• Iekba

BIM MARS 2018

Hepphopp skrev 2018-03-02 20:03:14 följande:

Alltså! Tänkte att jag skulle försöka va lugn och inte uppdatera denna sida 200000 ggr i minuten och inte tänka på eventuell graviditet men det fullkomligt KRYPER i hela kroppen!!! Haha

Är äl+3 då min kropp valde att ha äl en vecka senare... besvikelsen man kände av att all väntan blev ännu längre :( nåja, snart blir det min tur att testa!

Såå kul med så många + och gravsymtom!

Just nu känner jag lätt molande i magen men annars inget.. lite tidigt än..

Någon som ska testa imorgon?!

Igenkänningsfaktor på den du! Man blir ju helt uppslukad! Hur fasiken gör man för att tagga ner? Haha
  • Iekba

Tror jag googlat sönder min telefon snart..

Men man analyserar ju verkligen allting.

Står ingenstans hur lång tid efter att ägget fästet som man får mätbar hcg i urinen. Vissas ägg fäster ju tidigare än andras så borde inte dessa personer kunna testa betydligt tidigare?

Hursomhaver, molvärk i samma styrka som jag brukar ha mensvärk. Konstigt med tanke på att det är en vecka kvar till BIM. Gick knappt att sova på mage inatt. Brösten är dock inte svullna, vilket i mitt fall är positivt då jag tidigare graviditet inte hade några symtom.

• Iekba
    Asale skrev 2018-03-03 12:00:55 följande:

Lekba: haha samma här jag är nu på Äl +11 och jag har googlat så mycket så jag har typ läst varenda gravid sida på hela Internet! Imorgon Äl +12 och ska ta mitt andra test. På onsdag har jag troligtvis bim men vet faktiskt inte om det stämmer alls! Har bara räknat på måfå. Vad jag har fattat så är det ofta man kan få ett rätt svar två veckor efter ägglossning.

Igår mådde jag inte alls bra, är alltid JÄTTE TRÖTT! Har lite små värk då och då. Irriterad på allt typ. Jätte varm! Och känner av små illamående då och då. Inget kraftigt men lite lite!

Haha samma här.. blir alldeles snurrig.

Så otålig.. dagarna går så jääääkla långsamt! Har du testat med äl-test?

Åh! Håller tummarna inför imorgon!! Blir nog inte testa förrän på onsdag tidigast för mig..
  • Iekba
    PowerL skrev 2018-03-03 10:45:59 följande:

Plussade BIM-3, blöder nu på BIM :( och har jätteont... Så mest troligt tidigt missfall här :'(

Åh nej Håller tummarna att det inte är mf.
  • Iekba
    Asale skrev 2018-03-03 13:40:31 följande:

Lekba: haha ja otroligt otålig! Nej jag har inga Äl test hemma just nu.

Tack! Åh hoppas verkligen det blir positivt!

Jag ska testa på onsdag också om testet imorgon inte visar något. Håller tummarna för dig också!

Menade om du använde ägglossningstest när du hade din ägglossning inte nu.
  • Iekba

PMS-humöret från helvetet.. känner jag min kropp rätt så betyder det att mensen är på väg..

• Iekba
    Asale skrev 2018-03-03 14:26:44 följande:

Lekba: haha jaha, men vissa har ju testat använda Äl test för graviditet haha!

Nej jag använde inga Äl test för jag fick ägglossningsspruta och hon sa att ägget behöver 12-24 timmar på sig att släppa. Den 20:e fick jag sprutan och läkaren sa vänta med att "mysa" tills den 21:a på eftermiddagen. Då hade vi redan myst dagen innan och sen den 21:a och då fortsatte vi 3 dagar till bara för att vara säker.

Men sedan dess har jag inte kännt mig som jag brukar. Jag brukar inte ha sån hör aktivitet i magen innan mens. Har jag mensvärk så kommer värken oftast när jag har fått min mens, typ en dag in eller så.

Sen brukar jag inte heller ha flytningar, brukar vara torr eller ha ofertila flytningar. Men nu är dom vattniga/vita.

Så förhoppningsvis blir det något av det här!

Det är inte försent förrän mensen kommit! Håll ut!

Jaha, då förstår jag men tycker det låter verkligen lovande! Håller tummarna för dig.
  • Iekba
    Asale skrev 2018-03-03 14:26:44 följande:

Lekba: haha jaha, men vissa har ju testat använda Äl test för graviditet haha!

Nej jag använde inga Äl test för jag fick ägglossningsspruta och hon sa att ägget behöver 12-24 timmar på sig att släppa. Den 20:e fick jag sprutan och läkaren sa vänta med att "mysa" tills den 21:a på eftermiddagen. Då hade vi redan myst dagen innan och sen den 21:a och då fortsatte vi 3 dagar till bara för att vara säker.

