BIM MARS 2018
Hej!
Hittade ingen bim tråd för mars så startar en nu. Har bim tidigast 1.3. Fjärde barnet, fjärde försöket. Hoppas på många plus i tråden! :)
Hej!
Hittade ingen bim tråd för mars så startar en nu. Har bim tidigast 1.3. Fjärde barnet, fjärde försöket. Hoppas på många plus i tråden! :)
Börjar med att be om utsäkt för ett långt inlägg.
Grattis till er alla som plussat!
Är ny här på FL, jag har läst mycket.. förmodligen allt för att få tiden att gå. Men inte skrivit förrän nu.
Inte helt säker på att det hjälpt mig att läsa allt då jag säkert inbillar mig massa symptom nu som inte fanns där innan. Haha!
Iallafall.. enligt min app hade jag ÄL den 17-18/2 och BIM den 4/3-6/3 (då räknar jag på min vanliga cykel längd och min längsta)
De senaste 3-4 månaderna har min PMS varit heeeelt banans och olika varje månad.. kan säga värre varje månad då jag aldrig haft PMS besvär innan.
Jag trodde jag var gravid både i Oktober och December men det var då bara nya besvär.
Denna månaden dock så känns det så annorlunda. Jag kan inte förklara det.
Symptomen jag har är;
Molvärk i tjejmagen (ibland hela magen och ibland bara på en av sidorna) vilket jag bara får första och andra mensdagen i vanliga fall.
Jag har INGA humörsvängningar alls, min sambo påpekade detta.
Bröstvårtorna är känsligare än vanligt (brukar inte känna dom alls så detta är skumt) och vid tidigare PMS'er har jag haft ont i hela brösten.
Men framför allt så känns det annorlunda.. det går inte att sätta fingret på vad det är eller varför. Det är bara.. annorlunda.
Jag tänkte testa mig på BIM+5 Om inte tanten dykt upp.
Oj vilket långt inlägg. Haha. Hoppas någon orkade läsa. Lycka till alla ni som väntar på plus!
Min mens kom inatt. Besvikelsen liksom, även fast jag typ varit väldigt säker på att det knte blev något.. . Får hoppa in i bim april-tråden, om det finns nån än? Och hoppas stt 12e försöket är det jag plussar på.
Får lite högre förhoppningsr nä jag ser flera som fått plus i den här trådeb dock. Grattis till alla er! :)
Grattis entriss!!
Va synd med mens Elizai... Håller tummarna för april! Finns en tråd redan :)
Nu behöver jag era tankar. Jag har ett test hemma (känslighet 25miu). Bim är senast idag (äl+12-13) men ingen mens i sikte. När vågar jag testa? Kan säkert köpa fler i helgen förstås men vill helst inte testa för tidigt så att ett falskt negativt kommer fram...
Tjejer!!! Jag har PLUSSAT!!! Kan knappt tro det. BIM-1 enl NC och jag har aldrig förr fått två streck på ett testa tidigt men idag fanns dem där.
Svagt visserligen, men vågar lita på det pga aldrig fått spökstreck i hela mitt liv.
Det nedre testet är från idag, den från i förrgår helt blankt!
Åååh, så chockad nu!!
Tog ett digitalt test imorse som visade gravid!!!!!!! Är så himla glad!!!!!'
Tog en av Testlagrets sticka i samma urin. Det visade ett svagt svagt streck, bara som en skugga.
Fick svagt streck i tisdags på Babyplan. Då stämde det!
BF blir 9/11. :) Hoppas bara allt går vägen denna gång. Fick missfall i dec...
Tjejer!!! Jag har PLUSSAT!!! Kan knappt tro det. BIM-1 enl NC och jag har aldrig förr fått två streck på ett testa tidigt men idag fanns dem där.
Svagt visserligen, men vågar lita på det pga aldrig fått spökstreck i hela mitt liv.
Det nedre testet är från idag, den från i förrgår helt blankt!
Åååh, så chockad nu!!
Hej allihop!
Hoppas det är ok att jag hoppar på denna tråd! Har bim 15/3 o därmed enligt uträkningar äl igår... Vet inte om vi riktigt hann med äl men hade iaf mys igår kväll.. Fick en tvärstickning på ena sidan i tisdags kväll.. frågan är om dt va ägget som släppte lr inte.. då sägs dt ju att ägget lever i 24h.. så lite smått oklart.. Skulle iså fall vara vid 22.22 dt släppte i tisdags o vi mös väl runt 22 igår.. Aja va nojig man blir eg.. Bara vänta och se :)
Passar på även att gratta alla som fått ett + !!!!
Det är ju svårt att veta för som du säger kan ju allt vara symtom likväl som inget.
Tror dock att molvärk är en klassiker som är svår att bortförklara.
Jag har aldrig haft molvärk i flera dagar innan BIM om jag inte varit gravid. Men det kan säkert vara olika det med såklart.
Mitt personliga säkraste kort är när kaffesuget försvinner /kaffe blir avtändande. Hände mig igår efter lunch, och istället för kaffe blev jag tvungen att välja te i sista sekund. Stod inte ut med tanken på kaffe...
Ja, det är nytt för mig att känna molvärk så långt innan också. Har känt av den sedan ÄL+7 ungefär. Men i början försökte jag inbilla mig att det var tarmarna bara då jag var förstoppad två dagar efter att varit inte så förstoppad ett par dagar. (Antingen eller för mig)
Jag har dock inga som helst problem med kaffe, jag dricker det precis som innan och det gör att jag tror tant kommer att dyka upp.
Illamående efter jag ätit eller om jag inte ätit på ett tag finns där. Men kan som sagt vara nya PMS besvär.
Ananas är nog det godaste som finns förresten.. Och stark mat. Haha.
När har du BIM? :D
Tack för ni som svarade på min kurva. Visst ökade den långsamt men antar äl har skett nu? Men kan man vara säker på det?