Inlägg från: Entriss |Visa alla inlägg
  • Entriss

Vi som önskar ett syskon 2018

Meej skrev 2018-02-20 21:14:47 följande:
    Låter precis som min kurva den här månaden! Total bergochdalbana.. Fick en ordentlig temphöjning morgonen efter att jag på eftermiddagen fick stegring på LH-stickan. Sen sjönk tempen till medellinjen idag igen.. Underligt.. Upp och ned även innan. Ska bli spännande att se när NC sätter ut ÄL sen!
    Maline91 skrev 2018-02-20 21:24:37 följande:
    Då verkar det som vi lossat precis samtidigt kanske. Kul:)

Ja!! Imorse satte NC ut min ägglossning på CD 17 som alltså var i lördags. Precis som magkänslan sa ! 
    Vi fick till det i tisdags, torsdags, lördags och måndags så det borde finnas god chans att pricka rätt Glad 
    Tjoho!! Så taggad, är redan på ÄL+4 så nästan som att bli "bjussad" på första dagarnaFlört

Meej, har du fått din ÄL placerad än? 
    Maline91 vilken dag hade du ÄL? 

Vad blir BIM för er? 
  • Entriss
    Maline91 skrev 2018-02-21 12:07:22 följande:
    Jag fick en smileygubbe på cb i lördags! Och fick till det lördag och söndag. Så hoppas. ... har bim 1/4!

Dudå?
    Meej skrev 2018-02-21 17:07:03 följande:
    Yes, NC satte ut min ÄL imorse också! Cd21 vilket var måndag, men jag tror mer på söndag egentligen. Kändes så i magen och på tappen. Då var också tempen som lägst. I måndags hade tempen redan gått långt över medellinjen. Så nu är det bara att vänta. Kul att vi ligger så lika!
    Baraentilligen skrev 2018-02-21 17:26:11 följande:
    Hade äl antingen på fredag eller lördag så vi är på samma dag :) Visste inte säkert att älja skett före idag så de första dagarna gick snabbt här :) BIM 1.3

Va kul att vi är flera som ligger precis lika i tid :)  Hoppas verkligen vi alla plussar! 

Jag brukar räkna BIM 14 dagar fr ÄL, men min förra lutealfas var bara 13 dagar, så BIM 2-3/3 - eller ja, det är väl då jag kommer testa iaf Oskyldig

• Entriss
    Meej skrev 2018-02-21 19:15:10 följande:
    Jag hade en lutealfas på 17 dagar sist så jag ligger lite längre fram. 6/3 säger NC.

Men betyder en längre lutealfas att jag behöver vänta längre för att kunna se något på ett gravtest..? Är det mindre chans för mig att se ett positivt resultat på ÄL+12 tex än för någon som har en lutealfas på 14 dagar?

Jag vet faktiskt inte hur det där funkar? 

Egentligen tycker man ju inte att det borde göra skillnad, men samtidigt utgår ju alltid företag som gör graviditetstester från förväntad mensdag och inte från förväntad ägglossningsdag.. ? Har ingen aning om jag ska va helt ärlig. 
    Men 14 dagar är ju 14 dagar tänker jag :) 

• Entriss
    Baraentilligen skrev 2018-02-22 06:35:07 följande:
    Hur lång lutealfas man har påverkar inte tidpunkten man kan få plus. Det beror i hög grad på när ägget fäster. Om det fäster redan på äl+6 kan man få plus tidigare än om det fäster på äl+12, men det tar såklart några dagar för kroppen att producera tillräckligt med hcg efter vidhäftningen :)
    Ja men precis, så har jag förstått det också! Å andra sidan har ju ägget längre tid på sig att fästa ju längre lutealfas man har. Så om man har 17 dagar och testar negativt på ÄL+14 kan det fortfarande bli positivt på ÄL+17 väl? Eller tänker jag fel då? 

