I vilken ålder skaffade ni era barn?
Hur gammal var du när dina barn föddes? Skriv även gärna om ni planerar fler.
Hur gammal var du när dina barn föddes? Skriv även gärna om ni planerar fler.
34: pojke
36: pojke
38
Räcker bra med ett.
20 år pojke
22 år flicka
30 år flicka
Är 32 år nu. Vi är klar. Men jag blir ändå sugen på ett barn till ibland. Sedan går det över lika fort som suget kom.
När vi var 20 år fick vi en flicka (året vi skulle fylla 21) och nr 2 är påväg nu och då har vi hunnit fylla 26 år. Planerar en till när vi är 28-29 år.
Måste säga att det var väldigt skönt att läsa denna tråd. Är 25 år (fyller 26 år) och har pluggat heltid i 5.5 år och ska plugga halvtid + göra praktik/jobba heltid i ca 2 år framöver. Har känt sådan stress över att få barn. Jag och sambon längtar, men vill få klart med studier först samt hinna jobba lite. Samtidigt så är det så många jag gick i skolan med som fått barn sedan 3 år tillbaka och framåt. Kommer från en mindre stad. Är skönt att se att många fått sitt första barn 30+. :)
Första: 30
Andra: 33
Det blir inga fler.
18 och 31, det var lättare för kroppen att vara gravid som 18 åring men det kändes bättre för själen att få barn som 31 åring!
Hade just fyllt 44 när mitt första barn föddes. Blir inga fler.
41 år. Efter flera års försök. Så tacksam att det blev ett till slut. Men fler blir det nog inte.
Sådana här svar gör mig så förbryllad. Du har alltså läst 5,5 år på högskola och är fortfarande inte klar. Dvs hyfsat svår utbildning, du verkar smart osv. Men ändå vet du inte att medelålder för att få barn i Sverige är 30 år. Du vet inte att många väntar längre idag med att skaffa barn? Får inte ihop det. Hänger folk inte med i nyhetsflödet, det som kallas allmänbildning?