Rätt till fyra veckors sammanhängande semester?
Nej nej nej. ALL ordinarie personal gör allt för sin arbetsplats.
Nej nej nej. ALL ordinarie personal gör allt för sin arbetsplats.
Så vad menar du med "lång tid"? En sommar?
Ironi systerY.
Fortsätter utvecklingen så kommer det hända. Och du förespråkade ju att alla SKA säga upp sig. Så hur ser lösningen ut om alla faktiskt gör det?
Men för helvete nej! Det kanske är din melodi att fly när det blir lite jobbigt. Hos oss är det kämpa som gäller! Kämpa för bättre arbetsvillkor och högre lön vilket i längden leder till mer personal och därmed bättre vård för våra födande kvinnor!
Men mitt i detta anser jag ändå att man får vara liiite ledsen över att få indragen semester. Igen.
Ditt förslag för att lösa vårdtiden är alltså att behandla symtomet-att folk vantrivs. Istället för orsaken- arbetsmiljön. Låter som en bra och långsiktig plan.
:D inte förvånad över att du inte förstod.
Har också BF mitt i Sommaren men eftersom jag inte bor i Sverige så oroas jag inte. Även ifall jag vet att det är mera folk på förlossningen på sommaren än resten av året (de slår ihop tre kommuner här under den sk intrustrisemester (fellesferien här)).
Bravo. Och till bättre arbetsmiljö hör ju också självklart till att man ska få sina 4 veckors semester.
Bravo. Och till bättre arbetsmiljö hör ju också självklart till att man ska få sina 4 veckors semester.