• Iekba

BIM MARS 2018

Hej alla!

Vårt första försök med ägglossningstest! Har försökt utan sen hösten 2017. Ägglossning beräknad 27/2 och BIM den 13/3.

Till er som skriver att ni inte känner er gravida när ni närmar er BIM. Min förra graviditet hade jag inga symtom alls. Ingenting, inte ens molvärk. Så ge inte upp hoppet bara för det inte känns som ni är gravida. Sen kan det även skilja sig mellan olika graviditeter så även om er förra graviditet gav massor med symtom så behöver inte denna göra det.

Håller tummarna för oss alla! :)

• Iekba
    carnations skrev 2018-02-25 09:26:43 följande:

På åttonde försöket tog det sig äntligen! Kan knappt tro det är sant! Är så glad att jag haft dessa trådar att följa och alla ni är så snälla och fina mot varandra. Önskar er all lycka och hoppas att ni alla får ert efterlängtade plus snart! <3

Stort grattis! Lycka till med allt nu och njut! :)
  • Iekba

Hej tjejer!

Ägglossningstestet i morse. Positivt? Står att strecket måste vara lika starkt som kontrollstrecket eller starkare? Någon med erfarenhet? Är helt ny på detta.

Har ni andra samlag varje dag kring ägglossning eller varannan dag? Har hört så olika så är osäker. Vi har oftast kört på varje dag kring ägglossning men det kanske är därför det inte fungerat ännu?

• Iekba
    Elsaida skrev 2018-02-25 10:21:27 följande:

Jaha, vad är nu detta?

Äl testen ökade igår, och här även blinkande gubbe på digital, men har i 3 dagar nu haft småblödningar som ökat lite för varje dag.

Tempen har sakta dalat och varit nere i botten men vände uppåt idag, har dock inte fått fulla utslag på än testen, men de är rätt nära nu, molar även runt livmoder och äggstockar och i går högg de till rejält i höger sida.....kan de vara äl blödning?

Hur stor kan den egentligen vara?

Kommer bara blod när jag torkar mig, i bland mörkt och ibland brunt.......aldrig under någon gång i mitt liv haft detta.....

Tror ägglossningsblödning Troligtvis kommer du få en ordentlig ägglossning denna gång. Kan mycket väl vara två ägg
  • Iekba
    Jeex skrev 2018-02-25 12:38:24 följande:

Precis som du säger, teststrecket måste vara lika eller starkare för att vara positivt. Så din äl är säkert på g snart :) Vi kör varannan - var tredje dag ganska regelbundet under hela månaden.

Men i morse så var testet svagt. Blir ju tokig på det här! Kan man få en stegring från det jag visade på fotot till positivt på en dag? Är helt vilsen på det här. Har googlat en del men verkar ju vara så att man ska testa bara en gång om dagen? Förlåt för tusen frågor
  • Iekba
    sycamore skrev 2018-02-26 05:29:50 följande:

Det här med ÄL, det är väl olika för alla men när får ni ÄL-ont och när får ni flytningarna? Före, under eller efter ÄL? Jag har haft NC men när jag började uppmärksamma ?symtomen? så stirrar jag mig liksom blind och känner allt hela tiden typ :D

Verkar som att jag får flytningar en eller två dagar innan ägglossning sen så får jag ont i samband med ägglossning. Första månaden med ägglossningstest så lär mig en del om min ägglossning nu. Gör samma som du, man analyserar allt
  • Iekba

Missade jag ägglossningen eller fick jag ingen ägglossning? Förstår inte? Om jag fick ägglossning så när var den isåfall? Tog testen på morgonen alla dagar.
  • Iekba
    PowerL skrev 2018-02-27 19:18:46 följande:

Du kan ha haft stegring senare på dagen den 24:e :)

Meej skrev 2018-02-27 19:28:45 följande:

Om det var mina tester skulle jag tolka det som att jag haft äl på kvällen den 24e.

Hoppas! Nu bara hoppas att det tog sig också Samlag 23/2 och 25/2 så förhoppningsvis prickade vi in det.
  • Iekba
    maria1992 skrev 2018-02-28 06:22:15 följande:

Hej igen..

Endast en liten höjning från igår. Tror ni äl har uteblivit?

Positivt äl-test med clearblue digital. Fast gubbe.

När hade du positivt äl-test? Såg att du har bim 13/3 som jag
  • Iekba
    Joozzaan skrev 2018-02-27 22:12:31 följande:

Listan

1/3 småsyskon2018, baraentilligen, snöoväder, Elizai, Cupidi

2/3 Lindsey77, SweetDelight,

3/3 Joozzaan, Lebbmusen, Entriss, Joannaq, PowerL, joannac

4/3 Sofiaaaaaa, Therese, Bluegrass, Liten 2018

5/3 Meej, Bambi91, Eal92, madly, regnkappa, bebislängtan25, Neptun, Dimfrost

6/3 Emhy89, hoefilter, XAHHA92, SofiaS95 , Mrs-A

7/3 TouchOfRed, Blåstjärna, Zandylina

8/3 LillaMy08, Jagvetdåinte, skogsmamman3

9/3 Josiesh

10/3 Långväntanefterdig, bastamamman1

12/3 Lillefiddelin

13/3- maria1992, Iekba

14/3 - H0nd3ndär

17/3 - YaseminL, Anonym1891

18/3 Elsaida

20/3 LifeofBullshit

21/3 Litenoliv92, Vier