Anonym (UndrarLite) skrev 2018-02-27 11:07:33 följande:
Hej! Tänkte be om lite råd :) tog ut p-staven den 29/1, min senaste mens innan jag tog ut staven var helt galen, hade bruna flytningar i 5 dagar och sedan en mens på 8 dagar. Nu fick jag vad jag trodde var mens 21/2 men den varade bara i tre dagar. Igår 26/2 fick jag rejäl mensvärk igen och fick lite rosa på pappret när jag torkade mig. Idag har jag fortfarande mensvärk men inga rosa flytningar. Använder mig av natural cycles och hade en rejäl dipp i temperatur imorse. Det kan ju bara vara kroppen som strejkar lite efter uttaget av p-staven men tänkte ändå fråga om någon varit med om liknande? :)
En jag känner tog ut sin p-stav för ca 10 månader sen om hennes mens blev normal för bara någon månad sen. Så det kan ta tid innan mensen kommer igång som vanligt tyvärr. Behöver dock inte ta så lång tid. :)
Det är det som är så negativt med alla preventivmedel..tar sån tid innan kroppen blir helt återställd när man haft det ett tag. :( jag slutade med mina p-piller ca 1år innan vi började försöka bara för jag ville rensa kroppen typ. :)
Hoppas det blir som vanligt snart, lycka till! :)