• mkess

Augustibarn 2018

Nela skrev 2018-01-14 10:37:31 följande:

Tips tips tips! HM levererar, 99 pix, superstretch och hööög midja. Perfekt nu innan man vågar köpa dyra mammakläder och nog supersköna efter fl... Tog en stl större än vanligt och kommer kunna ha de läääänge. Ska bo i dessa nu! (Och möjligen kräva provision av hm haha)

Tack för tips! Då vet jag vad jag ska göra resten av dagen. ;)
  • mkess
    marran87 skrev 2018-01-14 12:03:50 följande:

Då förstår jag verkligen att det måste kännas härligt att ha kommit förbi den veckan!

Oj, redan? Sett såna där på nätet men förstått att dom fungerar först senare :) Vad mysigt att kunna lyssna någon gång då och då för att ha lite extra koll också :)

En vän sa till mig att dom litade fullt ut på läkarna. Och vi bestämde oss för att göra samma sak - tror läkarna på det och tycker det ser bra ut gör vi det också. Vi kommer alltså inte välja att gå vidare med fler provtagningar privat.

Ja, det brukar vara rätt vanligt att kunna höra nu om man vet ungefär var man ska leta. :) Har även sett videor på Youtube av folk som hittat hjärtslagen redan i v8! Det gjorde då inte jag i alla fall, haha.

Det låter ju bra! Så länge man klarar av att släppa siffrorna och inte börjar googla går det nog fint. Men ni får säkert bästa tänkbara siffrorna ändå och behöver därmed inte fundera mer. ;)
  • mkess
    Nela skrev 2018-01-14 13:35:11 följande:

Kan man använda doppler hemma redan!?

Ja! Jag hittade hjärtat utan problem i morse. Såg till att vara lite förstoppad + kissnödig så att livmodern stack upp ordentligt. ;)
  • mkess
    marran87 skrev 2018-01-14 14:30:21 följande:

Vad mysigt för er! :) Dom skriver säkert från mycket senare i produktbeskrivningen för att helgardera sig lite grann då.

Förmodligen, kan bara ana hur många extra påhälsningar akutgyn skulle få av oroliga mammor om de skrev att man kan börja lyssna i v8. ;)
  • mkess
    Nela skrev 2018-01-14 16:48:14 följande:

Alltså, tack tack TACK för denna fantastiska nyhet! Har en monitor hemma och eftersom jag var kissnödig när jag läste ditt inlägg var jag tvungen att prova. Efter några minuter hittade jag svaga men rytmiska swooshljud... Vårt lilla knytt lever! <3 Blev sååå lättad och glad att ångesten inför ännu en jobbvecka är som bortblåst.

Ååh, vad härligt! Du får lyssna varje söndag från och med nu! ;)
  • mkess

Spelade in våran bebis hjärtslag så att sambon kunde få höra på jobbet förra måndagen. Så häftigt att det är ett riktigt litet hjärta där inne! :)

• mkess
    Vallmofröt skrev 2018-01-15 09:51:30 följande:

Idag ska jag på vul.. sambon e sjuk så han kan inte följa med .. så himla typiskt

Spännande! Men synd för sambon såklart. :( Är det första ultraljudet? Vilken vecka? :)
  • mkess
    Vallmofröt skrev 2018-01-15 22:43:23 följande:
    ja första ultraljudet pga att ja inte riktigt e helt säker när mensen va. Men blev framflyttat några dagar så går in i v 11 på onsdag redan. Va så fint. Det lilla hjärtat som ticka på så fint. Ja såg fötter ben o armar och fingrar. Och lilla plutten sprattla runt. Underbart och glädjetårar kom. Gjorde inte vul utan vanligt uppepå magen och det blev kanon fina bilder faktiskt
    Vad skönt att allt såg bra ut! Grattis! :)
  • mkess
    Nela skrev 2018-01-16 10:34:09 följande:

Hur är det med måendet? Någon som börjar känna att illamående/tröttheten lagt sig? Jag är inte så skjut-mig-trött på eftermiddagarna längre och sover inte mer på jobbet Däremot lägger jag fortfarande mig för natten vid 20-21 då jag också mår som sämst med illamående, yrsel och huvudvärk. Har sjukt dåligt tålamod, kräks en del och är rätt kass i magen överlag. Men på dagarna när allt är i rullning mår jag ganska bra sålänge jag äter något varje timme haha! Skön kontrast från första grav då jag var sängliggandes från v 4...

Mitt illamående hänger också i fortfarande, suck! Det värsta är att jag inte kan laga mat då mitt illamående är som värst vid middagstid plus att jag lider av typ "objektillamående", blir extra illamående av att se vårat köksbord, ugnen, kylskåpet, vardagsrumssoffan.. Med tvåan kunde jag inte höra vissa italiensk-klingande namn eller se mat skurna i fyrkanter samt krossade tomater utan att spy, haha. ;)
Svar på tråden Augustibarn 2018