• lyckligast80

BIM Februari

Kaaaanske3 skrev 2018-02-02 16:03:27 följande:

Men oj så konstigt mitt inlägg såg ut. Sorry!

Ja det blir så när man gör smileys. : )

Själv har jag en kille född 07. (Jag är 38 snart)

Ny sambo sen 4 år och nu är vi på försök 9 till vår första gemensamma. Längtar! Men man är orolig att äggen är förbrukade, typ.
  • lyckligast80
    valere skrev 2018-02-05 12:40:59 följande:

Hej, får man hoppa in här? :) Fick positivt utslag på ÄL-sticka idag och räknar med BIM den 21 februari, så nu börjar den där jobbiga väntan... Fler här inne som har BIM mot slutet av månaden?

Hej,

Fick full stegring på sticka igår, också BIM 21/2. : )
  • lyckligast80
    Airmos skrev 2018-02-05 15:06:38 följande:

Spännande!  Använder du testlagrets ÄL-stickor? Jag testar dom för första gången, så är inte så rutinerad. Hur ofta testar du nu? Hur ser en "full stegring" ut? 

Jag använde CB dubbelhormon indikator. Så igår fick jag en fast smiley, när det börjar stegra så blinkar den. Men när exakt ägglossningen är vet man ju inte men inom 24h om jag fattat det rätt.

Har aldrig testat annat än CB stickor, har inget att jämföra med. Jag har testat varje dag sen Cykeldag 7, är så rädd å missa så testar kanske lite för tidigt egentligen men nu är ju ägglossningen här:)
  • lyckligast80
    angelica123 skrev 2018-02-09 06:17:03 följande:

Tack ni som tittade på mina bilder igår för ÄL+9!

Tog ett digitalt imorse, såå lycklig !!

Det var ett äkta plus och inga spökstreck <3

Nu har jag plussat på CD23 med både detta lilla frö och med sonen.

Stort grattis! Vad kul: )

Hoppas det ligger nån tur i namnet... ; ) Jag är bara på ÄL +5..... seg väntan!

/Angelica
  • lyckligast80
    Lottch3n skrev 2018-02-10 06:36:16 följande:

Testet igår var ett plus!! :)

Tog ett digitalt, kunde inte hålla mig :)

Idag firar sambon och jag 7år tillsammans plus att vår dotter blir 19månader idag. :) Åh jag kan inte fatta det.

Kul! : ) Stort grattis!!
  • lyckligast80
    LifeOfBullshit skrev 2018-02-10 17:59:01 följande:

Jag känner mig lite frustrerad :( min man och jag har försökt bli gravida sedan mars förra året så blir vi inte det denna månad så får vi väl försöka få en utredning. Känns så jobbigt bara, vi är båda unga och friska men blir så fruktansvärt nervös och ledsen när det inte händer något. Började med natural cycles för några veckor sen och tänkte komplettera med äl-stickor för att få optimala uträkningar, men det känns hopplöst. Någon som försökt i över ett år och sen lyckats bli gravida utan att det varit något fel? :( Känns antingen som att något är fel eller EXTREM otur just nu... Behöver lite hopp...

Förstår verkligen din oro... vi har försökt sen i juni förra året, nu går vi på utredning (jag är dock 38 snart) och vad vi kommit fram till än sålänge är att allt är som det ska hos mig, (spolades och lämnade prover) så nu ska dem kolla min sambo... MEN, det behöver inte vara något fel på någon av oss, ibland tar det bara ?lite? tid sa min läkare. Jag har vänner som försökt över ett år med sina partners, inget ?fel på nån av dem, det ville bara inte ta sig helt enkelt. Men idag har dem barn allihop. Kroppen är fantastisk och märklig på samma gång, det blir som en spärr när man längtar och kämpar, man ska tänka på annat säger dem, men hur lätt är det?!

Men ge inte upp! och ni borde väl få komma på utredning snart om ni vill när ni försökt så länge? Även om det är skrämmande så kan det vara skönt att få svar... <3
  • lyckligast80
    Myra05 skrev 2018-02-12 11:07:19 följande:

9

Alla är vi olika men här kommer min resa till ett plus.

Igår ÄL+11 fick jag ett supersvagt plus på gravidkollens teststicka.

Idag på BIM fick jag supersvagt på 2 stickor till och tog då ett digitalt som visade gravid!!

Detta var försök nr 6. När vi började försöka insåg jag att jag hade en lutealfas på 6-9 dagar.

Jag började med progesteronkräm, kosttillskott och lite striktare kost och ökade upp till ca 12 dagar.

Denna månaden testade jag även vitex mellan CD1 och ägglossning och fick mycket mer ÄL-flytningar än jag någonsin haft. Kände mig superfertil.

Jag har inte känt så mycket symptom alls. Blev lite yr några gånger, har haft en öm bröstvårta och fick kramp i magen efter samlag.

Ingen molvärk, inte så svullna bröst, inget illamående och ingen speciell trötthet.

Jag är kanske lite känslig men jag är även förkyld så kan vara det också!

Har så svårt att fatta att det här är på riktigt!!

Så roligt! Grattis! Kul att läsa om andras symtom: )

Själv är jag på ÄL +9 och känner absolut ingenting än.

Det är försök nr 9 så jag hoppas sååå att det ska ta sig nu.
  • lyckligast80
    Jahajaa skrev 2018-02-12 12:22:36 följande:

Grattis alla som plussat! :)

Jag är så sjuuukt otålig på att få börja testa nu, men är bara på ÄL+3 så det får vänta någon vecka till.. hur tidigt är det lönt att testa egentligen? 

Dem testen som visar tidigt är väl 6 dagar före BIM.. men jag kan ha fel och det beror kanske helt på hur hormonnivån stiger. : ) Finns säkert dem som pussar super tidigt också. För mig går gränsen på BIM dagen, testar aldrig före. Blir bara så besviken.

Själv är jag på ÄL + 9. Inga som helst symtom. : (
  • lyckligast80
    Jahajaa skrev 2018-02-12 15:27:37 följande:

Ja det låter klokt! :) själv är jag alldeles för otålig för att vänta så länge, men ska försöka vänta till ÄL+10 iaf (ev ÄL+8 ;) haha) 

Många som inte får symtom förrän senare så du kan vara lugn, 

håller tummarna för dig! Uppdatera gärna sen hur det går :)

Det lovar jag!

Den dagen jag får plus kommer det höras till Kina. Haha.... ; )
  • lyckligast80
    Anonym (Vårtur) skrev 2018-02-13 11:36:47 följande:

Hur låter man bli att bli helt besatt av längtan efter att bli gravid? Analyserar allt! Idag är brösten mindre svullna och ömmar mindre. Haft svullna bröst sedan en vecka tillbaka. Försöker tänka positivt men är svårt! Bim-4. Beställt hem gravtest som förhoppningsvis kommer idag. Har bestämt mig för att det har gått vägen den här gången.

Samma här! Har också bestämt mig för att det gått vägen denna månaden! Väntar också på gravtest.

Är på BIM - 8
Svar på tråden BIM Februari