• Asale

BIM MARS 2018

Hej, jag och min man har försökt i ca 1.5 år nu... den 20:e februari fick jag en sån ägglossningsspruta för det var tydligt att mina ägg inte släpper och där för har vi misslyckats så många gånger trodde läkare. Hon sa att för övrigt ser allt fint ut och att jag har bra chanser att ta emot ett barn.

Någon mer som fått sådan spruta och blev ni gravida efter det?

Så nu är jag på dag Äl -5 jag är så ivrig att jag vill testa nu!

Har börja få ömma bröst och emellanåt känner jag att det gör ont vid äggstockarna och i ländryggen. Måste tillägga att jag svettas otroligt lätt, blev helt förvånad när jag damsugade att jag var helt blöt i svett vilket inte brukar hända, gissar att det är hormoner som spökar.

Vilken dag tror ni att jag kan göra ett grav test? Har inga barn sedan tidigare så vi håller på med vårt första.

Kan också tillägga att efter jag fått sprutan (fick den på kvällen) så sa läkaren vänta tills nästa dag på eftermiddagen innan vi myser till det. Så den 21/2 var första gången efter sprutan och vi fortsatte den 22/2 och även 23/2 för att vara säkra på att det händer något.

Hoppas så otroligt mycket att det ska ta sig nu!!

Vill så innerligt ha barn. Men jag tappar hoppet när det aldrig händer något! Skulle behöva lite pepp och stöd känner jag. För snart orkar jag inte försöka nå mer...

• Asale

Grattis till alla er som plussat hoppas innerligt att jag också gör det snart

• Asale

Lindsey77: vad spännande, låt oss veta hur det gick! Själv är jag bara på Äl +5... det känns som en evighet innan jag kan testa...

• Asale

Regnkappa: tycker mig också se ett väldigt svagt sträck! Håller tummarna att det blir starkare!

• Asale

Bebislängtan25: oj den här undran. Är på Äl +5 idag och jag går och letar efter symptom! Kände nu på eftermiddagen stick kring livmodern och i ländryggen. Känner även ett tryck vid livmodern. Samt lite smått ömma bröst

Det känns jätte mycket för tidigt. Men när jag läst om andra som haft symptom vid 5 efter Äl så börjar man ju undra...

Åh jag blir galen av detta

Jag tänkte jag skulle testa typ på Äl +10 eller +12 för det borde väl vara en bra tid att testa, eller kan jag testa tidigare?

• Asale

Bebislängtan25: ja usch ja vad jag är less på att vänta. Men det blir nog att ta test mellan fredag och söndag nästa vecka. Känns typ som ett år tills dess. Och annars brukar en vecka bara rusa förbi!

• Asale

Baraentilligen: Håller tummarna för att det går vägen för dig! Längtar tills jag också är i Äl +8 eller +10 bara för att se om något ändrats från idag. Eller om något hållt i sig eller blivit tydligare.

Hoppas hoppas hoppas!

• Asale

Mrs-A: jag är också lös i magen varje dag och har känningar i livmodern samt i ryggslutet och jag är bara Äl +5. Jag har aldrig haft sådana pms känningar så att det skulle vara pms känns inte så trovärdigt.

Vi har också hållt på länge nu. Tror det är typ nästa vårt 18 försök... har tappat räkningen då det är så länge sedan vi började typ 1.5 år har vi hållt på...

Men håller tummarna för er!

• Asale

Mrs-A: ja det är klart att alla reagerar olika.

Ja det är vårt första vi försöker få till. Hoppas verklige det är vår tur nu!

SofiaS95: jag är nu på Äl +5

Har kännt på min tapp igenom typ hela dagen och oj vad den ändrades fort. I morse och på dagen var den lågt placerad, hård och öppen. På eftermiddagen hade den ändrats men fortfarande lågt placerad, nu var den mjuk och mer stängd än tidigare och fuktigt typ vattnig. Hoppas det tyder på något bra ;)

Har läst att tappen aldrig stängs helt så du inte känner hålet. Så den kommer alltid vara öppen typ. Men man kanske måste lära känna mellan öppen och lite mer stängd. Eller vad vet jag haha! Det är en hel vetenskap bakom den där tappen!

• Asale

Skogsmamman3: läste någonstans att om man vill öka chanserna för en tjej så ska man ligga några dagar innan ägglossning, samt köra på den klassiska ställningen. Det är för att tjejspermier är typ söligare på att simma men dom lever längre. Så dom kommer då ligga och vänta medans pojkpermierna hinner dö innan ägget kommer.

Ställningen baserades på samma teori och det gör det svårare för pojkpermierna att hinna in så fort. Så tjejerna också har en chans.

Då ska du alltså undvika att ligga på själva ägglossningsdagen samt dagen efter.

Svar på tråden BIM MARS 2018