BIM Februari
Men oj så konstigt mitt inlägg såg ut. Sorry!
Själv har jag en kille född 07. (Jag är 38 snart)
Ny sambo sen 4 år och nu är vi på försök 9 till vår första gemensamma. Längtar! Men man är orolig att äggen är förbrukade, typ.
Men oj så konstigt mitt inlägg såg ut. Sorry!
Hej, får man hoppa in här? :) Fick positivt utslag på ÄL-sticka idag och räknar med BIM den 21 februari, så nu börjar den där jobbiga väntan... Fler här inne som har BIM mot slutet av månaden?
Spännande! Använder du testlagrets ÄL-stickor? Jag testar dom för första gången, så är inte så rutinerad. Hur ofta testar du nu? Hur ser en "full stegring" ut?
Tack ni som tittade på mina bilder igår för ÄL+9!
Tog ett digitalt imorse, såå lycklig !!
Det var ett äkta plus och inga spökstreck <3
Nu har jag plussat på CD23 med både detta lilla frö och med sonen.
Testet igår var ett plus!! :)
Tog ett digitalt, kunde inte hålla mig :)
Idag firar sambon och jag 7år tillsammans plus att vår dotter blir 19månader idag. :) Åh jag kan inte fatta det.
Jag känner mig lite frustrerad :( min man och jag har försökt bli gravida sedan mars förra året så blir vi inte det denna månad så får vi väl försöka få en utredning. Känns så jobbigt bara, vi är båda unga och friska men blir så fruktansvärt nervös och ledsen när det inte händer något. Började med natural cycles för några veckor sen och tänkte komplettera med äl-stickor för att få optimala uträkningar, men det känns hopplöst. Någon som försökt i över ett år och sen lyckats bli gravida utan att det varit något fel? :( Känns antingen som att något är fel eller EXTREM otur just nu... Behöver lite hopp...
9
Alla är vi olika men här kommer min resa till ett plus.
Igår ÄL+11 fick jag ett supersvagt plus på gravidkollens teststicka.
Idag på BIM fick jag supersvagt på 2 stickor till och tog då ett digitalt som visade gravid!!
Detta var försök nr 6. När vi började försöka insåg jag att jag hade en lutealfas på 6-9 dagar.
Jag började med progesteronkräm, kosttillskott och lite striktare kost och ökade upp till ca 12 dagar.
Denna månaden testade jag även vitex mellan CD1 och ägglossning och fick mycket mer ÄL-flytningar än jag någonsin haft. Kände mig superfertil.
Jag har inte känt så mycket symptom alls. Blev lite yr några gånger, har haft en öm bröstvårta och fick kramp i magen efter samlag.
Ingen molvärk, inte så svullna bröst, inget illamående och ingen speciell trötthet.
Jag är kanske lite känslig men jag är även förkyld så kan vara det också!
Har så svårt att fatta att det här är på riktigt!!
Grattis alla som plussat! :)
Jag är så sjuuukt otålig på att få börja testa nu, men är bara på ÄL+3 så det får vänta någon vecka till.. hur tidigt är det lönt att testa egentligen?
Ja det låter klokt! :) själv är jag alldeles för otålig för att vänta så länge, men ska försöka vänta till ÄL+10 iaf (ev ÄL+8 ;) haha)
Många som inte får symtom förrän senare så du kan vara lugn,
håller tummarna för dig! Uppdatera gärna sen hur det går :)
Hur låter man bli att bli helt besatt av längtan efter att bli gravid? Analyserar allt! Idag är brösten mindre svullna och ömmar mindre. Haft svullna bröst sedan en vecka tillbaka. Försöker tänka positivt men är svårt! Bim-4. Beställt hem gravtest som förhoppningsvis kommer idag. Har bestämt mig för att det har gått vägen den här gången.