• hallonnpaj

BIM Februari

Alla dessa månadstrådar är så bra då man får följa de som har bim i närheten av en själv! 

Slutade med ppiller i december och hade "pillermensen" då, och nu har jag nyligen avslutat min vanliga mens. Väldigt tacksam över att jag kom igång med mensen direkt då jag läst om att det kan ta länge.. Nu går jag in för mitt andra försök med, om appen stämmer,  ägglossning 21/1 och bim 4/2. 

Hoppa gärna in! :) 

• Svar på tråden BIM Februari
  • H0nd3ndär

Hoppar in. Första försöket. Förra mensen och första mensen på många många år började 21 jan. Gissar på ca 1 månad så BIM runt 21 feb. Ingen koll på ÄL.

Aldrig aktivt försökt bli gravid så lite extra spännande :)

• MammaTillAdrian
    valere skrev 2018-02-05 12:40:59 följande:

Hej, får man hoppa in här? :) Fick positivt utslag på ÄL-sticka idag och räknar med BIM den 21 februari, så nu börjar den där jobbiga väntan... Fler här inne som har BIM mot slutet av månaden?

Airmos skrev 2018-02-05 13:25:31 följande:

Välkommen! :) Jag börjar också närma mig positivt resultat på ÄL stickorna nu. Beräknad BIM 22/2. Spännande :) 

Jag har äl idag, BIM 19/2. Vi är på femte försöket denna månaden. :) Har ni andra försökt länge?
  • valere
    MammaTillAdrian skrev 2018-02-05 13:43:56 följande:

Jag har äl idag, BIM 19/2. Vi är på femte försöket denna månaden. :) Har ni andra försökt länge?

Denna månaden eller denna omgången? :) Första "riktiga" försöket för min del med nuvarande kille. Vi har förvisso aldrig skyddat oss sedan vi träffades för några månader sedan, men det är först nu som vi bestämde att vi verkligen aktivt vill försöka, så vi har ansträngt oss för att pricka in det med stickor den här månaden. Tog även en pergotimekur som jag hade kvar efter att jag försökte med sonen, som blev till på första kuren. Försöker ju att inte räkna med att det funkar på samma sätt den här gången, men vet att jag säkert kommer att bli sååå besviken om mensen kommer. Fyller snart 40 också så börjar ju känna mig lite stressad...
  • lyckligast80
    valere skrev 2018-02-05 12:40:59 följande:

Hej, får man hoppa in här? :) Fick positivt utslag på ÄL-sticka idag och räknar med BIM den 21 februari, så nu börjar den där jobbiga väntan... Fler här inne som har BIM mot slutet av månaden?

Hej,

Fick full stegring på sticka igår, också BIM 21/2. : )
  • MammaTillAdrian
    valere skrev 2018-02-05 14:01:28 följande:

Denna månaden eller denna omgången? :) Första "riktiga" försöket för min del med nuvarande kille. Vi har förvisso aldrig skyddat oss sedan vi träffades för några månader sedan, men det är först nu som vi bestämde att vi verkligen aktivt vill försöka, så vi har ansträngt oss för att pricka in det med stickor den här månaden. Tog även en pergotimekur som jag hade kvar efter att jag försökte med sonen, som blev till på första kuren. Försöker ju att inte räkna med att det funkar på samma sätt den här gången, men vet att jag säkert kommer att bli sååå besviken om mensen kommer. Fyller snart 40 också så börjar ju känna mig lite stressad...

Vi började försöka I oktober, alltså blir detta vårt femte försök. :) Det är första barnet tillsammans med min nuvarande sambo. Har två pojkar från tidigare förhållande men de dog i magen i v. 23 och v. 40 tyvärr. Så jag har längtat väldigt länge efter en liten. Nu sen vi började försöka så har vi fått två mf på raken, ett i december och ett i januari. Det känns jobbigt på sitt sätt men samtidigt skönt att veta att man iaf kan bli med barn fortfarande.

