BIM MARS 2018
ÄL+3 eller 4 och känns som det är en evighet kvar till BIM Olidlig väntan! Kan tiden snälla gå fortare?
ÄL+3 eller 4 och känns som det är en evighet kvar till BIM Olidlig väntan! Kan tiden snälla gå fortare?
Börjar med att be om utsäkt för ett långt inlägg.
Grattis till er alla som plussat!
Är ny här på FL, jag har läst mycket.. förmodligen allt för att få tiden att gå. Men inte skrivit förrän nu.
Inte helt säker på att det hjälpt mig att läsa allt då jag säkert inbillar mig massa symptom nu som inte fanns där innan. Haha!
Iallafall.. enligt min app hade jag ÄL den 17-18/2 och BIM den 4/3-6/3 (då räknar jag på min vanliga cykel längd och min längsta)
De senaste 3-4 månaderna har min PMS varit heeeelt banans och olika varje månad.. kan säga värre varje månad då jag aldrig haft PMS besvär innan.
Jag trodde jag var gravid både i Oktober och December men det var då bara nya besvär.
Denna månaden dock så känns det så annorlunda. Jag kan inte förklara det.
Symptomen jag har är;
Molvärk i tjejmagen (ibland hela magen och ibland bara på en av sidorna) vilket jag bara får första och andra mensdagen i vanliga fall.
Jag har INGA humörsvängningar alls, min sambo påpekade detta.
Bröstvårtorna är känsligare än vanligt (brukar inte känna dom alls så detta är skumt) och vid tidigare PMS'er har jag haft ont i hela brösten.
Men framför allt så känns det annorlunda.. det går inte att sätta fingret på vad det är eller varför. Det är bara.. annorlunda.
Jag tänkte testa mig på BIM+5 Om inte tanten dykt upp.
Oj vilket långt inlägg. Haha. Hoppas någon orkade läsa. Lycka till alla ni som väntar på plus!
Verkar som jag inte kom med förra gången.
BIM
1/3 småsyskon2018, baraentilligen, snöoväder, Elizai, Cupidi
2/3 Lindsey77, SweetDelight,
3/3 Joozzaan, Lebbmusen, Entriss, Joannaq, PowerL, joannac
4/3 Sofiaaaaaa, Therese, Bluegrass, Liten 2018
5/3 Meej, Bambi91, Eal92, madly, regnkappa, bebislängtan25, Neptun, Dimfrost
6/3 Emhy89, hoefilter, XAHHA92, SofiaS95 , Mrs-A
7/3 TouchOfRed, Blåstjärna, Zandylina
8/3 LillaMy08, Jagvetdåinte, skogsmamman3
9/3 Josiesh
10/3 Långväntanefterdig, bastamamman1
12/3 Lillefiddelin
13/3- maria1992, Iekba
14/3 - H0nd3ndär
17/3 - YaseminL, Anonym1891
18/3 Elsaida
20/3 LifeofBullshit
21/3 Litenoliv92, Vier
22/3 Lyckligast80, sycamore[/quote
27/3 Längtande95
28/3 Jahaaja
1/4 Nicciz
Vi som har plussat :
24/2 carnations (BIM 1/3)
26/2 Joozzaan (BIM 3/3)
28/2 PowerL (BIM 3/3)
Men då jag upplevde PMS symptom första gången i hela mitt liv första gången för 4 månader sen så vågar jag inte lita på mig själv just nu. Får plocka fram självdiciplinen. Men antar att jag kommer testa tidigare om symptomen förvärras och tant inte kommer innan tisdag. (BIM eller BIM+2)
Åh, nu fick jag ju lite hopp.. även om jag blir lite nervös/rädd :P
Sån jäkla ?mensvärk? i magen idag. Tror jag är på BIM - 9 idag då jag troligtvis hade ägglossning den 25/2 (positivt ägglossningstest den 24/2 morgon) Så egentligen BIM den 11/3. Undra om jag borde flytta bak mig på listan. :-/
Har en fråga, tar ni folsyra/ gravidvitaminer hela tiden innan ni blir gravida eller börjar ni först när ni blir gravida? Beställde igår apotekets vitaminer (som var på extrapris för medlemmar 78kr, tips!)
Så undrar när jag borde börja ta dom? Eller ska jag köpa folsyra och börja med dessa först?
Hoppas ni alla får en fin fredag.
BIM listan
1/3 småsyskon2018, baraentilligen, snöoväder, Elizai, Cupidi
2/3 Lindsey77, SweetDelight,
3/3 Joozzaan, Lebbmusen, Entriss, PowerL, joannac
4/3 Sofiaaaaaa, Therese, Bluegrass, fluffershy
5/3 Meej, Bambi91, Eal92, madly, regnkappa, bebislängtan25, Neptun
6/3 Emhy89, hoefilter, XAHHA92, SofiaS95 , Mrs-A
7/3 TouchOfRed, Blåstjärna, Zandylina
8/3 LillaMy08, Jagvetdåinte, skogsmamman3, kiwi92, frallanz
9/3 Josiesh
10/3 Långväntanefterdig,
11/3 Iekba
12/3 Lillefiddelin
13/3- maria1992
14/3 - H0nd3ndär
15/3 Hepphopp
16/3-Liiiinda90
17/3 - YaseminL, Anonym1891
18/3 Elsaida
20/3 LifeofBullshit
21/3 Litenoliv92, Vier
22/3 Lyckligast80, sycamore[/quote
27/3 Längtande95
28/3 Jahaaja , sunshineinmylife, Liten 2018, Joannaq, Dimfrost
1/4 Nicciz
Vi som har plussat :
24/2 carnations (BIM 1/3)
26/2 Joozzaan (BIM 3/3)
27/2 MissElin93 (BIM 3/3)
27/2 Lindsey77 (BIM 2/3)
28/2 PowerL (BIM 3/3)
1/3 Entriss (BIM 2-3/3)
Va tvungen att testa imorse, med ett test som man kan testa tidigt med. Ska ha mens runt den 5/3. Trots att jag också visste att det inte skulle bli positivt så blir man ju besviken ändå.
Nu hoppas jag av hela mitt hjärta att jag får mens i mars. Annars kan jag skriva in mig i tråden Bmi september på en gång känns det som... :(
Aja, nu vet jag helt säkert att jag inte är gravid. Så nu kan jag deppa över det i några dagar å gå vidare sen.
Det rekommenderas egentligen att ta folsyra tre månader innan man blir gravid, men du kan börja ta dom när paketet kommer. :)
Den info jag fick från bm var att börja äta Folsyra redan när man börjar försöka bli gravid :)
Problemet med detta är om man går ett år eller liknande utan att bli gravid, och äter folsyra och upptrissade vitaminer under tiden. Listan på biverkningar av folsyra är både gedigen och skrämmande, och jag tyckte jag började må konstigt, så jag valde att avbryta. Blir jag gravid kan jag tänka mig börja med dem igen.
Översta från igår och nedersta från idag
Bim-3 Äl+11 ser ni något????vill så gärna tro att det är ett riktigt streck där ! Försök nr 15