• SL185

Bim Maj 2018

Lindsey77 skrev 2018-05-02 13:44:51 följande:

Det var ju komiskt. Har fått glad fast gubbe de andra två månaderna jag använt digitalt. Så jag trodde att de funkar på mig. Har använt massor av ÄL stickor, men bara positivt en månad. För mig har det varit tvärtom. :) Jag vet att jag har ÄL... denna månad har ÄL hoppat över, kommit tidigare eller så har digitalt visat fel.

Väntar också på äl, hade missfall i v5 och började med digitala äl dagen efter sista blödningen..har gått 8 dagar nu utan glad gubbe och ingen stegring alls när jag drar ut stickan och kikar i fönstret manuellt. Lustigt!

Kan tillägga att jag började med rosenrot (första gången) andra dagen i missfallet och slutade för 2 dagar sen, vet inte om det har förskjutit äl.
  • SL185
    Lindsey77 skrev 2018-05-02 19:25:49 följande:

Missfall kan ju ställa till cykeln. Efter mitt missfall i dec tog det till dag 30 före jag fick ÄL. Ändå var jag bara i v 4+3. Men efter mitt andra missfall fick jag ÄL som vanligt. Nu vet jag inte om kroppen hakat upp sig efter missfall nr 3. Har lyckats få två missfall på åtta veckor... Inga positiva ÄL test denna månaden, men kan ju haft ÄL ändå.

Vilken dag är du på, hur lång cykel brukar du ha?

Åh beklagar dina missfall, så jäkla jobbigt :( försökte ni direkt efter?

Är på dag 14 nu, brukar ha en cykel på 27-30 dagar, lite olika. Började med äl test förra månaden och det tog sig direkt, vi har försök sen januari annars, inte så långt men ändå psykiskt påfrestande när man får negativa test gång på gång eller ännu värre, missfall.

Det har hjälpt mig så mycket att läsa på familjeliv om olika historier för att hantera sorgen efter missfallet , man blir så glad när andra plussar :) Hoppas att maj är vår månad och att alla här plussar snart!
  • SL185
    Systeryster33 skrev 2018-05-02 19:24:27 följande:

Måste med skriva! Hade missfall i april och har varken haft äl eller mens! NC tror dock på äl imorgon eller fredag.. än är äl testen negativa, men tycker att de blivit starkare de senaste dagarna så fortsätter testa! Just nu längtar jag bara efter antingen äl eller mens för att veta att kroppen är ?igång? igen och att jag har lite bättre koll på vår i cykeln jag är!

Passar på att skriva ett stort grattis till alla som plussat med <3

Åh samma här, missfall i april och enligt apparna har jag ägglossning idag-imorgon, dock negativa ältest..inbillar mig liiiiiiiiiten stegring så jag fortsätter testa. Hoppas på glad gubbe snart!!

Vilken dag är du på?
  • SL185
    Lindsey77 skrev 2018-05-02 19:58:44 följande:

Japp, vi försökte direkt. Vill inte missa en ägglossning. Fick missfall i dec, mars och april. Mitt problem är troligen för gamla ägg... fyller snart 41. Men hoppas på guldägget, en liten sladdis. :) Vi har försökt sen i augusti.

Jag har inte varit speciellt nedstämd av alla missfall. Det är nog för att jag hoppas att det finns chanser kvar antar jag. Har dessutom fyra barn, så det är inte hela världen om det inte blir en sladdis, men vill så gärna!! Ger inte upp ännu...

Vilken inställning och härlig energi du har, smittar sv sig :) nej skam den som ger sig! Men har ni kollat upp det? Det är så härligt med barn, även om man redan har flera.

Vi har inga barn, så vi försöker med vårt första och hoppas att det tar sig snart men så jobbigt när det inte vill, man blir så frustrerad.
  • SL185
    Lindsey77 skrev 2018-05-02 20:55:26 följande:

Åh, vad roligt och spännande med första! Nä, har bestämt mig för att inte söka hjälp. Vi nöjer oss med fyra om det inte går. Jag har fortfarande ägglossning så jag kanske har ett par chanser kvar...

För oss tog det 1 år (pergotime) med första, 11 mån med andra, direkt med tredje och 3 mån med fjärde. Missfall är ju nytt för mig. Har fått diagnosen PCO så jag trodde mitt problem skulle vara att bli gravid.

Hoppas det tar sig för er snart! Det var lite trögt i starten för oss, men vi hann ändå med fyra barn (förhoppningsvis fem).

Nej helt rätt, 4 är inte fel och kan man o vill man ha fler så why not :) precis som du säger, positivt att du har ägglossning så det innebär att chansen finns!

Det gick segt för er i början men verkar som att kroppen lärde sig sen och det gick smidigt efter ett par graviditeter. Brukar trösta mig själv med att kroppen inte vet hur den ska bete sig vid första graviditeten.

Håller tummarna för att kroppen kommer igång igen och vi får våra efterlängtade plus! <3
  • SL185
    Imra skrev 2018-05-03 07:00:46 följande:

Idag gjorde jag ett digitalt test bara förvar få det svart på vitt! :D bim idag.

Yeees stort GRATTIIIIS :)
  • SL185
    Milian03 skrev 2018-05-03 07:55:23 följande:

Idag var bindan nästan tom och gravtestet negativt! Skönt! Nu lägger vi missfallet bakom oss och letar ny äl :)

Så himla skönt, nya tag nu :)
  • SL185
    Lizzojo skrev 2018-05-03 09:52:26 följande:

Hej Allihop! Jag har pausat härifrån ett tag då vi fick missfall 24/3.... jättejobbigt men vi tog nya tag och jag fick ägglossning exakt 4 veckor efter missfallet (utan mena emellan) och nu idag äl+9 fick vi plus igen! Så glad såklart men denna gången är allt så mycket mer oroligt pga missfallet, någon som

Känner samma? Kram till er alla

Grattis till plusset :) jag känner precis samma sak efter mitt första missfall i april, oron sitter där tyvärr. Har dock ej plussat igen. Men tänk att du väntar bebis, inte missfall och försök att njuta :)
  • SL185
    storformatare skrev 2018-05-03 12:53:19 följande:

Tack, så kul!! Vi körde faktiskt varje dag i 1,5 vecka, både dagar innan och dagar efter fertil period. Sen kanske det är lite att ta i, vi har knappt tittat åt varandras håll sen dess xD

Skämt åsido. Har hört att varannan dag räcker gott och väl :)

Undrar dock om det är fler än jag som käkat gravid-vitaminer innan och under tiden jag försökt bli gravid? Ser ingen som skriver om det :)

Började äta gravid vitaminer när jag fick reda på att jag var gravid men fortsatte äta dem även nu efter missfallet, hoppas att det hjälper haha :)
  • SL185
    Systeryster33 skrev 2018-05-03 16:41:28 följande:

Hej tjejer! Testar med äl test efter missfall! Blir starkare och starkare. Nc trodde på äl idag, men fortfarande negativa äl test även om de som sagt är mycket starkare nu än för några dagar sen!

Ni som är hemma med äl test, betyder ett starkare test sträck närmare äl? Vad tror ni om mitt test, borde äl va inom de närmaste dagarna ? (Har inte varit )

Det ser ju bra ut! Snart så :) du testar inte digitalt?
Svar på tråden Bim Maj 2018