Men sedan dess har jag inte kännt mig som jag brukar. Jag brukar inte ha sån hör aktivitet i magen innan mens. Har jag mensvärk så kommer värken oftast när jag har fått min mens, typ en dag in eller så.

Sen brukar jag inte heller ha flytningar, brukar vara torr eller ha ofertila flytningar. Men nu är dom vattniga/vita.

Så förhoppningsvis blir det något av det här!

Det är inte försent förrän mensen kommit! Håll ut!

Jaha, då förstår jag men tycker verkligen det låter lovande! Håller tummarna för dig.
  • Iekba
    Asale skrev 2018-03-04 15:40:42 följande:

Joannac: jag lider med dig. Är på Äl +12 idag gjorde ett test i morse och det var negativt.

Har fått så många negativa test i över 1 år och jag är less. Allt jag vill är bara att få ett barn! Att det ska vara så svårt! Jag tror jag ska ha min mens runt onsdag nästa vecka. Och jag har typ gett upp om ett plus denna månaden... Jag bröt ihop idag för att jag är så trött på alla negativa test. Jag ser väl sträck som inte finns för att jag så gärna vill ha ett barn!

Har sparat testerna för jag vill jämföra och skrivit dag på dom. Vilket också gör att jag går och kollar på torkade test som inte gäller mer. Och då minsann då kan jag se ett ganska synligt sträck. Nu är jag ju inte helt 100 på om dom är negativa. För jag tyckte mig se en jätte svag linje. Men det kan lika gärna vara jag som inbillar mig. Blir så frustrerad! När dom är torkade och inte gäller mer, då kan visst ett sträck synas... Men det räknas inte längre då det är utanför tidsramen...

Usch... Vad jobbigt!

Åh vad jag hoppas det är något på dina test. Håller tummarna

Vi har försökt i 10 månader, förstår din frustration. Desperationen blir bara värre och värre känns det som. Tycker den här väntan är värst, om man bara kunde få svar direkt om det tagit sig eller inte så hade det varit enklare. Bästa vore nog om man kunde stänga av all tankeverksamhet kring detta.. men frågan är bar hur man gör.
  • Iekba
    Asale skrev 2018-03-04 17:17:02 följande:

Lekba: tack så mycket, hoppas också det blir något! Hur var det med dig? Har ingen koll på hur det går för alla. Det är så många att hålla reda på haha.

Ja alltså tror seriöst att jag håller på att bli galen haha. Att försöka skaffa barn är inte bra för psyket!

Förstår det, blandar också ihop alla

Har nog BIM 11/3. Känns inte riktigt som det tagit sig. Varit gravid en gång tidigare (MF). Hade inga symtom alls, vi försökte inte aktivt då, så tänkte inte så mycket på vad som hände med kroppen annat än att pmsen inte kommit. Därav att jag testade och det var positivt. Har nu molvärk i magen och PMS-humör men inga ömma bröst som jag brukar ha. Vi får se hur det går..
  • Iekba
    Asale skrev 2018-03-04 17:23:15 följande:

Lekba: haha jag grät till min man i frustration och sa "jag ska fan testa varje dag tills onsdag! Det är bara att gå och köpa fler test" han sa lugnande "det gör inget, det kommer tids nog. Ja jag ska gå och köpa fler test"

Månntro hur han står ut med mig just nu. Är lite som en vrak haha

Hahaha gulligt av din man

Köper du testa tidigt-test eller vanliga? Testa ett digitalt clearblue. Dom är bra. Har beställt hem ett till mig att testa på fredag nästa vecka (en evighet tills dess känns det som).
  • Iekba

Är det bara jag som har sån jäkla molvärk att jag knappt kan sova på mage och sitta hukad? Hållt på i en vecka redan, blir värre för varje dag. Bim - 6 idag. Antingen är en rejäl mens på gång eller så tog det sig denna månad.

Undrar även om någon annan här har en livmoder som inte är centrerad? Min livmordertapp/livmoder ligger lite till vänster. Så det molar mest på vänster sida för mig. Men funderar på om det kanske kan vara utomkvedes annars? Blä, blir orolig för såhär borde det väl inte kännas? Gör ont och blir lite yrslig när jag varit hukad.

• Iekba

Någon som haft utomkvedshavandeskap? Hur tidigt kände ni smärta i magen? Haft en ilande, huggande smärta på vänster sida av magen sen i morse. Troligtvis där vänster äggstock ligger. Men haft molande värk i magen i ca en vecka. Smärtan ligger på runt 4 eller 5 av 10 just nu. Går inte att koncentrera sig på jobbet. Är bara bim-6?

