• mkess

Augustibarn 2018

Hej! Hänger på i denna tråden också. :)

Jag är i v9+4 och väntar tredje barnet. Yngsta fyllde precis ett i dagarna så har fullt sjå med att springa efter henne och samtidigt underhålla storasyster som är 4. Mår också illa 24/7 så är i princip gråtfärdig när mannen kommer hem från jobbet, haha. Fattar inte att man utsätter sig för detta gång på gång?!

• mkess
    marran87 skrev 2018-01-06 19:01:02 följande:

Vi pratar för fullt här hemma om KUB-testet...

Hos oss ingår det i basprogramet, jag är 31 år och vi är helt delade!

Hur tänker ni kring det?

Vi kommer inte göra testet, vet att jag kommer noja om jag inte får prick 1/20000 så lever hellre i ovisshet. ;) Där jag bor får dock alla ett ultraljud runt v12 där de kollar upp bebisen och beräknar bf, så om ulteknikern ser någonting som inte ser bra ut kommer vi att ta ordentliga prover direkt istället.
  • mkess
    marran87 skrev 2018-01-07 11:12:48 följande:

Vi var helt säkra på att kub inte ingick här och vi kände oss väldigt tillfreds med att det var så sen visade det sig att det var fel och vi började tänka. Och jag började tänka i din bana - att jag antagligen kommer noja över ett resultat som vården är nöjd med men inte jag. Jag tror inte vi skulle få ett ultraljud här om vi tackar nej till kub men iså fall bokar vi ett privat och det känns verkligen okej. Hur gammal är du?

Jag är 28, så inte i någon egentlig riskzon, men har haft flera missfall och mina graviditeter är högrisk så orkar inte med att noja över fler saker än nödvändigt. ;) Vi gjorde detta med yngsta dottern och att veta att allt såg bra ut på ultraljudet kändes mycket bättre än att ha kub-siffror att fundera över. Mycket mindre att googla om dessutom! Har i princip en phd i fosterdiagnostik efter allt googlande. ;) Så kan varmt rekommendera privat ul där de kollar alla markörer osv. Värt varje krona med ultraljud dessutom tycker jag! :)
  • mkess
    marran87 skrev 2018-01-07 16:18:05 följande:

Är det någon mer som inte ska ta ska reda på könet? Eller är vi helknasiga som tänker låta bli :)

Sambon vill inte veta denna gång så det får bli en hemlighet här med! Jag är så himla nyfiken av mig så funderar dock på att be om en pottbild på rul som jag kan ta hem och studera. ;D
  • mkess
    marran87 skrev 2018-01-07 18:08:24 följande:

Spännande att några mer väljer att inte kika! Visst sjutton kommer det vata svårt att håll sig så länge men det känns verkligen roligt också :) Haha! Det skulle nog göra mig ännu mer knasig!

Ja, blir lite extra spännande när förlossningen närmar sig hoppas jag! :D Vi har redan två tjejer så är dock lite fundersam över hur jag skulle reagera om det kommer ut en kille, vad gör man med en sån liksom, haha?! Har ni någon känsla av vilket kön det blir?
  • mkess
    Jmlwc skrev 2018-01-07 19:56:31 följande:

Någon mer än jag som inte kan dricka mjölk längre? Det smakar/luktar verkligen kossa :) :) :)

Jag klöks bara jag ser ost och smör i affären! ;) hemma äter vi bara mjölkalternativ men det går bra. Testa havremjölk! Godare än komjölk tycker jag. :)
  • mkess
    marran87 skrev 2018-01-08 12:13:47 följande:

Haha, jag förstår! Jag har en tjej - och tänker samma sak.. :)

Jag tror det är en pojke, storasyster tror stenhårt på en lillebror. Pappan har ingen känsla alls än :) Själva då?

När jag ser ditt namn känns det som att ni får en kille (högst vetenskapligt med andra ord), så då stämmer säkert eran känsla! ;) Jag känner mig helt säker på att vi får en till tjej! Så ska bli spännande att se om det känns likadant efter dateringsultraljudet om 1-2 veckor.
  • mkess
    Isavanna1 skrev 2018-01-09 12:42:03 följande:

Tack! Jag har inte koll på något av det... jag slutade med mini piller i oktober, fick ingen blödning alls och testade positivt 17/12.

Plussade du ungefär en vecka efter äl är du ju bara i v7, låter helt normalt att ingenting syns så tidigt plus att det är svårt att mäta rätt när bönan är så liten! :)
  • mkess
    marran87 skrev 2018-01-09 18:14:34 följande:

Haha men dåså! Så är det klart - det är en lillebror ;)

Spännande, är också sugen på boka ett tidigt ultraljud. Vilken vecka kommer du vara i då?

Jag går in i v12 på måndag så förhoppningsvis får jag det inbokat i v13. :)

Har ni bestämt om ni kommer göra kub eller om det blir ett privat ultraljud?
  • mkess
    marran87 skrev 2018-01-13 18:50:34 följande:

Åh! Där vill jag också vara! :) känns det lite som en lättnad att vara där? Har du något VUL/tidigt UL tidigare?

Jag velar lite grann men min sambo är på det klara med att vi ska göra och vi vet hur vi ska försöka tänka med siffrorna.

Ja, absolut! Jag har haft två kemiska samt ett mf i v10 och ett ma i v12 innan, där fostret slutade utvecklas i v8 båda gångerna, så känns bra att ha tagit sig förbi v8. :) Har gjort ett ul i v9+1 och har en doppler så lyssnade på hjärtat senast idag i v10+6. :) Vilken vecka är du i nu?

Vad skönt att ni (eller din sambo i alla fall, haha) har bestämt er. Hur ska ni tänka med siffrorna? :)
Svar på tråden Augustibarn 2018