• Jooosen

Vi som är på försök 9 med första barnet

Klaralokghdy skrev 2018-01-02 11:49:08 följande:

Har det problemet vissa cykler, alltid typ veckan innan mens och vid mens. Men det funkar om han inte går för långt in, man får anpassa ställningen tills det inte gör ont. Tror att livmodertappen är lite längre ner och ömmare ibland. Vi brukar ligga på sidan mot varandra, mitt ena ben rakt ner och andra runt honom, och att vi tänker på att inte gå för djupt så funkar det.

Okej "skönt" att man inte är helt ensam.. precis, den ställningen har ja oxå märkt funkar bra! Känns så drygt att det ska vara knepigt när

Man har ägglossning när man verkligen vill ligga på hehe...
    Försöker med första barnet sen april 2017
  • Jooosen
    inez898 skrev 2018-01-02 07:37:51 följande:

Främst kring äl tror jag! Men det är inte varje cykel, mer nån gång ibland... tror min gyn sa nåt om att tappen kan vara "låg" ibland och att det då kan göra ont om han kommer emot. 

Nej du kanske har rätt i att jag inte haft äl. Är på cd17. Men jag har ju pco så mina cykler kan vara rätt långa... Åh hoppas att detta inte är en äl-fri cykel, vi som legat så mkt, typiskt haha!

Åh hoppas den kommer snart! Jag ska oxå ha äl i dagarna, könner mig rätt avslappnad för en gångsskull iaf..
  • Jooosen
    33villbligravid skrev 2018-01-02 15:10:28 följande:

Haha! Nå han tänker att det inte är ngt att stressa om. Han har en son sedan tidigare och jag har varit gravid två gånger (abort + missfall) så han tycker vi kan ta det lugnt ...

Hur som helst så har vi ett ganska aktivt och regelbundet sexliv (jag brukar inte utannonsera äl, men ser till att vi prickar), men nu tykcte han att "vi kan ju börja pricka mer noggrant och titta i kalendern". Hade inte hjärta att säga att vi nog redan prickat ganska bra hittills också - det är nog inte där det falerar.

Okej!! Ni kommer säkert lyckas snart!! Nu låter jag säkert som alla andra men känns ändå rätt hoppfullt för er! Haha Aa min sambo tror lite likadant.. han tror vi mest prickat senaste 3-4 månaderna fast verkligheten är helt annan haha!! Men det har ja sagt oxå ..!
  • Jooosen

Kan verkligen rekommendera ivfpodden. Mycket bra fakta om fertilitet och barnlöshet samt berättelser från individer/par som håller på eller ska påbörja utredning. Har plöjt igenom typ 20 avsnitt idag haha. Man blir verkligen förvånad över hur mkt man redan vet om det mesta... man har verkligen blivit expert på alla dessa månader :) inte för att det gör en gladare men

• Jooosen

Jättemkt älflytningar nyss! Ni som märker av detta; hur många dagar innan brukar ni ha så innan själva ägglossningen äger rum?

• Jooosen
    Elliot1 skrev 2018-01-03 23:00:51 följande:

Kollar jag i mina appar där jag loggar allt så brukar jag ha det i 2-3 dagar. Vet inte när exakt under ÄL-perioden ägget släpper utan brukar få det bekräftat när mensen kommer och man räknar bakåt i kalendern. Men enligt det jag loggat i apparna så är det 2-3 dagar innan. Läste någonstans att flytningarna är som äggvita någon/några dagar innan ägget släpper och under tiden det faktiskt släpper, när de sedan övergår till mer vattninga så har ägget släppt. Men det har du säkert redan koll på :)

Tack! Det stämmer nog :) !
  • Jooosen

Äl test. Snart positivt va? Äl typ imorn eller vad tror ni? Måste få till det nu haha

• Jooosen
    33villbligravid skrev 2018-01-04 11:40:29 följande:

Ligger samma i tiden som du Joosan, fast kör utan test. Ändå känner jag stress nu att borde ligga mer. Sex senast i tisdags ... Få se om får till det i kväll :)

Haha samma här, sex senast i tisdags! Jag tror på äl imorn.. ska hoppa på killen ikväll, och förhoppningsvis imorn! Lycka till :)
  • Jooosen
    33villbligravid skrev 2018-01-04 12:03:08 följande:

Jag får satsa på ikväll - imorgon är vi på olika håll. Usch! I normala fall brukar vi inte ha problem med sex, men känner att själv går i lås när man "borde" få till det. kan inte alls slappna av och njuta på samma sätt då ..

Urs samma här.. drar typ ut på det istället. Och är rädd att min sambo ska bli skrämd av att han måste prestera..
Svar på tråden Vi som är på försök 9 med första barnet