Inlägg från: TouchOfRed |Visa alla inlägg
  • TouchOfRed

Vi som önskar ett syskon 2018

Hej tjejer!

Jag hoppar gärna på den här tråden. Vi har en son på snart 2 år och har försökt skaffa ett syskon några månader nu. Jag är 31 och min sambo 32.

Är på försök 8 nu. Borde ha/haft ÄL nu i dagarna och BIM typ 1/2. Har beställt nya ÄL test men har inte hunnit få dem än....

• TouchOfRed
    Skilla15 skrev 2018-01-21 23:43:31 följande:

Hej. Hoppar in jag med;) bra kämpat till er, det är mycket att slåss med i dessa fantastiska beegodalbanor till kvinno kroppar. Kämpar även jag på ett syskon. Va med om en ofostrig graviditet ända till vecka 9, där kroppen till slut förstod och ett missfall blev den 11e dec 2017 fick avsluta med tillhörande skrapning. Det har varit en känslostorm iform av hcg liggande kvar i kroppen och fortsatt positivt resultat av tester i efterhand, till slut blev det negativt 7e januari. Men jag tänkte ,,tänk om ! kroppen tar detta som en mens trots allt och att man faktiskt man kan bli gravid igen inom två tre veckor efter skrapning. Så i lördags 20januari vågade jag ge mig på ett test igen bara för att se om cykeln min tog skrapningen som en mens. Å ja det va ett litet plus igen, så hcg har påbörjat sin stigning igen. Så får vi se vilken resa detta blir kanske sep eller oktober om det vill stanna ;)

Ååå vad spännande, Grattis! Håller verkligen tummarna för dig att det nya fröet vill stanna <3 :)
  • TouchOfRed
    Skilla15 skrev 2018-01-21 23:43:31 följande:

Hej. Hoppar in jag med;) bra kämpat till er, det är mycket att slåss med i dessa fantastiska beegodalbanor till kvinno kroppar. Kämpar även jag på ett syskon. Va med om en ofostrig graviditet ända till vecka 9, där kroppen till slut förstod och ett missfall blev den 11e dec 2017 fick avsluta med tillhörande skrapning. Det har varit en känslostorm iform av hcg liggande kvar i kroppen och fortsatt positivt resultat av tester i efterhand, till slut blev det negativt 7e januari. Men jag tänkte ,,tänk om ! kroppen tar detta som en mens trots allt och att man faktiskt man kan bli gravid igen inom två tre veckor efter skrapning. Så i lördags 20januari vågade jag ge mig på ett test igen bara för att se om cykeln min tog skrapningen som en mens. Å ja det va ett litet plus igen, så hcg har påbörjat sin stigning igen. Så får vi se vilken resa detta blir kanske sep eller oktober om det vill stanna ;)

Hela mitt svar kom inte med, konstigt...

Jag ville ju även skriva att jag varit med om liknande med första graviditeten. Fick mf i början av v 8 under en långresa utomlands. Så när vi kom hem igen började karusellen med upprepade VUL för att utesluta utomkveds och upprepade blodprov då hcg inte ville sjunka först. Men det tog drygt 1 månad så testade jag äntligen negativt och 4 försök senare blev jag gravid med sonen som föddes i feb 2016.
  • TouchOfRed
    Baraentilligen skrev 2018-01-24 15:37:45 följande:

Äl+8 och eventuell nid-blödning! Iiiih!!! :D Hur ska jag kunna vänta två veckor med att testa, som jag hade tänkt från början... Har lite kramp också. Brukar varken ha det ellerhär blödning innan äl+10/12 någonting. Dessutom var det bara en liten blodstrimma och sen inget mer. Verkar inte vara mens på gång en vecka för tidigt åtminstone. Åååh vad jobbigt med denna väntan! Nu kommer jag inte kunna tänka på någonting annat de kommande dagarna!

Ååå vad spännande!! :D
  • TouchOfRed
    småsyskon2018 skrev 2018-01-29 14:49:56 följande:

Hej tjejer! Hoppar på denna tråd. Har lite dålig koll på äl och Bim men skrev in förra cykeln i Clue och fick då BIM 1/3. Vi tänkte börja försöka få ett syskon till sonen som snart blir två. Jobbigt att vi bestämde det nu lagom till mens bara ;)

Välkommen! :) vi har oxå en son på snart 2 :)
  • TouchOfRed

BIM +3 idag men ingen mens än. Testade mig senast på BIM -2 med testa tidigt test men det var så blankt det kan bli, bara ett tydligt kontrollstreck som hånskrattade åt mig....

Med sonen plussade jag på BIM-2 Så jag tänker att jag omöjligt kan vara gravid nu. Men samtidigt är det ju en annan del av en där hoppet väcks och man tänker att jag kanske hade ÄL senare än jag brukar (testade inte denna cykeln) osv. Borde jag testa igen eller är det bättre att bara vänta på mensen? Vill ju inte bli besviken igen...

• TouchOfRed

Mensen kom tyvärr :(

Så nya tag. Försök 9. Ska börja med cb digitala ÄL test igen. Min mens var regelbunden flera månader efter uttag av spiral men senaste 3 månaderna har den varit knas. Känns som att ÄL antingen varit väldigt otydlig eller uteblivit helt. Så nu ska jag köra tester...

• TouchOfRed
    Baraentilligen skrev 2018-02-08 14:23:25 följande:

Den här cykeln är jag förvånansvärt lugn! Håller inte koll på cykeldag eller ägglossningssymtom alls (ännu, men är nog mindre än två veckor sen mensen kom) och håller inte heller reda på exakt datum för bim. Så skönt! Skippade att tempa denna månad för vi har ändå ett så aktivt sexliv att det inte ändrar chanserna. Ingenting jag gör eller tänker kommer att ändra utkomsten av detta försök. Om jag blir gravid lär jag märka det sen när mensen är sen. Det jag önskar nu är att jag kan hållas såhär lugn de resterande ca tre veckorna! Håller tummarna för er :)

Gaaah önskar jag hade kunnat känna så! Stirrar redan över ÄL och har bara haft mens i typ 3 dagar, suck. Stress gör ju inte fertiliteten bättre direkt...
  • TouchOfRed
    Entriss skrev 2018-02-09 07:22:17 följande:

Försöker telepatera lite lugn och styrka! 

När man kommer in i streddmode är det svårt att komma ur det. 

Jag blev så stressad när vi fick missfall för att jag hängt upp mig på att få ett tredje barn innan jag fyller 30. Dumheter egentligen, för jag har verkligen inget rationellt skäl till brådska. Tack och lov har jag släppt det nu, även om den största delen av mig fortfarande tar lite dubbelhopp över möjligheten att få bli mamma igen innan 2018 är slut. 

Tack, ska försöka slappna av :) men håller med dig, när man väl börjar stressa så är det svårt att sluta. Jag känner mig stressad för jag vill inte ha så långt i ålder mellan barnen. Är själv mellanbarn med 8 och 5 år till mina syskon. Vet att jag saknade ett syskon som var närmare i ålder när jag var liten. Dumt egentligen för nu när man är vuxen så kvittar det ju. :)
  • TouchOfRed
    Lottch3n skrev 2018-02-09 14:47:16 följande:

Hej tjejer! Jag behöver låna era ögon lite. Vad tror ni om detta?

Ser ut som ett plus! :D
Svar på tråden Vi som önskar ett syskon 2018