• Ejjami

Bim Maj 2018

Hej!

Detta är mitt första inlägg på familjeliv och jag hittade precis denna tråden. Vilken rolig tråd och jag vill gärna vara med här och heja på! Jag har BIM 9/5 och jag tänkte göra ett gravtest imorgon då jag är 10 dagar efter ÄL (Jag har 34-dagars-cykler). Lite tidigt kanske men jag känner mig gravid eventuellt skengravid. Vi har ett barn sedan innan som är snart 2 år. Detta är första cykeln vi försöker bli gravida. Att vara skengravid verkar va jättevanligt och jag tror att jag är det. Man kan väl inte ha sån tur att bli gravid på första försöket?

• Ejjami

IM-lista maj

1/5 Mih4, Jagvetdåinte

2/5 Issari, Jeex, Theresu, theteacher,

3/5 Lilly2015, Imra, sofiaaaaaa, bluegrass

4/5 Meemelie, ansano91, H0nd3ndär

5/5 niiskuneiti, AllaGodaTingÄrTre

6/5 Paka, louisejohansson

7/5 Sararebecca, maria1992, jennyek93

8/5 aleakim90, CBF, Zandylina

9/5 lottch3n, Ejjami

10/5 nooneyouknow

11/5 E88

12/5 Lo, Linneisen

12/5 pippispetra

13/5 Hepphopp

14/5 Alehed90

15/5 dummamej2, EIJ90, Nelliki, Jahajaa, snorpan91

16/5 LovaViola

18/5 Greta88

19/5 Lunalove, Fruitloop

20/5 lyckligast80

22/5 MR8692

22/5 Nilepile89

24/5 FrökenUtter

25/5 lullis94

26/5 Norrlänska

27/5 Milian03

30/5 Ettlitetsyskon

Plus-listan

26/4 Fialotta8 bim -4

• Ejjami
    Mih4 skrev 2018-04-30 12:28:12 följande:

Mitt toknegativa test visar såhär idag. Vi är förvirrade och önskar så om ni vill komma med åsikter. Första barnet och har aldrig sett ett test innan mina två dessa dagar. bim är idag eller i morgon men tempen är hög och stegrar fortfarande. Inte ett enda tecken på mens, klara flytningar.

Jag ser definitivt ett streck! Dock är det snett? Lite konstigt men definitivt blått.
  • Ejjami
    Linneisen skrev 2018-04-30 14:24:28 följande:

Hej! Roligt att du har hittat hit. Vad har du för symptom? :)

Jag har molvärk i ländryggen och livmodern. Fruktansvärt trött med blodtrycksfall (kan bero på att jag precis varit sjuk med halsfluss). Jag har varit illamående till och från i tre dagar. Mitt säkraste symtom är att det sticker i mina mjölkkörtlar och det drar ändå upp i armhålorna (precis som när mjölken rinner till när man ammar) den känslan har jag aldrig haft innan mens utan bara när jag ammade min dotter. Men som sagt, jag vill veeeerkligen vara gravid så jag tror det är huvudspöken. Vill inte hoppas för mycket :(
  • Ejjami
    Kidrauhl skrev 2018-04-30 15:19:03 följande:

Jag ser! Första testet jag tog var så pass ljust att de knappt syntes. Tycker ditt e ganska starkt jämfört med det! Ta ett nytt imorgon! Hoppas att det inte är ett spökstreck <3 lägger in bild på mitt första test. Jag har fått ett + med clearblue nu oxå! Så jag är gravid <3

Men gud grattis!!!! :D fantastiskt!
  • Ejjami
    Imra skrev 2018-04-30 15:26:21 följande:

Viken dag tog du det där testet? När innan eller efter bim alltså? :D

Jag tog ett i morse och kan inte sluta tänka på det. Såg ett streck men ett väldigt väldigt svagt. Tog några bilder på det. Kan lägga upp och se om du eller någon annan ser. :) bim -3 idag. Säkert bara inbillning men lägger upp iaf. ;)

Du inbillar dig inte! Jag ser en skugga! Hoppas det inte är ett spökstreck!
  • Ejjami
    CBF skrev 2018-04-30 16:30:08 följande:

Provade också idag och ser en liiiiten skugga som ett streck?! Eller är jag bara dum i huvudet haha? Jag önskar att jag hade provat imorse och inte nu på eftermiddagen! Hoppas ni alla får en trevlig valborg!

Ja ja ja!!! :D
  • Ejjami
    Imra skrev 2018-05-01 05:56:16 följande:

Tack! :D Äl +11 tror jag att det är idag. :D

Har haft kraftig molvärk egentligen, inte vanlig som man kan ha utan mer mensvärk, brännande, svidande känsla fast inte ontont haha. ;) dock inga ömma bröst eller något, det brukar jag ha innan mens annars. :D

Men Grattis!!!! :D :D :D
  • Ejjami

Mitt test va definitivt negativt! :( men men det kan ju ändra sig. Det är ju bara ÄL+10 idag
  • Ejjami

La upp denna på en annan tråd. Vad säger ni? Är jag helt ute å cyklar? Vågar absolut inte hoppas på något. ÄL+11 idag (troligtvis).
Svar på tråden Bim Maj 2018