Inlägg från: Baraentilligen |Visa alla inlägg
  • Baraentilligen

Vi som önskar ett syskon 2018

Meej skrev 2018-02-21 19:15:10 följande:

Jag hade en lutealfas på 17 dagar sist så jag ligger lite längre fram. 6/3 säger NC.

Men betyder en längre lutealfas att jag behöver vänta längre för att kunna se något på ett gravtest..? Är det mindre chans för mig att se ett positivt resultat på ÄL+12 tex än för någon som har en lutealfas på 14 dagar?

Hur lång lutealfas man har påverkar inte tidpunkten man kan få plus. Det beror i hög grad på när ägget fäster. Om det fäster redan på äl+6 kan man få plus tidigare än om det fäster på äl+12, men det tar såklart några dagar för kroppen att producera tillräckligt med hcg efter vidhäftningen :)
  • Baraentilligen
    Charlizee skrev 2018-02-22 18:11:22 följande:

Är idag på BIM-4 och tog detta, vet inte vad jag ska tro? CB är ju kända för spökstreck...vad tror ni?

Spännande!! :) Håller tummarna!
  • Baraentilligen

Äl+9/10. Inatt vaknade jag och var säkert på att jag är gravid. Bröstvårtor som ömmar jättemycket fortfarande är orsaken. Känner mig inte lika optimistisk idag men har nog fått upp hoppet! De brukar alltid ömma efter äl, men avta efter äl+7. Aldrig att de hållit i sig såhär länge utan plus :)

• Baraentilligen

Äl+10/11. Fortfarande jätteömma bröstvårtor. Borde börja småblöda idag eller imorgon men hittills inget. Spännande! Men försöker vara förberedd på mens.

• Baraentilligen
    Norrlänska skrev 2018-02-28 08:11:47 följande:

Samma här ????

Kan ha inbillat mig att det var svagt ljusröda för efteråt har det inte kommit något alls... vet inte vad jag ska tro men förbereder mig inför mens åtminstone. Bim idag eller imorgon. Bröstvårtor ömma som f*n.
  • Baraentilligen

Är så glad för er skull, ni som plussat! Hoppas att jag får joina er snart :) Testar imorgon bitti! (Kommer inte kunna sova inatt...)

Svar på tråden Vi som önskar ett syskon 2018