Inlägg från: Isavanna1 |Visa alla inlägg
  • Isavanna1

Augustibarn 2018

marran87 skrev 2017-12-30 16:37:07 följande:
    Vi kommer berätta för min 10 åring som kommer hem nästa helg, och i samma veva går jag in v 8. Dels kommer hon märka diiirekt att något är annorlunda med mig, hon läser mig som en öppen bok. Vi tänker att hon är lika mycket familj som vi och hon vet att vi längtar och gärna vill ha en bebis hemma. Vi väntar ju faktiskt en bebis och inget missfall. Men om om om något mot förmodan går tokigt kommer hon under varför jag är låg, ledsen. Och allting är livet, och livet är bra & dåligt. Med & motgångar. Viktigt att lära sig, viktigt att uppleva.
    Visst är det så, vi döljer inte ofta saker för dem utan låter dem se både fram och baksidan. Men det är lite så att när barnen får veta sen får ALLA veta och jag är inte riktigt redo för det om du förstår hur jag menar?
  • Isavanna1
    saijda skrev 2017-12-30 16:32:25 följande:
    Ja verkligen - precis så det är ett tufft beslut :/ men samtidigt är det knappt en timme från jobbet kommunalt. Och typ 10 minuter med bil, så inte jätte farligt. Men det är gångavstånd till MVC som ligger vid vår nya lägenhet :0

Jag förstår det - längtar massor till det!
    Ja samma här. Har jag förstått det rätt att man kan få veta kön på bebisen redan vid kub testet? "krontrollfreaket flinar". Jag är helt ointresserad av om det blir pojke eller flicka. jag vill bara VETA. Tänker ni ta reda på det?
  • Isavanna1
    saijda skrev 2017-12-30 18:51:42 följande:
    Åh det var en bra fråga det vet jag inte - men har för mig att i vissa fall kan man se barnet på ultraljud from vecka 12, men är osäker.

Så länge barnet är friskt känner vi, men nyfiken är man ju. Några från min mans familj hoppas på en flicka, för min svärmor har bara pojkar (både söner och barnbarn hittills) men sjävklart vill hon ju också att barnet först och främst kommer vara friskt. Så vi vill gärna ta reda på det, för jag är en riktig planerings-människa *ler*

Hur ska du/ni göra då? :)
    Vi tar reda på det. Underlättar planeringen jätte mycket för oss (mig). 
  • Isavanna1
    saijda skrev 2017-12-30 19:12:10 följande:

Någon som har börjat få mage än? :) min mage känns extremt svullen/större. Och är i vecka 6.

Min mamma såg direkt innan jag hade berättat för henne att jag var gravid.

Ingen vet ingen anar. Jag har turen att dem flesta av mina blusar är lösa över magen, jag har så ful mage med mycket extra skin så jag döljer den gärna. Visst är jag svullen, men det kan vara julgodiset också tyvärr...
  • Isavanna1
    saijda skrev 2017-12-30 19:51:07 följande:
    Skönt att höra att man inte är själv om att vara en planerings människa ;)
    Nix, älskar planering och ha kontroll. Jag är verkligen ingen spontan människa Skrattande
  • Isavanna1
    saijda skrev 2017-12-30 19:52:56 följande:
    Åh vad skönt! Vi hoppas att det är bebisen och inte julgodiset ;) Jag kan dölja det någorlunda med mina vanliga kläder, men jobbar som undersköterska och de arbetskläderna är lite tightare och vill inte att mitt jobb ska få reda på det än :0
    Nä arbetskläderna kommer bli tuffa att knäppa. Jag tänker skylla på julgodis om nån säger något och sen köra med gummiband över knappen.
  • Isavanna1
    marran87 skrev 2017-12-30 20:11:49 följande:
    Jag förstår precis hur du menar! Och hade min dotter varit lika kanske vi hade tänkt annorlunda. Vi har iofs berättar för våra familjer och några få väldigt nära kompisar.
    Vi har valt att inte berätta för någon. Inte än i alla fall. Jag känner lite att jag vill bara låta tiden ha sin gång så får folk veta när dem upptäcker det.
  • Isavanna1
    Morpetös skrev 2017-12-30 22:05:23 följande:

Hej!

Hoppar in här också. Ett bra tag sedan jag var här.

Gravid efter ivf (4 ivf med ET, och 2 FET). Nu hoppas vi att ?Pricken? visar ett fint hjärta den 4/1 och att allt ska bli bra. Är konstant orolig och kommer nog inte bli lugn förrän bebisen ligger i min famn. Bf 180810.

Har en son på 14 år sedan tidigare och två missfall i bagaget (2006 tvillingar, 2011 troligtvis tvillingar var svårt att avgöra).

Grattis till bebisen. Välkommen hit!
  • Isavanna1
    saijda skrev 2017-12-31 10:36:20 följande:
    Det är samma här! Min man är den spontana av oss men jag har nog smittat honom lite :D

Så skönt att kunna bocka av saker så man slipper stressa och kunna bona in sig. Så jobbigt att jag måste vänta tills flytten dock ;)
    Åh men vad jobbigt att behöva vänta tills efter en flytt... Så fort vi vet att allt är okej så ska jag nog börja titta på nödvändigheterna. Jag siktar på att köpa säng vagn och babyskydd begagnat. Inte madrass och täcke och sånt. Men dem stora sakerna så då är det skönt att ha gott om tid att hitta det jag vill. Till första och andra barnet köpte jag nästa allt nytt men denna gången bryr jag mig liksom inte på samma sätt.
  • Isavanna1
    saijda skrev 2017-12-31 10:37:24 följande:
    Ah verkligen! De arbetstunikorna är inte att leka med ^^ vad jobbar du med då? :)

Åh bra tips på hur man kan göra :D
    Jag är cnc operatör. Jobbar i verkstad, klädd i arbetskläder 40 timmar i veckan tyvärr. Och jobbar bara med män...
Svar på tråden Augustibarn 2018