Inlägg från: Vallmofröt |Visa alla inlägg
  • Vallmofröt

Augustibarn 2018

Nela skrev 2018-01-17 08:41:21 följande:

Åh nej! Krya på!

Fruktansvärt.. d bästa med denna dag.. v 11 ???? nu ska ja ta en sked med vätska till sen ska ja sova en stund till.
  • Vallmofröt

Här försöker man komma tillbaka efter magsjukan.. börjar få tillbaka matlusten nu... men nu ligger sonen.. trött va ja innan magsjukan.. trött e ja än. Men känns som tröttheten bärjar avta en aning. Skrämmer mig lite trots att ja varit på ultraljud i måndags o såg hjärtat slå o en pigg liten krabat i magen. Är nu i v 11. På onsdag går ja in i v 12. Äntligen!!!

• Vallmofröt
    mkess skrev 2018-01-19 12:55:04 följande:

Här lyssnar de numera inte ens förrän efter rul, så tror tyvärr risken är stor att bm inte vill lyssna eftersom det är så vanligt att inte höra någonting så tidigt. Inte ens om man har en timme på sig att leta är det säkert att man hittar hjärtslagen. Men att fråga skadar ju inte. ;)

Minns att ja fick lyssna på hjärtat men då va ja i v 15.. helt sanslöst detta... satt nyss o såg hem till gården. O bölar.. joddes va man är känslig.
  • Vallmofröt
    Jmlwc skrev 2018-01-19 13:11:02 följande:

Att tröttheten avtar är nog absolut inte något att oroa dig över. Härligt att du snart är i v 12:)

Ja man vet ju de men endå så orolig.. tack snälla. Ja d känns skönt. Längtar till onsdag. Då e ja äntligen i vecka 12. Vilken vecka va du i?
  • Vallmofröt
    saijda skrev 2018-01-19 16:01:13 följande:

Var och gjorde VUL idag. Konstaterat missfall :(

Så kommer tyvärr lämna den här tråden..

Men lycka till ni alla och håller tummarna hårt för att det går bra för er <3

Vad tråkigt. Kram till dig
  • Vallmofröt
    F1F skrev 2018-01-20 09:14:45 följande:

Hej allesammans,

Hoppar gärna ini denna tråd. Väntar mitt tredje barn med BF i Aug. Det blir en riktig sladdis då mina tjejer är födda 01 och 05.

Känns skönt att veckan nu Visar tvåsiffrigt och att lill ?haren? som vi Kallar bebis för då den verkligen såg ut som en hare på UL väljer att stanna hela vägen.

Hej och välkommen hit. Ja är 33 år och är i v 11. Väntar även ja en sladdis. Mina barn är födda 06 och 08. ???? har även ja varit på ultraljud och de va ju fantastiskt va de har förändrats sen ja vänta barn. Fina bilder och i get vaginalt utan man kunde lätt se lilla knodden med ultraljud som gjorde på magen. Otroligt!! Hur mår du nu?
  • Vallmofröt
    F1F skrev 2018-01-20 11:53:49 följande:

Vad roligt! Grattis. Jag mår väldigt bra och har gjort under hela graviditeten hittills:)

Just nu är det dem stora, stora brösten som är värst! Jag har haft problem med små blödningar sedan v 6 men sedan drygt 2veckor tillbaka har det peppar, peppar inte varit något.

Annars tycker jag själv jag gått upp i vikt väldigt snabbt en blandning av vätska och uppblåsthet.

Hur mår du? Vilket BF datum har du fått?

Okej. Skönt att du mår bra. Jag har varit otroligt trött,knappt orkat ta mig till jobbet,efter jobbet somnat direkt bara ja kom hem.. har alltid varit en mamma med energi,ute o promenerar,gymmar.. nu har ja inte varit på gymmet på 1 månad. Men har gått promenad nångång dock. Har mått illa men inte kräkts. Är mer hungrig. Va på tidigt ultraljud i v 10 pga att ja hade litr rubbad mens innan ja vart gravid. Enligt detta ultraljud är ja beräknad 14 augusti ???? känns spännande o oroligt då ja med dottern fick i v 36 och förlossning tog 3 min. O sonen från att ja kände värkar 6 timmar. Så orolig att d ska gå fort..
  • Vallmofröt
    Norisen skrev 2018-01-20 19:40:17 följande:

