Inlägg från: Baraentilligen |Visa alla inlägg
  • Baraentilligen

Vi som önskar ett syskon 2018

Nu är mensen 4 dagar sen. Har pyttelite ljusröda flytningar sen några dagar tillbaka men mensen vill inte komma igång på riktigt! Så frustrerande... Har inte haft en så här lång cykel förut (dag 37 nu, brukar ha 32). Är så arg på kroppen som inte bara kan starta om nu! Varje extra dag innan mensen kommer igång gör plusset till en dag längre bort.

• Baraentilligen

Grattis till plus!

Här kom mensen på bim+9, äntligen! Försök nummer fem då, sista chansen för ett barn i år.

• Baraentilligen
    TouchOfRed skrev 2018-03-10 07:26:31 följande:

Plötsligt händer det. Är helt chockad. Jag har inte fått positivt på ÄL test denna månad så trodde ÄL hade uteblivit. Testade neg på vad jag trodde var BIM -1 med ett sånt billigt test. Har tom haft pms (Eller har tolkat det som pms). Och imorse tänkte jag: va fasen, jag slösar bort det sista testet oxå. Är helt överlycklig. :D

Åh, grattis!! Va kul :)
  • Baraentilligen

Vågar nog säga grattis åt er båda :)

Jag är äntligen förbi äl (äl+3) så nu återstår 9 dagar innan bim. Så skönt att bara få vänta nu och inte fundera på något ;) Haha, kommer så att bli galen på väntan och överanalysera allt! Sista chansen för en 2018 bebis nu. Bf borde bli i mitten av december ungefär. Inte mig emot! Skulle vara så mysigt med en nyföding under julen! Men om det inte lyckas så satsar vi på 2019 :)

• Baraentilligen
    Milian03 skrev 2018-03-31 10:36:39 följande:

Blev inget syskon 2018. Mensen kom idag på äl+12. Nu satsar vi på syskon 2019.

Va synd :( Håller tummarna för nästa försök!
  • Baraentilligen

Äl+7 här och sex dagar till bim. Fick en ljusrosa flytning idag och hoppas innerligt på en nidis och inte dumma mellanblödningar som jag haft problem med tidigare cyklar. Väntan blev på något sätt längre nu ;) Har köpt hem test tills nästa helg så får försöka stå ut några dagar till!

• Baraentilligen
    joannaq skrev 2018-04-03 12:51:56 följande:

9e gången gilt :))

Grattis!

Mera ljusröda flytningar här. Känner mig ute redan, tyvärr... Sjätte försöket till näst då :/
  • Baraentilligen

Jag tror att jag testade positivt idag på äl+10! Strecket syns mycket bättre på riktigt. Testet är rfsu 25miu. Vågar inte tro på det ännu ;)

• Baraentilligen
    Tumvante skrev 2018-04-10 06:06:11 följande:

Plussade i förrgår.

Orolig för hur det ska gå igen.

Skulle göra HCG blodprov snarast, men får nog vänta till torsdag.

Håller tummarna för oss alla.

Grattis! Jag ska få göra hcg blodprov idag pga en cysta som i värsta fall kan producera hcg (och ge falskt positivt), men i och med att plusset kom 10 dagar efter äl och blir starkare så är risken nog yttepytteliten ;) Men tar gärna och gör ett blodprov för att veta att nivån än okej :)
  • Baraentilligen

Hcg nivån var 166 i vecka 4+1 vilket stämmer bra med tanke på när jag plussade :) Så allt borde vara bra hittills!

Så avundsjuk på er som närmar sig vecka 12! Själv är jag kvar på 4+3 och tiden går inte snabbt ;) Väntar på att illamåendet ska kicka in snart. Kanske klarar mig tills nästa vecka :) Men jag klagar inte ;)

• Baraentilligen

Jag ska på inskrivning imorgon, vecka 8+1 och på vul i vecka 8+4 :) Spännande vecka med andra ord! Hoppas att allt går bra. Lycka till med KUB! En bit tills jag är där. Har bf först i mitten av december :)

• Baraentilligen

Jag var på vul idag. Bm flyttade mig till 9+1, så nu är bf på lucia :) Allt såg riktigt bra ut på vul! Så lättad över att faktiskt få se att det finns en bebis där inne :) Får vänta på kub om 2-3 veckor nu då.

• Baraentilligen
    LindaAB skrev 2018-06-10 16:42:31 följande:

Hej!! Länge länge sen jag skrev här! Men nu är jag gravid :D men har ingen aning vilken vecka för det var oplanerat, vi tänkte vänta att testa till hösten. Jag hade riktig mens i mars och lite bruna föytningar i april bara... fick 3+ veckor på sånt veckotest.. hur gör jag för att räkna ut? Ska jag räkna från den riktiga mensen eller från den ?bruna?? Kram

Grattis! Skulle nog räkna från riktiga mensen :) Hade min sista 9.3 och är nu i vecka 14!
Svar på tråden Vi som önskar ett syskon 2018