Rätt till fyra veckors sammanhängande semester?
Enligt semesterlagen har man rätt till fyra veckors sammanhängande ledighet juni -augusti. Prata med facket!
Enligt semesterlagen har man rätt till fyra veckors sammanhängande ledighet juni -augusti. Prata med facket!
Som flera skrivit så kan facket inte göra någonting :(. De har varit inkopplade hela året.
Mest orolig över att jag blir tilldelad tre veckor utanför sommarlovsperioden. Känns inte värt det i längden.. Att inte få vara med sin familj på sommaren.
Nej men det är väldigt nytt att bm flyr och säger upp sig. Har jobbat länge och aldrig haft den personalbrist det är nu. Stänga? Det har gått att ha två semesterperioden a 4 veckor i alla tider.
Handlar såklart inte om att det skulle vara något nytt att det föds barn även på sommaren. Så dum kommentar, självklart ska all vårdpersonal få semester som alla andra. Är det för mycket begärt tycker du? Och nej, jag tänker inte bidra till personalbristen. Jag vill att politikerna tar sitt ansvar och ser till att bemanna upp ordentligt. Det förtjänar personalen men främst patienterna.
Tack. Du verkar vara en fin människa. Du har gjort min dag. Du verkar ha stenkoll. Ska genast säga upp mig. Idiot.
Varför ska du alltid vara så otrevlig och elak i dina svar? Att skriva så, att jag inte har i vården att göra gör jävligt ont när det enda jag gör hela dagarna är att lägga all energi på att ge kvinnor en god förlossningsupplevelse. Njuter du av att alltid vara elak?
Du har så fel. Tror du någon på denna arbetsplats accepterar att inte få sin semester? Självklart inte. Blir inte många kvar om alla ska säga upp sig på grund av det. Förlossningsvården har i alla tider fungerat fram till nu. Bara för att man jobbar här är man inte livegen. Förra året var första året med indragen semester så dina argument håller inte. Dessutom har alla drabbade fått ersättning från facket pga indragen semester vilket ytterligare styrker att du inte har en aning om vad du pratar om.
Du har så fel. Tror du någon på denna arbetsplats accepterar att inte få sin semester? Självklart inte. Blir inte många kvar om alla ska säga upp sig på grund av det. Förlossningsvården har i alla tider fungerat fram till nu. Bara för att man jobbar här är man inte livegen. Förra året var första året med indragen semester så dina argument håller inte. Dessutom har alla drabbade fått ersättning från facket pga indragen semester vilket ytterligare styrker att du inte har en aning om vad du pratar om.
Varför så otrevlig? Det är ett känt problem och en anledning till att många väljer bort vårdyrken. Den personalen klarar vi oss inte utan så var rädd om de som finns.
Nej jag jobbar med min dröm. Men vill ändå ha min sommarsemester som ALLA andra på detta sjukhus och som vi har fått i alla år innan. Borde inte vara så konstigt att förstå? Kommer inte säga upp mig. Älskar det jag gör och det behövs inte färre bm i vården.
Du förstår uppenbarligen inte. Tror du att det är vanligt att sjukhusanställda inte får sin sommarsemester? Att folk inom vården är helt ok med det? Så är det inte.
Nästan så att jag hoppas på att du kommer och ska föda barn snart..blir hänvisad 15 mil pga personalbrist. DÅ kanske du förstår var problemet ligger.
Hur mår du?
Har man inte i vården att göra för att man vill ha semester på sommaren/med sin familj?
Är du helt dum eller?
Du ska fan bara vara glad att folk vill jobba i vården.