Skönt att man inte är ensam!! Jag sover mellan 10-14 timmar per natt beroende på om jag jobbar eller inte.. hoppas tröttheten går över någon gång, någon som vet? Känns som man inte kommer orka med jobbet hundra procent om det ska fortsätta så här.. Åh så spännande!! Jag har nästa ultraljud 16/2 då man får se lite mer av knorten! Var så spännande när man fick se dess hjärta vibrera<3

Tröttheten lättar.. ja va enormt trött tils ja gick in i v 10. Då börja d bli bättre. Innan skulle ja kunna sova hela dagarna. När ja väl va ledig sov ja minst 2 ggr om dagen.. otroligt! O endå sov ja på nätterna förutom då ja va uppe o kissa 2 ggr per natt
  • Vallmofröt

Ja köpte ägglossningsstickor.. fick en smile gubbe.. mysa den dagen o dagen efter o puff.. e nu snart i v 12

• Vallmofröt
    mkess skrev 2018-01-22 08:24:51 följande:

Går in i v13 idag och hörde både hjärtslag och en spark på dopplern igår kväll! :)

Åh va härligt. O mysigt !!!
  • Vallmofröt
    Ambienten skrev 2018-01-23 20:11:09 följande:

Hej hej! :) Har BF den 15 augusti än så länge, är i v.11 (10+5). Vart gravid trots P-ring så fick göra ett tidigt UL för att ta reda på vilken vecka jag var i.. :P Längtar till v.18 och nästa UL! <3 :D

Va spännande. Ja har bf 14 nu efter tidigt ultraljud. Va några dagar längre gångwn än ja trodde.. imorgon går ja in i v 12. Vilken lättnad. Och ja anser redan att magen är här. En yttepytte liten mage.. men e ju mitt 3 barn. Minns att magen med nr 2 kom tidigare än nr 1 me.
  • Vallmofröt

Woow va häftigt med ni som väntar tvillingar. Dubbel kärlek.. idag har man gått in i vecka 12. Känns underbart.

• Vallmofröt

Äntligen börjar ja känna mig lite piggare.. från att ha sovit istort sett varje ledig dag har ja idag faktiskt varit ute på en 4 km lång promenad. Så skönt. ! Är nu i vecka 12 så det e väl så här det ska vara .. känns skönt att iaf känna mig lite mer som mig själv igen. Hur mår ni andra idag?

• Vallmofröt
    beso skrev 2018-01-25 15:17:57 följande:

Hej va skööönt för dig. Jag har oxå jättejobbigt med tröttheten o är i v8+4. Hoppas det släpper för mig oxå snart. Ligger ner mest hela tiden. Gör jag något som att kort gå ut eller städa lite så kan jag knappt stå på benen efter ca 30min. Cheezus va jobbigt det Är!

Ja jag känner igen det där. Ja fundera föera ggr på att sjuksriva mig då ja va så sjukt trött. Jobbar som.uska på demensboende o kände ärligt att ja inte prestera så bra som ja gjort tidigare. Slö o lat o orka inget.. orken börjar komma tillbaka mer o mer. Men ja somna på soffan ikväll.
  • Vallmofröt

Ännu en där huvudvärken knackar på. Alvedon funkar inte ens.. fruktansvärt jobbigt. Va kan d bero på tror ni?

• Vallmofröt

En kaffe fantast här me. Men har slutat dricka kaffe.. de tog emot o ja fick inte i mig de alls. Imorgon går ja in i v 13. Magen syns. Familjen vet. O alla e super glada. Hur mår ni?

• Vallmofröt

En kaffe fantast här me. Men har slutat dricka kaffe.. de tog emot o ja fick inte i mig de alls. Imorgon går ja in i v 13. Magen syns. Familjen vet. O alla e super glada. Hur mår ni?

• Vallmofröt

Inga direkta cravins här. Mer än att ja kan inte äta nån mat alls om ja inte e sugen på de. Då tar det lixom stopp.. mår illa från o till. Har jätte svårt att få i mig kokta grönsaker..

Svar på tråden Augustibarn 2018