Så jobbigt att du känner stress över åldern. Har du bara sonen sen tidigare eller har du flera barn? :)

Jag är fortfarande ung, blir 27 i år så jag har ju en liten fördel där.. Det är dock liten tröst när man varit med om så mycket tidigare. Får jag även fråga varför du fick pergo sist gång? Har du pcos eller något sådant?
  • Airmos
    lyckligast80 skrev 2018-02-05 14:40:42 följande:
    Hej,

Fick full stegring på sticka igår, också BIM 21/2. : )
    Spännande!  Använder du testlagrets ÄL-stickor? Jag testar dom för första gången, så är inte så rutinerad. Hur ofta testar du nu? Hur ser en "full stegring" ut? Glad
  • saijda

Kanske en dum fråga.. men kan räkna missfall som en vanlig blödning? :( Misstänker att jag hade ägglossning runt den 26 januari och då blir BIM i helgen i såna fall :0

• lyckligast80
    Airmos skrev 2018-02-05 15:06:38 följande:

Spännande!  Använder du testlagrets ÄL-stickor? Jag testar dom för första gången, så är inte så rutinerad. Hur ofta testar du nu? Hur ser en "full stegring" ut? 

Jag använde CB dubbelhormon indikator. Så igår fick jag en fast smiley, när det börjar stegra så blinkar den. Men när exakt ägglossningen är vet man ju inte men inom 24h om jag fattat det rätt.

Har aldrig testat annat än CB stickor, har inget att jämföra med. Jag har testat varje dag sen Cykeldag 7, är så rädd å missa så testar kanske lite för tidigt egentligen men nu är ju ägglossningen här:)
  • YaseminL

Hej jag hoppar in här om det är okej!

Om vi hade sex senast i torsdags kväll och jag fick en fast glad smiley på clearblues dubbelhormon indikator i söndags, finns det någon möjlighet att jag kan vara gravid trots så många dagar ifrån äl?

• valere
    MammaTillAdrian skrev 2018-02-05 13:43:56 följande:

MammaTillAdrian skrev 2018-02-05 14:53:23 följande:

Vi började försöka I oktober, alltså blir detta vårt femte försök. :) Det är första barnet tillsammans med min nuvarande sambo. Har två pojkar från tidigare förhållande men de dog i magen i v. 23 och v. 40 tyvärr. Så jag har längtat väldigt länge efter en liten. Nu sen vi började försöka så har vi fått två mf på raken, ett i december och ett i januari. Det känns jobbigt på sitt sätt men samtidigt skönt att veta att man iaf kan bli med barn fortfarande.

Så jobbigt att du känner stress över åldern. Har du bara sonen sen tidigare eller har du flera barn? :)

Jag är fortfarande ung, blir 27 i år så jag har ju en liten fördel där.. Det är dock liten tröst när man varit med om så mycket tidigare. Får jag även fråga varför du fick pergo sist gång? Har du pcos eller något sådant?

Men fy så hemskt att förlora barn i magen, så sent också! Beklagar! Har du provat progestronkräm? När ju kunna skydda mot tidiga missfall i alla fall.

Själv vet jag inte om jag har svårt att bli gravid, men jag har misstänkt det länge, bland annat då jag försökte under en längre tid i annat förhållande. Så med sonens pappa kollade jag upp mig hos gynekolog ganska snabbt efter att vi försökt ett tag och jag fick så pergotime utskrivet. Eftersom jag hann ta ut en till kur då, tänkte jag att jag lika gärna kunde använda dem nu. Jag har än så länge "bara" sonen, men längtar så mycket efter fler barn. Sonens pappa lämnade mig när sonen bara var 6 månader, så det är någon också en orsak till varför jag längtar extra mycket, att då göra om det med ett riktigt familjeliv så som det ska vara, och få njuta av småbarnsåren utan så mycket sorg samtidigt...
Svar på tråden BIM Februari