• lyckligast80

BIM Februari

Hej alla!

Hoppar på här! BIM idag, nu har jag fått mensvärken from hell! Har inte haft nån värk innan sen ägglossning så att det skulle vara annat än mensvärk plötsligt idag är osannolikt! Känner min kropp för väl.

Så nu håller vi tummarna för februari. : )

Försök 9 here we go!

• lyckligast80

???? BIM lista:

1/2 Lsr, Charliegris, Lebbmusen, MammaKA,MortillElla, Baraentilligen, kiwibear

2/2 Entriss

3/2 Rebeccccs, Minioni

4/2 hallonnpaj, DaniellaCall, Jeex, Josiesh, Bean95, Frips

5/2 epoxi, Regnkappa, Neptun, Erna90, Nathalie1992

6/2 Liten2018 , lyckligast80

7/2 Eal92

9/2 XAHHA92, nellis93

10/2 Alexia91, ampjot

11/2 Gabriela11, Tiiffany, Alma, mycat81

12/2 LunaLo, LillaMy08

13/2- maria1992

14/2 Lottch3n

16/2 Billieblue

17/2 Pasgetti, Nardil, Grynet89

19/2 Stragge

20/2 Norrlandsbruden

• lyckligast80

BIM-lista:

1/2 Lsr, Charliegris, Lebbmusen, MammaKA,MortillElla, Baraentilligen

2/2 Entriss

3/2 Rebeccccs

3/2 Minioni

4/2 hallonnpaj, DaniellaCall, Jeex, Josiesh, Bean95, Frips

5/2 epoxi, Regnkappa, Neptun, Erna90, Nathalie1992

6/2 Liten2018

7/2 Eal92

9/2 XAHHA92, nellis93

10/2 Alexia91

11/2 Gabriela11, Tiiffany, Alma, mycat81

12/2 LunaLo, LillaMy08

13/2- maria1992

14/2 Lottch3n

16/2 Billieblue , Lucifer91

17/2 Pasgetti, Nardil, Grynet89

19/2 Stragge

20/2 Norrlandsbruden

22/2 lyckligast80

• lyckligast80
    kiwibear skrev 2018-01-25 08:28:51 följande:

Tycker det är så roligt på något sätt. Här inne är vi symptom-freaks samlade. Känner efter och analyserar minsta lilla förändring (äkta eller placebo) ut i minsta cell. Vi går inte miste om någonting och vi drar paralleller mellan allt.

Men tiden när man INTE försöker bli gravid så kan man fasen inte för sitt liv förstå varför man t.ex har ont i huvudet en dag. "Jag har väl druckit? Eller? Äh typ, ingen aning." 

Här sitter jag på jobbet med min molvärk och känner efter med 120% fokus på när det drar och spänner. Får ingenting gjort och vet redan nu att jag inte kommer få det under dagen heller eftersom att mitt huvud är någon helt annanstans. 

Nästan så att man skulle behöva någon form av stödgrupp :'') 

"Stopp! Vad var det där? Var det en känning!? Nej... det var en fis. Ok." 

Hahaha, så härligt skrivet! Känner såååå igen mig. = )

Är 38 snart och detta blir 9e försöket! Utredning har börjat så nu hoppas jag innerligt på att det går vägen inom ett par månader! Jag har en son sen innan, sambon har inga barn.... Man längtar ju ihjäl sig och varje månad letar man symptom som sen visar sig vara dem vanliga PMS besvären och man börjar om på ruta ett igen.

Man blir knäpp. Men ja så får det vara nu.
  • lyckligast80

Hej,

Idag var jag och lämnade blodprov, på söndag ska jag börja med Letrozole och på måndag är det dags för spolning. Nu jäklar hoppas vi på att det blir fritt fram i gångarna så dem som ynglen kan ta sig fram! (Om det nu är det som är problemet) Vi får se! : )

• lyckligast80
    Baraentilligen skrev 2018-01-28 07:51:54 följande:

Mens redan. Hoppar över till mars tråden. Lycka till åt er alla!

Hej,

Trist:/ Kommer du inte ha BIM i februari?

Vi håller tummarna för nästa ÄL!!
  • lyckligast80

[quote=78410237][quote-nick]Baraentilligen skrev 2018-01-28 13:21:26 följande:[/quote-nick]Har så lång cykel att bim är först i mars...[/quote

Aha förstår. Vi har kämpat på i 9 månader, segt när man längtar så mycket...

• lyckligast80

Hej hej,

Igår gjorde jag spolning av äggledarna, ajajajaj!!

Hade dock fri passage så vad som gjorde så ont vet jag inte men nu hoppas vi att det 10e försöket lyckas!

Någon som spolats och upplevt samma, att det gjorde så ont? Idag känns det ingenting, blöder lite bara.

• lyckligast80
    Anonym (Sara. P) skrev 2018-01-30 13:47:07 följande:

Hej. Jag och sambon förlorade vår son i mitten av graviditeten. Så klart vill vi skaffa ett syskon åt honom. Har funderat på att hoppa in i en sådan här BIM tråd men överväger fortfarande. Fördel är att man får stöd och andra kan relatera tills en önskan att få barn. Men jag är rädd att det blir en undermedveten press. Det är ju ganska så många som är med i denna och liknande trådar. Hur klarar ni av att se nån i gruppen eller flera som plussar tidigt när ni som har försökt länge inte får nå plus? Blir det inte jobbigt för er? Det är ju "vanligt" att det tar ca 7månader - 1år men vissa plussar ju på en gång? Min läkare sa efter vul att jag är väldigt fertil men det är ju fler saker än att bara vara fertil som räknas in. Med sonen blev jag gravid på en gång men det kan ju variera. Ni som är aktiva i tråden - är det till er fördel eller blir det betungande efter ett tag? Vet inte om jag klarar av att de sådana fantastiska kvinnor plussa och att det kan dröja sjukt länge för oss :/ (misstolka mig rätt - ni som har plussat ska ha ett stort grattis men själv vet jag inte om era positiva besked skulle vara en fördel för mig inte för att jag missunnar) Önskar er alla väl här inne.

Hej,

Beklagar er förlust! : ( Och jag förstår dig precis.

Det är med blandade känslor att vara med i sånna här grupper... blir givetvis glad för dem som plussar fort men samtidigt så ledsen för min egna skull som är inne på försök 10 nu. Men ändå skönt att få ventilera här emellanåt.

Har börjat med Letrozole och igår var det spolning. Får se om denna månaden är vår lycka.

Men man är stressad, tänker inte på annat nästan och allt kretsar runt barn. Kanske inte så konstigt att kroppen är lite ur balans. Men jag har ju heller inte åldern på min sida, 38 i år.
  • lyckligast80
    Jagheteralma skrev 2018-02-01 20:41:13 följande:

Någon som vet vad som krävs för att få äggledarna undersökta? Om de eventuellt behöver spolas?

Är det bara att boka en tid eller måste man ha försökt i ett år?

Hej,

Jag gick privat, (i måndags) det kostar som ett vanligt läkarbesök. Men innan detta har jag ju träffat läkaren ett par ggr och gjort undersökning samt lämnat blodprover.

Är man över 35 ska man försökt 6 mån annars är det 1 år tror jag. Så mig tog dem in ganska snabbt då jag är 38 i mars. Vi har försökt sen i juni.
Svar på tråden BIM Februari