• Iekba
    Niila skrev 2018-03-05 12:13:25 följande:

Syns kanske bättre på denna. Strecket är något mörkare i verkligheten, men ändå väldigt svagt.

Dom flesta kvinnor har lite av hormonet LH (det som ägglosningstest reagerar på) hela månaden. Därav att många får svagt positiva äl-test hela månaden.
  • Iekba

Såklart kunde jag inte hålla mig imorse

Babyplan early. BIM -6 eller -5. Efter 5 minuter.

Ser jag i syne? Nu ska jag inte testa med fler test förrän till helgen. Man blir ju helt besatt! Hörs till helgen tjejer!
  • Iekba
    Asale skrev 2018-03-06 08:23:25 följande:

Oj det kom som en chock! Jag började gråta! Den där jävla testet är POSITIVT!!!

Tror inte man kan se på bilden dock, men den är

Men den är där. Min man såg den också klart och tydligt. Absolut inga syner. För vi båda såg den direkt och jag började gråta!! Jag tror inte på det förrän jag har fått ett bättre test. Men ja om detta stämmer nu så är jag gravid. Kan knappt tro det själv! Vi har försökt i 1,5 år snart och nu ÄNTLIGEN

Blir så himla glad för din skull!!
  • Iekba

BIM-lista

1/3 småsyskon2018, baraentilligen, snöoväder, Elizai, Cupidi

2/3 Lindsey77, SweetDelight,

3/3 Joozzaan, Lebbmusen, Entriss, PowerL, joannac

4/3 Sofiaaaaaa, Bluegrass, fluffershy

5/3 Meej, Bambi91, Eal92, madly, regnkappa, bebislängtan25, Neptun

6/3 Emhy89, hoefilter, XAHHA92, SofiaS95 , Mrs-A , Förstabarnet33

7/3 TouchOfRed, Blåstjärna, Zandylina, Emiliass

8/3 LillaMy08, Jagvetdåinte, skogsmamman3, kiwi92, frallanz

9/3 Josiesh

10/3 Långväntanefterdig,

11/3 Iekba

12/3 Lillefiddelin

13/3- maria1992

14/3 - H0nd3ndär , Stragge

15/3 Hepphopp

16/3-Liiiinda90

17/3 - YaseminL, Anonym1891

18/3 Elsaida

20/3 LifeofBullshit

21/3 Litenoliv92, Vier

22/3 Lyckligast80, sycamore

26/3 Tredjebarnsladdis

27/3 Längtande95, FruBjörk

28/3 Jahaaja , sunshineinmylife, Liten 2018, Joannaq, Dimfrost

29/3 Jeex

31/3 Sooli, Thersu, Emhy89

1/4 Nicciz

Vi som har plussat :

24/2 carnations (BIM 1/3)

26/2 Joozzaan (BIM 3/3)

27/2 MissElin93 (BIM 3/3)

27/2 Lindsey77 (BIM 2/3)

28/2 PowerL (BIM 3/3)

1/3 Entriss (BIM 2-3/3)

4/3 Bambi91 (BIM 5/3)

Hoppas jag fick med den senaste listan. Skickar fram den i flödet så får ni väl ändra om ni inte kom med.

• Iekba

Känns som att det inte tog sig den här månaden heller..

Testade tvärnegativt i morse BIM - 4 Imorgon ska jag testa med ett clearblue early. Hade lovat mig själv att aldrig mer köpa ett sådant test, men så gjorde jag det igen. Fått starka spökstreck flera gången med clearblue early. Men om det inte är superpositivt så blir det att pausa babyverkstaden ett tag och ladda om batterierna.

• Iekba

Alldeles för svagt clearblue early imorse BIM - 3. Stressen över att försöka bli gravida är inte nådig. Nu lägger vi det på hyllan ett tag. Lycka till ni andra!

• Iekba

Någon med liknande erfarenhet?

Jag hade BIM i måndags den 12/3. Ingen mens har kommit ännu. Fick tydlig stegring och troligtvis positivt ägglossningstest den 24/2. PMS symtom veckan efter ägglossning som avtog sedan. Bara negativa test, senast ett onsdag morgon.

Har läst att mensen kan bli försenad pga stress men har inte varit mer stressad än andra månader och då har mensen kommit som klockan. Är 29 år gammal om det är relevant? Har aldrig varit med om något liknande. Har haft molande värk i magen i ca. två veckor?

Tänker vänta till måndag och om mensen inte kommit så blir det att boka gyn.

Svar på tråden BIM MARS 2018