• Linneisen

Bim Maj 2018

saijda skrev 2018-04-22 07:32:24 följande:
    Okej, jag får avvakta och se vad som händer :0 antagligen så börjar min cykel hitta tillbaka efter missfallet i januari. Den blev väldigt oregelbunden efter det :/ men hoppas på nidblödning, vill så gärna ha ett pluss igen<3
    Ja hoppas!! Är det första barnet?
  • Linneisen

Skulle vi inte kunna ha en presentation här så det inte är lika anonymt? :D

Jag försöker med andra barnet och är 28 år gammal. Detta är försök nummer 2 (fast första försöket råkade vi pricka in dagen efter ägglossning). Min dotter är 10 månader och vi bestämde att vi vill ha barnen tätt. Vi tror att vi vill ha tre barn.
    Mina intressen är att skriva böcker, fotografera, pyssla och nu då självklart att ta hand om min lilla dotter :)

Hoppas att fler vill presentera sig!

• Linneisen
    Nelliki skrev 2018-04-22 16:18:09 följande:

Hej! Jag hoppar också gärna in här. Jag (27) och min sambo (33) har precis bestämt oss för att skaffa barn. ÄNTLIGEN! Det är så spännande. Det blir det första. Jag har BIM (om jag fattat rätt vad det är) 15 maj, så knyter både fingrar och tår och hoppas det går vägen. Har liksom helt tappat tankeförmågan utöver att tänka på barn.. Jag studerar än så länge så det vore bra med lite fokus. Ville egentligen ha ett april/maj barn men orkar inte vänta så hoppas det tar sig direkt. Annars vet jag inte hur jag står ut, har väntat på ett JA från sambon i fler år.   

Det ska bli så KUUUUUL! Jag är i extas, hehe.

Så roligt! :D

Har du tänkt köra med ägglossningstester eller har du koll?
  • Linneisen
    Nelliki skrev 2018-04-22 18:02:32 följande:

Jag har bara en app som hittar på lite utefter vad som generellt gäller så har egentligen inte full koll, den har typ koll på när mensen ska komma när inte mensen bestämmer sig för att va lite tidig eller sen, men det blir till att mysa ofta ;) för att inte missa den rätta dagen.

Ja om man har sex ofta är det ju lugnt :) Vi hinner inte och har inte möjlighet med vår bebis här hemma. Så ägglossningstester får det bli.
  • Linneisen
    fruitloop skrev 2018-04-24 08:03:02 följande:

Nu är mensen äntligen slut och myset har påbörjats! Första gången i mitt liv utan prevetivmedel! =) Jag har ingen koll alls på äl, förutom vad apparna tror (och de säger olika, 2-4 maj) men jag förstår att det inte går att veta säkert utan att testa. Sambon tycker dock inte att vi ska lägga pengar på sådant redan nu. Själv är jag lite av ett kontrollfreak och vill veta ALLT. Precis som flera av er skriver så googlar jag allt hela tiden just nu! Men vi får väl mysa så mycket som möjligt och hoppas vi prickar in äl.

Vilka är de vanligaste symptomen på ägglossning? Jag brukar få ont i äggstockarna en vecka innan mens och bli extremt känslig, men om det är ägglossning så betyder det att min lutealfas är väldigt kort, och som jag förstått så är det då svårare att bli gravid? Men det behöver kanske inte vara ägglossningen jag känner då? Ååh, om kroppen ändå hade en inbyggd dataskärm eller nått, haha! Kommer bli en extremt lång månad.

Jag skulle ändå rekommendera ägglossningstester, om det inte är så att ni inte vill ha sex varje dag. Man bör ha sex varje dag under denna tiden då ägglossning någon gång inträffar.
  • Linneisen
    Anonym (Joppi) skrev 2018-04-25 19:55:57 följande:

Jag har en 8 åring och en snart 7 åring.

Kanske därför man börjar bli lite bebissugen. Allt de jobbiga med småbarn har glömts bort ;)

Hade De varit för fem år sedan hade jag troligtvis sagt blankt nej till mer. Men nu är man piggare, får sova om natten och barnen är väldigt självgående.

Så tänkte jag också, att jag inte vill ha tätt eftersom jag vill att det stora barnet ska vara mer självständig och att man har fått sova. Men nu inväntar jag ägglossning inom de närmsta dagarna och har en 10 månaders här hemma. Bättre att få de "jobbiga" åren avklarade känner jag nu, på en och samma gång, när jag redan är i det. Jag är helt uppe i det så jag känner att jag lika gärna kan fortsätta med det. Som saker man ändras alltså! Men jag älskar bebisar och upplever nog inte småbarnsåren lika ansträngande som andra.

Men jag trodde aldrig aldrig att jag skulle vilja ha tätt. Jag tyckte att min syster som har 2,5 år emellan barnen har jättetätt men om det lyckas nu blir det 1,5 år emellan mina, haha!

Hoppas vi båda plussar i maj!! <3
  • Linneisen
    1995lj skrev 2018-04-26 10:40:09 följande:

Hej :) jag hade enligt clearblue ägglossning i helgen, har googlat runt som tusan!! .. och verkar som att man kan plussa så tidigt som 7 dagar efter ägglossning i ovanliga fall då..? Någon som med tänker börja testa tidigt ? :)

Om ägget fäster tidigt kan man testa tidigt, men det visar nog väldigt sällan efter bara 7 dagar. Jag plussade 11 dagar efter ägglossning förra graviditeten, så jag kommer testa efter 11 dagar.
  • Linneisen
    Fialotta8 skrev 2018-04-26 08:05:07 följande:

Åh tack! Jag hoppas verkligen du har rätt! Har inte känt något annorlunda alls denna månaden!

När jag plussade förra graviditeten var det väldigt svagt, fast nog lite starkare än ditt. Iallafall plussade jag på ett digitalt då också så ta ett digitalt tycker jag! Morgonurin, så koncentrerat som möjligt, alltså drick inte på kvällen. Då slipper man fundera över ett svagt streck.

Men jag vågar mig ändå på att säga grattis!! För starkt för att vara spökstreck tycker jag.
  • Linneisen

Är det någon som kan lugna mig över att jag fortfarande inte har ägglossning?? Bim är tidigast 7 maj och senast 12 maj (oregelbundet).

• Linneisen
    Lindsey77 skrev 2018-04-26 18:12:35 följande:

Jag brukar inte få ÄL förrän runt dag 20. Har du längre cykel än 30 dagar är ju inte det ngt konstigt om ÄL dröjer lite...

Ah okey... Jag hade 27 dagars cykel förra gången men den brukar vara 30 dagar o ibland 32 dagar. Är på dag 16 nu.
Svar på tråden Bim Maj 2018