• Googoodolls

Ni i vecka 5, 6, 7, vad har ni för symptom?

Hej! Är i vecka 6 med första barnet.

Jag börjar nästan tycka mina graviditetssymptom är lite lustiga.
    Jag mår inte det minsta illa, som man har hört att många gör. Jag är inte trött ett dugg, snarare mer pigg. Jag är inte sugen på mat mer än vad jag var innan... jag kissar lika lite som jag gjorde innan (1 gång på natten, två gånger på dagen), i skrivande stund är kl 15.48 och jag har inte kissat sen 8 imorse.

Jag har egentligen inga symptom förutom att jag har molande värk i mage/rygg och magen är svullen. 

Låter inte detta konstigt? Det kanske kommer fler symptom?
    Vad har ni andra för symptom? 

• Svar på tråden Ni i vecka 5, 6, 7, vad har ni för symptom?
  • Googoodolls
    Lisa1986 skrev 2017-12-28 08:06:41 följande:

Hej allihop,

Plussade imorse, tyckte jag kände på mig att det var nåt på gång då jag haft konstant molvärk hela julen utan att ha mensen i sikte. Jobbigast är det att inte sova ordentligt på nätterna på grund av den. Men annars kommer jag inte på några symptom, möjligtvis lite gasig. Så jag antar att jag är inne i vecka 5 nu.

Nu får vi se hur jag ska kunna vilseleda de andra på nyårsafton ????

Då har vi nog exakt samma symptom! Har också svårt att sova pga den där jävla värken. Som mensvärk. Ovh magen är svullen som om jag vore i 3:e månaden...

Haha jag ska dricka alkoholfritt vin och inte säga något men det blir svårt!
  • Pascal

Jag är i v 22 nu och hade just inga symptom alls förrän i v 8-9 då jag blev supertrött och fick lite lätt illamående. Har inte kräkts en enda gång utan det var lite mer som att det hängde över en, mest em/kväll konstigt nog x) Det satt i ungefär till vecka 13 sen avtog det och har knappt känt nåt alls sen dess fram till att jag kunde börja känna av fosterrörelser i v 18. Så man behöver inte alls ha massa symptom och det behöver def inte va nåt fel om man inte har det! :)

• Isavanna1
    Googoodolls skrev 2017-12-28 12:29:54 följande:
    Då har vi nog exakt samma symptom! Har också svårt att sova pga den där jävla värken. Som mensvärk. Ovh magen är svullen som om jag vore i 3:e månaden...

Alkoholfritt vin och låtsas som inget... brösten gör vansinnigt ont! Mår ganska illa på kvällarna och är mycket tröttare än vanligt. Att köra på som vanligt är ganska tufft emellanåt. Jag jobbar i verkstad med en hel del tunga lyft och står mer eller mindre hela dagen. Bor på gård med djur och på fritiden är jag tabata instruktör... Undrar när det kommer haverera och jag måste berätta, hahaha
  • miachr78

Nu är jag i vecka 12 men när jag var i vecka 5-7 så mådde jag ungefär som du. Illamåendet kom vecka 7-8 och är fortfarande kvar. Tröttheten kom för ca 3 veckor sedan. Brösten är större men jag har inte haft ont i dom som en del får. Och lite molvärk. I vecka 8 gjorde jag ett vul som visade ett tickande hjärta så det finns nått där inne trots att symtomen inte kom så tidigt :)

• Hoothoot

Är i v 5 (4+6) på em får jag som lätt mensvärk, har lättare för att råka somna på soffan när jag kommer hem. På kvällen kommer illamåendet! Är trött och går och lägger mig tidigare än vad jag brukar :p

• Lisa1986
    Googoodolls skrev 2017-12-28 12:29:54 följande:

Bara för det så köpte jag en flaska alkoholfritt vin på vägen hem, ska bara komma på en bra smusslingstaktik!
  • Lisa1986
    Isavanna1 skrev 2017-12-28 14:33:24 följande:

Alkoholfritt vin och låtsas som inget... brösten gör vansinnigt ont! Mår ganska illa på kvällarna och är mycket tröttare än vanligt. Att köra på som vanligt är ganska tufft emellanåt. Jag jobbar i verkstad med en hel del tunga lyft och står mer eller mindre hela dagen. Bor på gård med djur och på fritiden är jag tabata instruktör... Undrar när det kommer haverera och jag måste berätta, hahaha

Jag jobbar också på verkstad med lite jobbiga lyft och diverse sot och kemikalier, kanske måste berätta för chefen lite tidigare än normalt tänker jag..
  • Googoodolls
    Lisa1986 skrev 2017-12-28 17:38:09 följande:

Bara för det så köpte jag en flaska alkoholfritt vin på vägen hem, ska bara komma på en bra smusslingstaktik!

