• Klora

IVF 2018

Hej

Min man och jag har också precis påbörjat vår IVF-resa. Jag är inne på sprutdag 3 idag med Gonal F.
    Är lite skrämmande allt detta. Vi bor i Göteborg och gör detta via en privat klinik

• Klora
    AgnetaR skrev 2018-03-13 10:33:46 följande:

Hej!

Sprutdag 3...vad innebär det? Tar man spruta varje dag?

Har du den korta eller långa?

Jag och min sambo ska till kliniken på måndag och därefter får vi se vilken behandling det blir...

Jag har googlat och sökt för att försöka klura ut hur det blir på måndag, vad de kommer fråga och besluta.

Läääängtan är såååå...

Hur var erat första besök?

Hos oss har de inte hittat något direkt problem, inget mer än sköldkörtelvärde som jag äter levaxin för och pcos syntomer på äggstocken...ett klassiskt pärlhalsband som påvisar i ena äggstocken många Ägg blåsor.

Jag hoppas ivrigt på den korta behandlingen... Vill bara komma igång!!!

Hur mår du av din behandling o resa?

Kram kram

Hej

vi kör den korta. Jag är steriliserad sen flera år tillbaka. steriliserade mig i 20års åldern för jag var färdig med bebisar (trodde jag)
    Men lever sedan några år tillbaka med min man. Vi önskar nu ett gemensamt barn därav att vi får göra IVF.

Ja du, det är många sprutor (anser jag) Jag skall ta en spruta om dagen i 4 dagar, dag 5 skall jag börja med 2 olika sprutor, vilket blir på torsdag. På fredag skall vi göra ett VUL för att se hur äggblåsorna utvecklar sig.

Vårat första besök var bra. Personalen var väldigt goa. Vi gick i genom behandlingsgången, sen fick jag göra ett VUL, mannen fick lämna spermaprov sen tog dom blodprover på oss båda.

Kram
  • Klora
    Saarah91 skrev 2018-03-13 16:29:27 följande:
    Har du några barn sen innan?
    God Morgon

Jo jag har barn sedan tidigare, det har min man också.
  • Klora
    Cia33 skrev 2018-03-15 07:49:36 följande:

Hej, hoppar in i tråden. Jag har precis påbörjat mitt fjärde försök med ICSI. Gjorde mina första tre försök i Linköping, som tyvärr misslyckades. Testade positivt på fösök 2 men fick missfall efter en vecka. Går nu på nordic ivf i Göteborg.

Började spruta i måndags med menopur. Känns skönt att vara igång igen men också nervöst.

Hej Och välkommen

Jag går också på Nordic i Göteborg. jätte go personal.
  • Klora

God morgon alla

Hur har ni det?

Idag går jag in på sprutdag 5 vilket innebär att nu får jag börja ta 2 st sprutor.... skall bli så skönt när dessa "sprut dagar" är över...

• Klora
    Cia33 skrev 2018-03-15 15:41:38 följande:

Allt är bra här än så länge. Jag börjar med två sprutor imorgon. Ser inte riktigt fram emot det. Orgalutran sprutan brukar svida lite på mig.

Längtar till måndag när jag ska på UL. Förhoppningsvis får jag datum för äggplock då. Det är jobbigt att inte kunna planera något innan. Men det är lite nervöst nu innan man vet hur jag svarat på behandlingen.

Jag skall på VUL i morgon :) skall bli spännande att se om det hänt ngt!

Jag är orolig inför äggplock, hört många säga att det gör ont, och spec bedövningen man får innan.

Stämmer det?
  • Klora
    Cia33 skrev 2018-03-15 15:41:38 följande:

Allt är bra här än så länge. Jag börjar med två sprutor imorgon. Ser inte riktigt fram emot det. Orgalutran sprutan brukar svida lite på mig.

Längtar till måndag när jag ska på UL. Förhoppningsvis får jag datum för äggplock då. Det är jobbigt att inte kunna planera något innan. Men det är lite nervöst nu innan man vet hur jag svarat på behandlingen.

Låter dessutom som om vi bara är 1 dygn i från varann i schemat vi skall även på VUL på måndag. Vi har 2 st inbokade
  • Klora
    MsHanna skrev 2018-03-16 10:28:32 följande:

Vad roligt att vi är några som är så nära varandra tidsmässigt :) men oberoende av vart man är i cykeln är det skönt att vara några som följs tycker jag. Känns så bra att inte vara ensam (även om man är två, men ni förstår nog vad jag menar )

Ska på mitt andra vul idag och även få tid för äggplock. Är på sprutdag 8. Men jag har bara 2 doser kvar av fyremadel... i paketet fanns bara 5 fp med 0,25 ml. Ska man inte ta orgalutran/ fyremadel mer än 5 dgr?

Är lite nervös för att det inte ska ha utvecklats fler folicklar än första vul jag var på i tisd.

Hur har det gått för er andra?

Hej

idag var jag på mitt första VUL, jag är på sprutdag 6. jag hade 7 st stora äggblåsor på min vänstra sida och 1 på min högra, läkaren var glad över utvecklingen. hon hoppas och tror att det kommer utvecklas fler ägg nu under helgen.  Jag skall fortsätta med Gonal F 250 nu fram till måndag då jag skall göra ett till VUL, preliminärt har vi fått tid för äggplock på onsdag.
  • Klora
    MsHanna skrev 2018-03-16 12:20:14 följande:

Åh men då kanske vi har äggplock samma dag? :) jag hade 4 på höger o 4 på v sida.

Mina ägg behövde ett par dgr till på sig, så fortsätter med sprutor tom söndag kväll. På månd tar jag ovitrelle sen kväll, sen är äggplocket onsd kl 10. Omg nervös!!! Någon mer som har fått tid för äggplock?

Jo men då har vi nog det kul!
Svar på tråden IVF 2018