• Anonym (Rin)

I vilken ålder skaffade ni era barn?

Hur gammal var du när dina barn föddes? Skriv även gärna om ni planerar fler.

• Svar på tråden I vilken ålder skaffade ni era barn?
  • Anonym (elin)
    Anonym (mor) skrev 2018-01-28 07:52:29 följande:
    Bor ni så att det bara är bil som gäller om man ska ta sig någonstans?
    Vi bor mitt i ingenting ungefär. Men vi kör inte i onödan i vilket fall. Barnen åker allt som oftast skolbuss både fram och tillbaka och det går bussar hit, men ganska glest och det är en bra bit till busshållplatsen så dit skickar vi inte gärna barnen i precis vilket väder som helst.
  • Anonym (Fyrabarnsmamma)
    Anonym (elin) skrev 2018-01-28 07:59:58 följande:

Vi bor mitt i ingenting ungefär. Men vi kör inte i onödan i vilket fall. Barnen åker allt som oftast skolbuss både fram och tillbaka och det går bussar hit, men ganska glest och det är en bra bit till busshållplatsen så dit skickar vi inte gärna barnen i precis vilket väder som helst.

Planerar ni fler? Har alla graviditeter varit planerade?
  • Anonym (elin)
    Anonym (Fyrabarnsmamma) skrev 2018-01-28 08:07:03 följande:
    Planerar ni fler? Har alla graviditeter varit planerade?
    Inga fler. Maken knipsade sig när vi kände oss klara. Alla graviditeter har varit mer eller mindre planerade. 
  • Anonym (mor)
    Anonym (elin) skrev 2018-01-28 07:59:58 följande:
    Mina föräldrar flyttade också till "mitt i ingenting" och min tonår minns jag som ett isolerat helvete. Har präglat hela mitt liv. Tänker du att ni kommer att hinna skjutsa alla barn när de blir tonåringar till allt de vill delta i? Det är hämta och lämna och en massa bensin.
  • Anonym (elin)
    Anonym (mor) skrev 2018-01-28 08:11:44 följande:
    Mina föräldrar flyttade också till "mitt i ingenting" och min tonår minns jag som ett isolerat helvete. Har präglat hela mitt liv. Tänker du att ni kommer att hinna skjutsa alla barn när de blir tonåringar till allt de vill delta i? Det är hämta och lämna och en massa bensin.
    Jag  och maken växte själv upp i samma by som vi bor i nu och upplevde det inte så. Det hänger på hur föräldrarna gör tycker jag. Föräldrarna skjutsar, man passar bussarna, har lov att under ansvar stanna kvar i stan över natten om det skulle vara så, många ungdomar får moped så fort det bara går . Här i byn känner vi också varandra väl och kan varandras tider så vill man åka med någon så går det nästan alltid bra. 
  • v i r r a

Första barnet, pojke, jag var just fyllda 30, maken 29

Andra barnet, flicka, jag var 33, maken just fyllda 33.

Det blir nästan helt säkert inga fler.

• Anonym (mor)
    Anonym (elin) skrev 2018-01-28 08:14:58 följande:
    Jag  och maken växte själv upp i samma by som vi bor i nu och upplevde det inte så. Det hänger på hur föräldrarna gör tycker jag. Föräldrarna skjutsar, man passar bussarna, har lov att under ansvar stanna kvar i stan över natten om det skulle vara så, många ungdomar får moped så fort det bara går . Här i byn känner vi också varandra väl och kan varandras tider så vill man åka med någon så går det nästan alltid bra. 
    Okej ja går det bussar så är man ju att gratulera. Ofta så slutar de gå rätt tidigt i obygden(?) och vill ett barn gå på bio så blir det att hämta med bil.
  • Anonym (31)

Jag var 31 och 33 ungefär när barnen kom. Sen försökte vi få en trea när jag var 36 och framåt men det gick inte, flera missfall och inget barn.

• Anonym (elin)
    Anonym (mor) skrev 2018-01-28 08:21:04 följande:
    Okej ja går det bussar så är man ju att gratulera. Ofta så slutar de gå rätt tidigt i obygden(?) och vill ett barn gå på bio så blir det att hämta med bil.
    Det går bussar, men inte hur ofta som helst så man får såklart planera. Det går en sen buss som tonåringarna kan ta(går strax efter tio på vardagarna och strax efter midnatt om helgerna), men då har det gått många timmar sedan senaste bussen så man måste ha koll och passa tiderna. Och skulle det vara något speciellt så hämtar vi utan knotande.
  • Anonym (mor)
    Anonym (elin) skrev 2018-01-28 08:25:13 följande:
    Det går bussar, men inte hur ofta som helst så man får såklart planera. Det går en sen buss som tonåringarna kan ta(går strax efter tio på vardagarna och strax efter midnatt om helgerna), men då har det gått många timmar sedan senaste bussen så man måste ha koll och passa tiderna. Och skulle det vara något speciellt så hämtar vi utan knotande.
    Ja det är ju inga problem om man har en bra bil och har råd med bensinen OCH inget eget liv utan mer vara taxirörelse.
Svar på tråden I vilken ålder skaffade ni era barn?