Inlägg från: Isavanna1 |Visa alla inlägg
  • Isavanna1

Augustibarn 2018

marran87 skrev 2018-01-01 14:43:23 följande:
    Jag är lite i samma.. dock mår jag inte så illa men jag är så fruktansvärt trött! Nu lediga dagar har jag sovit middag två gånger om dagen och är helt förlamad däremellan. Förmår mig knappt att tömma diskmaskinen eller duscha. Kroppen fungerar inte. På inskrivningen med BM berättade jag om det och hon sa att det är ganska vanligt att man har ett litet uppehåll såhär i början, men att det verkligen är toppen om man hittar tillbaka när det värsta lagt sig. Jag tänker inte ställa samma krav på träningen som innan jag blev gravid men 2-3 träningspass och 2-3 promenader i veckan är mitt mål! 
    Det är väl ett bra mål? Jag är inte sådär super trött, visst somnar jag tidigare på kvällen och har njutit av sovmorgnar (går upp 4.45 när jag jobbar). Men det här illamåendet och obekväma känslan den är jobbig. Känner mig orkeslös precis som om jag ska få influensa.
  • Isavanna1
    Saanny skrev 2018-01-01 15:17:52 följande:
    Det är bra ju :)! Mitt mål är promenader alla dagar som inte är katastrof. Sen bokar jag pass om jag mot all förmodan skulle orka gå på dem.
    Alltså jag är nog den där tröga människan. Jag vill verkligen inte ändra något i mitt liv bara för jag är gravid. Inte så här tidigt, när magen väl kommer är det ju annorlunda. Jag kämpar in i det sista för att göra allt som vanligt. 
  • Isavanna1
    Nela skrev 2018-01-01 16:18:33 följande:

Alltså vad GÖÖR ni åt denna trötthet...? Är ledig imorgon också men sen är det tillbaks till jobbet igen och jag fattar inte hur det ska gå... Förra grav smet jag in i vilorummet typ två ggr om dagen och segade på mitt egna kontor den sista veckan innan 5 v semester och sen blev jag ju sjukskriven och kom aldrig tillbaks till jobbet. Nu är jag nyanställd i öppet landskap utan vilorum! :?-(

Era bästa tips mot trötthet alltså, under denna eller annan graviditet! :-*

Jag vet inte... jag har sån ångest över att börja jobba i morgon igen. Tanken på att stå upp i en verkstad med allt oväsen hela dagarna lockar inte direkt...
  • Isavanna1
    saijda skrev 2018-01-01 16:38:35 följande:

Jag har också ångest över att jobba igen :0

Tanken på att veta att man är underbemannad och hjälpa 10 dementa är inte särskilt lockande, framför allt inte nu med bebis i magen (början) :(

Som tur var jobbar jag bara 2 dagar denna vecka men nästa vecka är det 6 dagar igen :/

Och sedan är det jobbiga schemat igång...

Vi får vara starka och kämpa oss igenom det <3 Jag har ingen lust alls att berätta för mina kollegor att jag är gravid men med all stress osv i mitt yrke (jobbar ju som USK) så kanske man måste. Hur hade ni gjort i min situation? :0

Känn av situationen? Om det blir ohållbart så berätta, annars vänta?
  • Isavanna1
    saijda skrev 2018-01-01 17:06:33 följande:
    Ah får göra så, vill inte riskera att något händer pga dumhet. Hade ju helst velat vänta men som du säger blir det ohållbart så får jag väl berätta
    Ja gör det... jag funderar på att efter vul berättaför EN kollega jag litar på, så man liksom har någon som vet om det är något
  • Isavanna1
    Saanny skrev 2018-01-01 17:20:16 följande:
    Jag va också sån tills jag började må illa. Hade inga symtom förrän vecka 6 så trodde verkligen att jag skulle kunna kötta på med träning osv. Jobbar 100% och tränar 6 dagar i veckan. Men över en natt kom allt. Spydde varje morgon i en veckas tid, gick till jobbet som vanligt, men var ju deckad när jag kom hem. Illamåendet lamslår en. Avbokade spinning idag men hoppas på att jag kan ta det bokade passet imorgon. Är en vecka sedan förra passet. Saknar det! Men promenader har jag gått några stycken i veckan iaf!

Vilken vecka är du i?
    v 7 tror jag, men får veta nästa v på vul
  • Isavanna1
    saijda skrev 2018-01-01 17:29:13 följande:
    Det låter vettigt - skönt att ha en kollega man kan lita på. Själv har jag typ ingen, men pratar mycket med min svägerska o så <3

När har du tid för vul? Jag ska kontakta BM för tidsbokning av första besöket. Är så nevös ^^

Plus så har jag inte bestämt än vilken MVC jag ska välja. :/
    9/1 är det dags, inskrivning på torsdag... 
  • Isavanna1
    Kattblomma84 skrev 2018-01-01 18:13:22 följande:

Hej alla augustimammor. Jag är i v 6 och följer gärna denna tråd. Det är härligt och spännande att få en knodd till....men. Jag har hitentills varit väldigt avslappnad och glad över min graviditet. Men de få jag berättat för säget till mig att jag inte bör ta ut något i förskott eftersom risken för missfall är överhängande innan månad tre. Jag är fullt medveten om att det är sant och att det är sagt med omtanke så jag inte ska bli besviken. Men det är ändå tråkigt att behöva tänka i de banorna. Känns synd att inte glädjas i stunden. Vad anser ni? Är det bäst att planera och njuta redan i vecka 6? Nyfilen om någon har en tanke om detta. Kram

Jag tänker att vi väntar väl barn och inte missfall? Njut och planera, det tänker jag!
    Kram
  • Isavanna1
    saijda skrev 2018-01-01 17:50:31 följande:
    Åh spännande! Kommer gå bra ska du se <3

Undra när jag får tid, hoppas på snabbt :0

Vet du om man skriver in sig på ett MVC och sedan vill byta, går det?
    Jag vet faktiskt inte om man får byta... Hoppas du får tid snabbt i alla fall. Jag väntar med spänning
  • Isavanna1
    Saanny skrev 2018-01-01 18:29:03 följande:
    Jag va på vul vecka 6+6. Flyttades fram va två dagar längre gången än vad min app natural cykels visade. Vi kunde se hjärta också, vilket var en lättnad! Man kan inte alltid se det tidigt, så bli inte orolig. Läkaren sa att kunde man se hjärta slå tidigt så brukade det gå bra. Det är ju ingen garanti men kändes ändå väldigt mycket tryggare än innan läkarbesöket.
    Vad skönt att få höra det. Och vad roligt att det gick så bra för dig. Skrattande
Svar på tråden Augustibarn 2018