MammaTillAdrian skrev 2018-02-05 13:43:56 följande:
Jag har äl idag, BIM 19/2. Vi är på femte försöket denna månaden. :) Har ni andra försökt länge?
Denna månaden eller denna omgången? :) Första "riktiga" försöket för min del med nuvarande kille. Vi har förvisso aldrig skyddat oss sedan vi träffades för några månader sedan, men det är först nu som vi bestämde att vi verkligen aktivt vill försöka, så vi har ansträngt oss för att pricka in det med stickor den här månaden. Tog även en pergotimekur som jag hade kvar efter att jag försökte med sonen, som blev till på första kuren. Försöker ju att inte räkna med att det funkar på samma sätt den här gången, men vet att jag säkert kommer att bli sååå besviken om mensen kommer. Fyller snart 40 också så börjar ju känna mig lite stressad...
MammaTillAdrian skrev 2018-02-05 14:53:23 följande:
Vi började försöka I oktober, alltså blir detta vårt femte försök. :) Det är första barnet tillsammans med min nuvarande sambo. Har två pojkar från tidigare förhållande men de dog i magen i v. 23 och v. 40 tyvärr. Så jag har längtat väldigt länge efter en liten. Nu sen vi började försöka så har vi fått två mf på raken, ett i december och ett i januari. Det känns jobbigt på sitt sätt men samtidigt skönt att veta att man iaf kan bli med barn fortfarande.
Så jobbigt att du känner stress över åldern. Har du bara sonen sen tidigare eller har du flera barn? :)
Jag är fortfarande ung, blir 27 i år så jag har ju en liten fördel där.. Det är dock liten tröst när man varit med om så mycket tidigare. Får jag även fråga varför du fick pergo sist gång? Har du pcos eller något sådant?
Men fy så hemskt att förlora barn i magen, så sent också! Beklagar! Har du provat progestronkräm? När ju kunna skydda mot tidiga missfall i alla fall.
Själv vet jag inte om jag har svårt att bli gravid, men jag har misstänkt det länge, bland annat då jag försökte under en längre tid i annat förhållande. Så med sonens pappa kollade jag upp mig hos gynekolog ganska snabbt efter att vi försökt ett tag och jag fick så pergotime utskrivet. Eftersom jag hann ta ut en till kur då, tänkte jag att jag lika gärna kunde använda dem nu. Jag har än så länge "bara" sonen, men längtar så mycket efter fler barn. Sonens pappa lämnade mig när sonen bara var 6 månader, så det är någon också en orsak till varför jag längtar extra mycket, att då göra om det med ett riktigt familjeliv så som det ska vara, och få njuta av småbarnsåren utan så mycket sorg samtidigt...