• Lindsey77

Bim Maj 2018

Linneisen skrev 2018-04-26 22:05:16 följande:

Verkligen jobbigt när det är olika. Förra gången hade jag ägglossning dagen efter mensen. Iallafall hade jag älflytningar då, tog inget test. Fortfarande inga nu mer än en föraning... Nu är det 4 dagar sedan mensen tog slut. Jag har så lång mens också. De senaste två gångerna har den varat i 12 dagar men annars har jag alltid 10 dagars mens. Sjukt segt att ha mens en tredjedel av tiden... Efter detta lilla pyret vi hoppas det blir får det bli p-stav igen så jag slipper mensen.

Har du barn sedan innan? :)

Japp, fyra barn :) Du? Försöker få till en sladdis, men det verkar som om åldern (40) sätter stopp. Har fått tre missfall sen i december.
  • Lindsey77
    Linneisen skrev 2018-04-27 11:25:58 följande:

Åh kul! Ja jag har ett barn. En liten tjej som inte ens är ett år. Jag är 28 år och vi vill ha tre barn så bäst att bara köra på. Hoppas ni får till sladdisen!

Jag fick tre barn mellan 28-31 år :)
  • Lindsey77
    Linneisen skrev 2018-04-27 15:08:02 följande:

Oj! Det måste ha tagit på krafterna?

Verkligen, men det har jag glömt nu. :) Var inte meningen att trean skulle komma så tätt, men trodde jag hade svårt för att bli gravid (fick diagnos PCO), nr 1 tog 1 år (åt pergotime, fick ingen mens) och nr 2 var vi utan skydd i 11 mån (ammade inte) före det tog sig. Trean kom till direkt trots att jag bara hade mens varannan månad på den tiden. Så det slutade med att vi hade en nyfödd, en 1,5-åring och en 3-åring, trots PCO med 70-dagars cykler. :) Nr 4 tog bara 3 mån, fick helt plötsligt regelbunden cykel.

Och nu hoppas jag på en solskenshistoria efter tre missfall!
  • Lindsey77
    nilepile89 skrev 2018-04-27 19:44:04 följande:

idag fick jag glad blinkande gubbe på cb test ;P så typiskt bara att jag inte hinner få till ett ligg :O jobbar natten idag och gubben grejar samt barnen har inte somnat ännu. 

Någon som vet hur länge det är vanligt med blinkande gubbe innan den fasta glada gubben kommer? inte fått några äl- flytningar ännu som jag brukar ha heller.

Är väldigt individuellt det där. Under en cykel fick jag rund ring, och sen direkt fast gubbe dagen efter. En gång råkade jag börja testa för sent, och fick fast gubbe direkt. Har nu testat rund ring tre dagar. Trist, har heller inga ÄL flytningar. Dag 19 idag, så jag borde få en blinkande gubbe åtminstone... vissa har haft blinkande gubbe en vecka. Vissa får inte utslag på ÄL test trots ÄL. Så lita inte blint på ÄL test. Det kanske är flera dagar kvar till ÄL för dig trots blinkande gubbe, och jag kan få fast gubbe imorgon trots rund ring idag, ha ha. Man vet aldrig.
  • Lindsey77

Jag började testa med ÄL test på dag 17. Inser nu att jag kan gjort ett misstag. Tänk om jag missat ÄL! ÄL testen blir inte starkare. Tänk om jag hade ÄL på dag 16 el 17. Hade mys dag 14 och 18 så det är inte bra! Finns ju chans dock...

Men jag har aldrig haft en kortare cykel än 33 dagar. Mer troligt att ÄL inte inträffat ännu. Hoppas på det! Testar vidare imorgon bitti...

• Lindsey77
    Linneisen skrev 2018-04-27 20:42:32 följande:

Nästan positivt nu ikväll på ältestet! Så vi myste till det. Imorgon borde det vara positivt. Hoppas!!

Håller tummarna!
  • Lindsey77

Idag verkar det som om ÄL testet ökat liiite i styrka, dock inte positivt. Fortfarande rund ring på digitalt. Tycker jag borde få blinkande gubbe om ÄL kommer inom de närmaste dagarna?

ÄL kanske inte är på g, får se om digitalt har rätt. :)
  • Lindsey77
    sofiaaaaaa skrev 2018-04-28 08:30:10 följande:

BIM -4/5 och jag har helt lagt ned hoppet. Hade annorlunda små minikramper, stickningar från ÄL +3 i flera dagar. Fick upp hoppet rejält och molvärken var helt annorlunda från tidigare månader. Men på ÄL+7 kom spottings. Igen! Samma sak varje månad, skiljer sig bara lite från när de börjar med några dagar. Testat allt. E vitamin, b vitamin, progesteron kräm, munkpeppar, buhu!!! Dör lite! Efter spottingsen kom har de små huggen varit ett minne blott. Känner inget! Som att jag blev befruktad men att ägget inte kan sätta sig nånstans när man blöder.

Har varit hos gyn för ett 1/2 år sen (innan vi försökte) och kollat cysta, cellförändringar, infektioner och allt som kan tänkas. Men fått ny tid om 2 veckor, se om de hittar ngt. Har ju två barn sen tidigare och då hade jag detta problem oxå. Dock vill jag minnas att just de månader jag fick plus kom spottingsen efter BIM och fram till v.12.

Förlåt för långt inlägg. Lite deppig bara! Kanske ngn har ngn erfarenhet?

Åh, vad tråkigt. Hoppas du kan få hjälp om 2 veckor!
  • Lindsey77

ar

Jag tycker mig se en stegring. Tycker jag borde fått blinkande gubbe idag på digitalt. Fick ju rund ring. Digitalt har dock alltid stämt de 3 ggr jag använt dem.
  • Lindsey77
    sofiaaaaaa skrev 2018-04-28 20:54:57 följande:

Okej! Skönt att påbörja undersökning. Jag vet inte exakt vad en kemisk graviditet är, är det att man blir befruktad men inte att ägget sätter sig?? Hur vet man att man haft det??

En kemisk graviditet är en graviditet som endast kan bekräftas via test, du kan inte se den med ultraljud. Alltså tidig graviditet. Så den kan inte bekräftas merän med test. Jag har haft tre kemiska. Missfall vecka 4+3. Hann till och med få positivt på digitalt.

En kemisk graviditet är en vanlig graviditet som oftast slutar i missfall när mensen skulle kommit, eller strax efter. Som man kanske inte ens skulle märkt om man inte testade...
Svar på tråden Bim Maj 2018