Inlägg från: Vallmofröt |Visa alla inlägg
  • Vallmofröt

Augustibarn 2018

Vallmofröt skrev 2017-12-31 07:12:37 följande:

Ja känner inget i brösten, ja har gjorde en förebyggande bröstoperation pga bröstcancer.. har bröst då dom opererats bort och de har byggts upp nya. Så den a graviditet är de tröttheten som e värst. Tidigare graviditet va de brösten som värkte o så illamåendet.. men tröttheten e jobbig. Är v 8. Bf 16 augusti.

Upps ska stå att ja inte har känsel i brösten pga operationen.. så för mig har brösten då inte vart min fiende utan orkeslösheten,tröttheten och hemsk molvärk.men molvärken börjar bli bättre nu o miskas något
  • Vallmofröt
    Jmlwc skrev 2018-01-05 19:06:46 följande:

Har ont i ljumskarna och mensvärk nu på kvällen. Bör jag vara orolig???

Jag vet inte bilken vecka du är i nu ungefär men ja har haft illamående o molnvärk fram till v 8. E nu i v9 o illamåendet e borta o molnvärken finns där men inte lika mycket. Men tröttheten har suttit i hela tiden o e enormt även idag.
  • Vallmofröt
    Isavanna1 skrev 2018-01-06 10:33:50 följande:

På tal om trötthet. Jag gick och la mig 9 i går kväll och vaknade inte förrän 8 i morse, ja förutom två kissepauser. Idag ska jag städa ut julen tänkte jag och ikväll får vi middagsgäster. Hur ser dagen ut för er andra?

Jag la mig halv 9 igår kväll o vakna 20 i 10 i morse.. o så kisspaus på morgonen vid 5 tiden. Men somnade om. Så trött hela hela tiden..
  • Vallmofröt
    Isavanna1 skrev 2018-01-06 13:00:56 följande:

Ja hade jag fått hade jag legat i soffan eller sängen hela dagen men det går ju liksom inte, haha en hel familj som vill ha mat och grejer, ett stall fullt med djur och allt annat som man måste göra.

Min familj e duktiga på sovmornar när vi e lediga. Barnen sover också gärna länge på mornarna. Ja idag blev de en tripp till staden för lite handel till kvällsmat o lite annat framöver.
  • Vallmofröt
    Isavanna1 skrev 2018-01-06 17:46:33 följande:

Vad skönt med sovmorgon. Min yngsta är inte mycket för det även om det är bättre än innan. Jag fick ut julen i alla fall, skönt är det!

Skönt det.. man ska orka plocka bort den med. Brukar va rätt tidig med att plocka bort,har inte orkat just nu.. enormt trött. Kanske borde va dags att påbörja järntabletter kanske.. eller tröttheten e väl pga själva graviditeten. Skulle ja lägga mig ner nu,då hade ja somnat
  • Vallmofröt
    Jmlwc skrev 2018-01-06 18:16:18 följande:

Jag ska köpa järntabletter. Min bm sa att det är bra även i förebyggande syfte. Niferex finns som receptfritt numera.

Ja jag ska göra de me. Tur man har en dosett så man kommer ihåg sina vitaminer
  • Vallmofröt
    Jmlwc skrev 2018-01-06 19:23:30 följande:

Det skulle jag behöva! Har glömt ta folsyra tabletter några dagar:( Tar dem innan jag går och lägger mig eftersom jag har fått för mig att jag mår mer illa av dem.

De e jätte smidigt.. äter även omega 3 då d e svårt att få barnen o äta fisk flera ggr i veckan. Dosett finns att köpa på apoteket
  • Vallmofröt
    marran87 skrev 2018-01-07 16:18:05 följande:

Är det någon mer som inte ska ta ska reda på könet? Eller är vi helknasiga som tänker låta bli :)

Dom andra 2 gångerna har ja inte velat ta reda på könet. Men denna gången e det sista bebben så då ska vi ta reda på va de e för kön på lilla fröet
  • Vallmofröt
    Lmj83 skrev 2018-01-07 21:48:43 följande:

Hej!

Kul att få följa fler som beräknar att föda i Augusti.

Jag är i vecka 9 och födseln är beräknad till 18 augusti. Är otroligt trött och frusen. Detta är mitt första barn, min man har 2 barn sen tidigare.

Välkommen hit. Och grattis! Ännu en i vecka 9. Bf 16 augusti.. enligt ägglossning e ja i v 10. Ska på vul om en vecka. Är så nervsös.. hur mår du nu i v 9. O hur har du mått under förra veckorna?
  • Vallmofröt
    Solen2 skrev 2018-01-10 13:11:18 följande:

Isavanna Skåne 36 år bf? fjärde barnet

marran87 Stockholm 31år, BF 25/8, andra barnet

Emeloi Örebro, 31 år, andra barnet bf 1/8

Emlan88 Karlskrona, 29 år, fjärde barnet bf 30/8

Solen2 Stockholm, 36år, första barnet BF 20/8

Malin gotland 33 år tredje barnet bf 16/8
Svar på tråden Augustibarn 2018