• Ejjami

Bim Maj 2018

storformatare skrev 2018-05-02 09:24:26 följande:

Hej! Jag hoppar över och ställer min fråga i maj-tråden också :)

Hjälp! Jag hade BIM 26 april och testade negativt, testade i lördags på BIM +2, negativt det med. Fick spottings i lördags kväll och det har fortsatt till igår, förväntade mig att mensen var på ingång men den kommer aldrig igång. Testade därför ?på skoj? i morse med det sista testet jag har hemma, och fick detta idag på BIM +6.. är det bara jag som är galen och ser två streck?? Kan vi ha fått till det på första försöket? Borde det inte ha visats tidigare i så fall, och varför har jag fortfarande spottings i trosan? Jag fattar ingenting, haha????????

Det är definitivt två sträck! Utan tvekan! :D låghormonare? Sen ägglossning? Hur som helst Grattis!!!
  • Ejjami
    Enmsik skrev 2018-05-02 10:43:26 följande:

Vet inte exakt när jag var BIM då min mens är väldigt oregelbunden. Men fick det här på tidigt test på clearblue idag. Den ena bilden är original och den andra är samma bild men redigerad. Kan man våga hoppas???

Absolut!!! :)
  • Ejjami

Asså!!!!! Jag blir galen... tog ett graviditetstest nu på morgonen och det visar ett mega-svagt streck bredvid kontrollstrecket. Både jag och mannen kan se det utan problem (det behövs inga konstiga vinklar eller skarpt ljus) grejen är ju att jag är ÄL+14 och då borde det bli starkare. Eller så hade jag ägglossning senare än jag trott. Grejen är att vi hade sex dagen och dagen efter min ägglossning och sen inte mer på en vecka för jag fick halsfluss och hög feber(Jag tänker att min feber på 39.2 tog död på spermierna i livmodern). Jag blir inte klok på det hela. Jag vågar absolut inte tro att jag är gravid. Är så förvirrad. Ska se om jag kan få med en bild...

• Ejjami

Ps. Stort grattis till er som plusat! Fantastiskt kul och peppande!

• Ejjami

Jag kan inte få det att fastna på kameran. :( men till och med min man ser det och han ser ALDRIG någonting annars. Han har till och med sagt att han ser att det är rosa och inte grått eller vitt. Men men... Jag väntar några dagar till. Jag vill ju ha svar nu nu nu :p jag är så otålig. Men tror ni att spermierna kan ha överlevt i 39.2 grader? Tveksamt.

• Ejjami
    louisejohansson skrev 2018-05-05 07:43:55 följande:

Mina svaga test visade rätt!!!:D

Heja Heja! Grattis! :D
  • Ejjami
    Anonym (Milia) skrev 2018-05-05 08:03:04 följande:

Jag hoppar gärna in här, även om jag ligger lite längre bak än alla er som testar positivt redan nu - grattis till er! ;)

Jag har velat ha ett barn till ett bra tag nu, men mannen har varit mer tveksam, igår kom han och sa att han ville att vi testar.

Jag har förväntad mens i morgon, så första ägglossningen vi siktar på blir i mitten av maj någon gång vilket innebär BIM i slutet maj enligt min cykel. Jag är ganska övertygad om att det inte kommer ta sig på första försöket, men alltid kul att följa andra i samma sits och sååå exalterad att vi äntligen ska börja försöka! 

Jag såg BIM-listan, så jag såg att här var fler som inte har BIM förens i slutet av månaden :)

Inte helt omöjligt att det tar sig på första försöket. Min dotter är tillverkad på första försöket så det går ^^. Så jag vet inte varför jag är så negativ att det skulle ta sig på första försöket denna gången. Det är min första månad också nämligen :D heja oss!
  • Ejjami
    Anonym (Milia) skrev 2018-05-05 08:11:31 följande:

Haha, antagligen för att en läser så mycket om hur andra får kämpa månad efter månad, år efter år och det känns lite som att vinna på lotto att lyckas på första försöket ;) ;) Men jag håller med, egentligen borde man vara mer positivt inställd till att det kan ta sig redan nu, jag läste någonstans att 25% blir gravida på första försöket så det är ju inte direkt dåliga odds, haha :)

När har/hade du BIM? 