Jag har iaf aldrig plussat innan BIM med någon av mina graviditeter, så mina ägg kanske är "senfästare" hahaha..
  • Entriss
    LOTTA78T skrev 2018-02-22 12:23:18 följande:

Hej tjejer, har småvärk i magen och känner mig uppblåst , undrar om det kan vara äl på g, dock ger inte äl test ngt utslag och jag har oregelbunden mens så svårt att veta när det kommer att ske. Enligt flo-appen är troligaste äl 26:e. Någon av er som varit m om att äl-test inte ger utslag men ändå får ägglossning? För att kunna pricka en äl så har jag och sambon sex varje dag.

Jag har flera kompisar som aldrig fått positivt på ÄL-test, en som inte ens fått stegring, men hon blev gravid ändå Glad
    Tror det räcker gott och väl med sex varannan dag för att inte missa, om man inte VILL varje dag förstås ! Tror inte man ska forcera lusten för mycket för det kan bli jobbigt i längden :) 

Kram!
  • Entriss
    Charlizee skrev 2018-02-20 20:00:35 följande:
    Ja nu är det verkligen vår tur!! Skrev i februaritråden att det nästan känns sorgligt man räknar med mensen varje månad, att man nästan tror det inte är möjligt att kunna plussa. Men vad ska man göra?! Bara försöka en månad till liksom...

Charlizee hur har det gått för dig? Paserat BIM än? 

Kram!!

• Entriss
    Charlizee skrev 2018-02-22 18:11:22 följande:
    Är idag på BIM-4 och tog detta, vet inte vad jag ska tro? CB är ju kända för spökstreck...vad tror ni?

Men herregud, sådär svag var mitt första på BIM+1 förra grav. Om du är bim - 4 tror jag definitivt du kan tro på ett plus på BIM  om inget oförutsett händer.
    Gud så underbart, så glad för din skull!!!!Hjärta

Jag har aldrig fått en tillstymmelse till plus på CB om jag inte faktiskt varit gravid (och jag har tagit många kan jag säga ;)) . jag tror ju inte riktigt på det här med spökstreck heller (tror snarare det är kemisk grav i så fall). Nu har du ju dessutom fått svaga plus på tester från olika fabrikat så jag tror verkligen du är gravid!
  • Entriss
    Charlizee skrev 2018-02-22 18:36:09 följande:
    Hur går det för dig? <3 Kram!!
    För mig går det bra! 
    Är på ÄL+5 nu så har bara börjat vänta;) Tänkte som tidigast testa ÄL+13 (då jag senast fick min mens på den dagen) vilket i så fall blir på fredag 2/3, men tror ändå jag ska försöka spara mig till lördagen.
    Fördelen med att tempa är ju att man kan hålla humöret uppe lika länge som tempen är uppe Skrattande
  • Entriss
    Minatankarkring2017 skrev 2018-02-22 19:05:30 följande:

Behöver hjälp????

Undrar om jag kan vara gravid eller inte hmm är så nervös.

Jag och min pojkvän har haft oskyddat sex typ varannan dag i ca en vecka (mellan 9:e till 15.e ) och han kom i mig alla gånger. Jag var hos gyn efter det pga ont i magen och hon sa att jag trodligen haft ägglossning runt den 10-15e feb.

Är orolig nu eftersom jag har fått konstiga flytningar ( aldrig någonsin sett eller haft dessa)

Det har gått ca 10 dagar sedan eventuell ägglossning.

Men jag trodde först av mensen var på väg men den ska jag normalt ha om 3-4 dagar den 27.e , sedan såg jag brun konstig flytning på pappret och jag torkar mig långt in i fiffin* , vad kan detta bero på?

Vore så tacksam för svar om ni har någon aning!

Varning för äcklig bild är bara orolig Mvh

Förstår att du blir orolig men om allt såg bra ut på gyn borde du inte behöva vara orolig. 
    Har du ont? I så fall kanske du borde ringa nån.
    Annars kan det bara vara så kallade spottings, jag har det vissa cykler till och från i några dagar innan BIM och innan mensen kommer igång på riktigt. 

• Entriss
    Charlizee skrev 2018-02-23 05:26:38 följande:

Så glad jag glömde bilden...

Åh, så underbart, jag visste väl det!! Grattis!!

Stanna kvar i tråden så vi får hänga med på hur det går:D saknar dem som försvinner när dem får plus, det är ju så det roliga börjar:))
Svar på tråden Vi som önskar ett syskon 2018