• Jooosen

Vi som är på försök 9 med första barnet

Ja urs. Det här året bara måste jag bli gravid. Känns som att nästa jul måste ju något ha hänt :(. Känner mig lite smått sur hela tiden o får ångest att det går ut över min sambo. Han fattar inte att detta tar så hårt på mig.. han verkar inte ha speciellt bråttom. Hela instagram kryllar av gravida tjejer känns det som!

Försöker med första barnet sen april 2017
  • Jooosen
    Hedblomster skrev 2017-12-25 12:52:56 följande:

Samma här! Min sambo tycker jag är sur jämt nu. Ibland förstår han och tröstar men fattar att jag inte är jättekul att vara med ibland... Kan dock tycka han borde vara MER förstående men det kanske inte är så lätt.

Så jäkla jobbigt! Jag tkr oxå det... ibland när han frågar varför jag är lite stött så orkar ja inte ens säga sanningen typ.. orkar inte vara den här ältande människan som surar...
  • Jooosen
    Hedblomster skrev 2017-12-25 14:54:42 följande:

Nej jag gör inte heller det... Säger ofta att det inte är något!

Precis... typ "är bara väldigt trött"...
  • Jooosen
    Cocosboll skrev 2017-12-27 20:12:01 följande:

På försök 9 plussade jag idag! Jippi!!!!!

Woho!!
  • Jooosen
    beso skrev 2017-12-29 09:19:40 följande:

Ja plussade för två dagar sen. Efter att ha gjort Slut med pojkvännen som flyttade ut..vi har bara haft oskyddat EN gång direkt efter att blödningen efter sista missfallet precis slutat! :/ Vill ju ha bebis..men situationen e tuff o jag e rädd ensam o orolig! :( Även om det troligast blir missfall igen så är det superjobbigt att gå igenom ensam! :(

Hur o varför spolar dom äggledarna? Låter inte kul..men håller tummarna att det ska hjälpa! Kram

Aj vad knepigt! Typiskt att det händer nu.. hur ska du göra? Hade ni varit ihop länge? Kram
  • Jooosen

Ägglossning om några dagar. Hade sex nyss men allt förstördes då jag allt oftare får ont vid stötarna. Kan ju ha med ägglossning att göra (Ska ha på typ fredag) men har börjat få dessA besvär oftare o oftare... känner nån igen detta? Har googlat sönder som vanligt och kommer återigen till endometrios.. så jäkla trist.. måste ju ha sex om vi ens ska kunna försöka med den här skiten.. :( känns så hopplöst alltså!!! Har varit hos 3 olika gyn men de säger att det inte är nån fara .. suck

• Jooosen
    33villbligravid skrev 2018-01-01 14:48:34 följande:

Hej på er! Jag har börjat tycka att det är så osannolikt att skulle kunna bli gravid och/om jag blev det få behålla det, så märker att jag inte ens orkar tänka så mycket på när ÄL är. Konstaterade när tittade i appen att två nästa ÄL antagligen går frbi pga av resor på olika håll, men orkar inte ens bli bekymrad. Snarast lättad av att då behöver man inte bli besviken i alla fall ...

Är det månne normalt att känslorna svänger på det här sättet?

Förstår dig.. för mig känns det bara som det gärna får gå några månader så vi kan söka hjälp. Orkar inte jaga äl längre och svettas inför bimdagen. Så tärande på en... hur tänker din kille om allt?
  • Jooosen
    bebis2018 skrev 2018-01-01 16:26:56 följande:

Jag har precis fått veta att jag troligen har endometrios. så ledsen! men får hoppas att det går o bli gravid naturligt, annars får vi ju hjälp!

Okej minns det.. tråkigt :( hur känns samlag för dig? För mig är liksom tappen öm när han kommer för långt in....
  • Jooosen
    Erikasöder skrev 2018-01-01 18:19:55 följande:

Hej alla!

Jag gjorde ett inlägg här förut där jag berättade att jag och sambon Försökt bli gravida sedan april, vi är 25 å 27 år och varje månad kommer mensen.

Mensen skulle kommit i onsdags, tog ett test, ca 10-15 min efter kmr ett liiiiiiiitet sträck. Det stod att man inte skulle läsa testet efter 4 minuter. Så jag antog för spöksträck.

torsdag kväll testade jag mig igen med cb på Stickan stod det gravid 1-2 veckor. Den totala chocken! Vi är såååå himla glada här hemma! Det är ju väldigt tidigt än såklart, är i vecka 5, 4+4. Vi vet att allt kan hända men vi är så glada att veta att vi kan bli gravida! Hade ju nästan tappat hoppet. Hoppas verkligen att det kmr gå bra för oss.

Hoppas att det kmr gå bra för alla er där Ute med! <3

Kram!

Underbart!! Grattis :D
  • Jooosen
    inez898 skrev 2018-01-01 23:49:41 följande:

Det kan kännas så för mig med ibland! Har också sagt det till gyn som säger att det är normalt.. 

Jag är förvirrad över min äl för övrigt. Hade en äl-flytning för några dagar sen men neg äl-test (dock lite halvstarkt streck så tänkte att det kanske kommer snart). Kollade äl-test dagen efter också och det var forts neg. Igår på nyårsafton var jag inte hemma och hann inte, så då kollade jag inte. Idag var strecket supersvagt.. hade jag äl igår då eller?! Men jag brukar ha positivt äl-test ganska länge, typ 2 dygn nästan... gah jag vet inte och har inte tempat heller pga att jag sovit så oregelbundet, har rest/druckit/tagit sovmorgon osv. Störigt att inte ha koll. 

Hm okej får du det oavsett tidpunkt i cykeln? Gah denna oro!! Hur som så kan ja oxå få så ibland. En dag rätt starkt streck o nästa jättesvagt. Då har ja fortsatt testa och senare har Stickan blivit helt positiv. Så tror testen visar rätt varierande oavsett. Tror inte din äl varit! Men man vet ju aldrig! Vilken dag är du på i cykeln?
Svar på tråden Vi som är på försök 9 med första barnet