Jag har oregelbunden mens och brukar ha ca 16-17 dagar mellan ägglossning och mens. Min gissning är att jag ska ha BIM den 9/5. Kan va tidigare eller senare. Stickan visade ett svagt plus i morse men jag vågar inte hoppas. Ska ta ett på måndag/tisdag tänkte jag. Idagär jag på ÄL+14
  • Ejjami
    SL185 skrev 2018-05-05 10:42:00 följande:

Jag känner mig helt förstörd så jag vet inte vart jag ska ta vägen :( vill bara låsa in mig i ett rum och gråta. Fick glad gubbe på ältest i torsdags eftermiddag men även igår eftermiddag, vi låg i torsdags men inte igår och blir nog inget idag/helgen heller. Mannen har sån prestationsångest, går inte att beskriva. Och jag förstår honom men samtidigt blir jag helt knäckt. Har avhållit mig från en massa saker och mediciner för att inte ?riskera? nåt. Sitter o gör ältest varje dag. Jag klarar inte av detta längre, så psykiskt påfrestande, man kämpar o kämpar men det går inte :( :( ännu en månad som är förstörd. förlåt för negativ energi..

Stort stort grattis till alla som plussat, ni ger oss hopp :)

Ush vilken jobbig situation! Ja man kan ju verkligen förstå att det blir sådär för många män. Det kan bli mycket press för båda parter fast på olika sätt. Jag vet inte vad jag ska skriva till dig mer än att kämpa på. <3
  • Ejjami

Hej! Jag lyckades ta en bild på gravtestet. Det är så jävla ljust med min kamera så jag har mörkat ner den och höjt kontrasten. Det är så sjukt att man kan se ett rosa streck i verkligheten (i vanligt ljus framifrån) så varför fastnar det inte på bild? Nåja. Här är bilden. Superdålig kvalité jag vet :p
  • Ejjami
    Ejjami skrev 2018-05-05 13:40:24 följande:

Hej! Jag lyckades ta en bild på gravtestet. Det är så jävla ljust med min kamera så jag har mörkat ner den och höjt kontrasten. Det är så sjukt att man kan se ett rosa streck i verkligheten (i vanligt ljus framifrån) så varför fastnar det inte på bild? Nåja. Här är bilden. Superdålig kvalité jag vet :p

Här har vi samma bild i svart/vitt

• Ejjami

Jag är så himla pirrig!!!! Imorgon har jag BIM och det är snart 4 dagar sedan jag fick ett supersvagt streck på ett tidigt gravtest. Imorgon ska jag testa med ett CB som min man har gömt så att jag inte skulle bli frestad att testa innan BIM. Hahaha! Sååååå spännande!

• Ejjami
    Milian03 skrev 2018-05-09 01:06:57 följande:

Vilket försök är ni alla på? :)

Vi är på försök 5 nu i maj.

Prickar äl varje månad men ändå vill det sig inte...

(Jo en gång som blev ett tidigt missfall)

Vi är på första cykeln med andra barnet. Dottern blir 2 i sommar. Tog ett CB i morse och tycker att jag ser ett supersvagt plus. Å andra sidan har jag hört att CB oftare har spökstreck än andra tester. Så jag vågar inte hoppas. Kan tilläggas att mannen också ser det. Dyker dock inte upp på bild :( så jag får väl anta att det är negativt. Jag har BIM idag men ingen mens än. Jag har haft molvärk i ungefär en vecka. Vad har ni andra för symptom, Ni som har BIM inom de närmaste dagarna?
  • Ejjami
    jennyek93 skrev 2018-05-10 09:25:47 följande:

BIM + 3 idag, tempen fortfarande hög och superömma bröst. Tog ett Clearblue early test imorse. Två starka streck så fort jag stoppade ner spetsen i muggen med urin! Är i total chock! Vi har varit tillsammans i flera år utan att det har hänt något och vi tänkte ringa till gyn nästa vecka för att starta fertilitetsutredning.

Håller tummar och tår för att detta efterlängtade pyre stannar. Nu ska bara min hjärna hänga med och jag ska våga tro på detta! Delar med mig av bilden!

Härligt! Grattis! :D
  • Ejjami

Himla Grattis till er som plusat! Jag hoppar över till junigruppen för jag fick negativt gravtest idag på BIM+2 tolkar det som att jag inte är gravid denna månad. Lycka till ni andra som kämpar! <3

Svar på tråden Bim Maj 2018