Inlägg från: Lottch3n |Visa alla inlägg
  • Lottch3n

Vi som önskar ett syskon 2018

Hej! Jag hänger gärna med här :)
    Har en dotter som blir 1,5 år nu i januari, och vi vill så gärna ha ett syskon, gärna under 2018.
    Blev gravid förra månaden, tog ett test tidigt på morgonen den 15/12, bara några timmar senare började jag blöda lite på jobbet. Inga större mängder eller klumpar och heller ingen större smärta. Måndagen den 18/12 tog jag ett nytt test som visade "ej gravid".. var väldigt ledsen ett par dagar..
    Har denna månaden inte fått positivt utslag på äl-test men kände av äl den 28/12. Samma sak hände när vi blev gravida med dottern, inga positiva test men kände av äl och gravida blev vi :) så nu håller vi tummarna för att det tog sig :)

• Lottch3n
    Charlizee skrev 2017-12-31 13:09:42 följande:
    Har tänkt på dig! Håller tummarna för er denna månad <3 Tempar du också eller bara ÄL tester?
    Men vad fin du är <3
    Har bara kört med äl-tester men denna månaden har jag inte fått nått utslag :/ men kände av den kraftigt. :/ så jag vet inte riktigt :/

Hur går det för dig? <3
  • Lottch3n
    Charlizee skrev 2017-12-31 16:17:47 följande:
    Min mens kom igår, vi missade ju ÄL då min man var bortrest precis vid ÄL. Jag har också bara kört ÄL test innan men har börjat tempa denna månaden, hoppas det kan ge mer klarhet och spara ett rest eller två Missade dock och ta tempen imorse... Hoppas så vi kan få en liten 2018 bebis eller ett litet 2018 frö åtminstånde<3
    Åh ja men just det, så var det ju.
    När är äl nästa gång? :) Håller verkligen alla tummar för er! <3
  • Lottch3n
    Charlizee skrev 2018-01-01 10:33:30 följande:
    Nästa ÄL är ca 13/1 och då är mannen hemma

Känner som de skrev här ovan att det är så skönt med ett nytt år, nya tag och kan bara bli hur bra som helst! Hur gr det för dig? Du hade ÄL förra veckan om jag kommer ihåg rätt?
    Då ska jag hålla tummarna extra hårt runt den 13/1! <3

Jaa eller hur! Helt rätt tänkt! Försöker också tänka så.
    Jodå det går allt.. hade, enligt känsla, äl 28/12. Så är på äl +4. Men fick ju aldrig positivt på stickorna så :/
    Har du koll på hur snabbt efter äl som ägget kan fästa?
  • Lottch3n
    Charlizee skrev 2018-01-01 12:45:51 följande:
    Men vad go du är, tack <3

Vissa test tex testlagret har jag för mig det står man kan testa 7 dagar efter befruktning men är nog väldigt tidigt. Tycker mig ha sett en hel del plus runt ÄL+8... vad spännande! Håller tummarna för er också!! ÄL är svårt därför jag började tempa för att se ägglossning verkligen har skett... Hoppas 2018 blir vårt år!
    2018 SKA bli vårt år! <3

Usch denna sega väntan på bim... Jag har lovat mig själv att inte testa förrän jag märker att mensen är sen. Får se hur bra det går :/
  • Lottch3n

Har bim imorgon men testade negativt idag så blev nog inget denna månaden.

Tappade allt hopp nu :(

• Lottch3n
    Entriss skrev 2018-01-11 08:56:56 följande:

Åh, ge inte upp än :) Jag har aldrig testat positivt innan BIM!!

Jag känner mig så nere just nu. Visst att jag med dottern testade positivt på bim+1 men det känns kört :(

Om det hade varit något så borde jag väl sett ett svaaagt streck iaf?
  • Lottch3n
    Entriss skrev 2018-01-11 11:01:38 följande:

Njaa, jag vet inte. Mina tester har varit helt blanka fram till BIM. Så negativt det kan bli och sen vips ett plus:)

Förstår dock att det känns deppigt. Jag får också alltid för mig att testa tidigt fast jag vet jag inte borde och tänker att det är kört när det är negativt innan BIM, men så behöver det ju absolut inte vara :) 

Om ett par dagar får du veta "på riktigt". Har du koll på ÄL? 

Charlizee skrev 2018-01-11 18:40:37 följande:

Gör inte det, du plussade väl sent med ditt andra barn? Jag håller alla tummar och tår!!

Sambon kom hem med ett digitalt test idag. Tycker ni det är värt att ta imorgon på bim?

Med dottern plussade jag på bim+1. Förra månaden fick jag ju svaga plus som slutade i missfall, men symtomen jag har nu påminner om både graviditeten med dottern och förra månaden.

Hade ni testat imorgon också?
  • Lottch3n
    Charlizee skrev 2018-01-12 07:06:39 följande:

Digitala kan väl vara lite sega så jag skulle försöka vänta någon dag till Håller tummarna för dig!! <3

Kunde inte hålla mig. Och det visade ?inte gravid?... usch detta tog hårdare på mig än jag trodde
  • Lottch3n
    Entriss skrev 2018-01-12 09:37:29 följande:

Hear ya! Finns ingen sämre känsla än att ta negativt test! :(

Men du, så länge mensen inte har kommit, har den inte kommit.

Kram!!

A1610 skrev 2018-01-12 13:49:55 följande:

Förstår precis besvikelsen. Att varje gång tänka att nån gång kommer jag förmodligen bli så himla glad, och kanske överraskad, av ett positivt besked, och tänk om det är nu/idag. Usch denna ständiga besvikelse :( Kram

Tack tjejer för ert stöd!! <3

Är idag på bim+1 och fortfarande ingen mens i sikte. Har ett digitalt test kvar men tänker att jag tar det på måndag, vad tror ni?

Är det också negativt får jag väl bara börja vänta på mensen :/
Svar på tråden Vi som önskar ett syskon 2018