Haha bra jobbat ;) på mitt står det alkoholfritt men texten är sååå liten så det kommer nog inte synas! Haha hoppas ditt kommer smaka gott!
  • Isavanna1
    Lisa1986 skrev 2017-12-28 17:42:50 följande:
    Jag jobbar också på verkstad med lite jobbiga lyft och diverse sot och kemikalier, kanske måste berätta för chefen lite tidigare än normalt tänker jag..
    Jag tror inte vi har några direkt farliga kemikalier, det är mer buller och lyften. Men lyften kanske jag kan skylla på ont i ryggen?
    Vad jobbar du med?
  • Lisa1986
    Isavanna1 skrev 2017-12-28 18:21:29 följande:

Jag tror inte vi har några direkt farliga kemikalier, det är mer buller och lyften. Men lyften kanske jag kan skylla på ont i ryggen?

Vad jobbar du med?

Ja det är ju alltid en bortförklaring :)

Mitt jobb är väldigt allsidigt med maskinservice, försäljning, metallbearbetning, el osv. Så det gäller väl att styra in jobben på rätt område i fortsättningen.

Vad handlar ditt jobb om?
  • Sessan01

Grattis till den lilla larven i magen :)

Jag är i vecka 7+5 och mina symptom är och har varit följande.

Vidrigt kvällsillamående med extrem huvudvärk första veckan.

Brösten gjorde fruktansvärt ont ett tag, kunde inte kramas med gubben men de har lugnat ner sig nu och är lagom ömma.

Haft 2 ljuuuusrosa flytningar utan att det varit någon fara.

Molvärk och lite som kramper ibland, både rygg och mage.

Illamåendet är fortfarande väldigt jobbigt och värst på em-kväll.

Vill äta hela tiden, ofta sugen på pastasallad.

Grinar och blir arg något lättare än innan oxå :)

• Sessan01

Glömde skriva att jag kan vakna flera gånger per natt, oftast så vaknar jag runt 3-4 och har svårt att somna om.

Har drömt väldigt lustiga och obehagliga drömmar några nätter nu oxå

• Isavanna1
    Lisa1986 skrev 2017-12-28 21:51:48 följande:
    Ja det är ju alltid en bortförklaring :)

Mitt jobb är väldigt allsidigt med maskinservice, försäljning, metallbearbetning, el osv. Så det gäller väl att styra in jobben på rätt område i fortsättningen.

Vad handlar ditt jobb om?
    Aha, jag jobbar som cnc operatör. Jag vet inte om du vet vad det är? Men jag programmerar och kör datorstyrda svarvar och fräsar.
  • Lisa1986
    Isavanna1 skrev 2017-12-29 09:20:21 följande:

Aha, jag jobbar som cnc operatör. Jag vet inte om du vet vad det är? Men jag programmerar och kör datorstyrda svarvar och fräsar.

Jo men det vet jag, vore häftigt att kunna!
  • Isavanna1
    Lisa1986 skrev 2017-12-29 10:28:10 följande:
    Jo men det vet jag, vore häftigt att kunna!
    Tycker du? Ja ibland är det roligt, speciellt när man löser ett problem eller lyckas med något man kämpat med... 
  • Anonym (Bf augusti)

V 5+3. Ömma bröst, molvärk, lätt illamående till och från. Trött. Vul inbokat v 6+2 för att kolla så det finns tickande hjärta.

• Isavanna1
    Googoodolls skrev 2017-12-28 18:02:16 följande:
    Haha bra jobbat ;) på mitt står det alkoholfritt men texten är sååå liten så det kommer nog inte synas! Haha hoppas ditt kommer smaka gott!
    Vad köpte ni? Hur smakade det?
  • Isavanna1
    Anonym (Bf augusti) skrev 2017-12-29 13:42:15 följande:

V 5+3. Ömma bröst, molvärk, lätt illamående till och från. Trött. Vul inbokat v 6+2 för att kolla så det finns tickande hjärta.

Alltid spännande med VUL. Jag klarar inte av lukten av lammkött längre, och  vi som äter en hel del lamm. Har fått börja be barnen steka det och hitta på nåt svep skäl för att fly köket, haha
  • Lisa1986
    Isavanna1 skrev 2017-12-29 16:38:38 följande:

Vad köpte ni? Hur smakade det?

Det jag köpte heter Barrels & Drums tror jag, fanns på Ica, men jag har inte smakat ännu..
  • Anonym (V5-6)

Är i vecka 5 eller 6, dålig koll! Men har konstant diffust illamående och mina bomber till bröst som exploderat i storlek! De är ömma och hårda, sambon är ju glad iallafall!

Sen molvärken i magen som kommer o går. Därför är kag lite fundersam på vilken vecka jag är i egentligen....sista mensens första dag kommer jag ju inte riktigt ihåg men runt vecka 6 borde jag vara *hahaha* symtomen har varit starka sen en vecka efter äl!

Svar på tråden Ni i vecka 5, 6, 7, vad har ni för symptom?