• Linneisen

Bim Maj 2018

Lindsey77 skrev 2018-04-26 21:00:12 följande:

Det brukar ju vanligtvis vara 14 dagar mellan ÄL och mens. Har du ex 32 dagars cykel borde du få ÄL dag 18 ungefär. Jag har 30-40 dagar cykel, jättejobbigt. Har svårt att hitta ÄL då jag har få symptom och ÄL test oftast visar negativt. Dock har digitalt funkat de 2 ggr jag använt det. Men denna månaden har jag fått negativt dag 17 och 18. Började testa igår. Dag 18 idag. Vi är rätt lika i cykeln. :)

Verkligen jobbigt när det är olika. Förra gången hade jag ägglossning dagen efter mensen. Iallafall hade jag älflytningar då, tog inget test. Fortfarande inga nu mer än en föraning... Nu är det 4 dagar sedan mensen tog slut. Jag har så lång mens också. De senaste två gångerna har den varat i 12 dagar men annars har jag alltid 10 dagars mens. Sjukt segt att ha mens en tredjedel av tiden... Efter detta lilla pyret vi hoppas det blir får det bli p-stav igen så jag slipper mensen.

Har du barn sedan innan? :)
  • Linneisen

Äntligen älflytningar!! Fast negativt på testet. Borde vara positivt imorgon. Kom pyttelite blod på pappret, lustigt!? Men man kan blöda lite vid äl väl? Eller vad är mellanblödning för något?

• Linneisen
    Fialotta8 skrev 2018-04-27 07:50:40 följande:

Det va fortfarande plus idag ????????

GRATTIS!! Fantastiskt!
  • Linneisen
    Lindsey77 skrev 2018-04-27 05:24:22 följande:

Japp, fyra barn :) Du? Försöker få till en sladdis, men det verkar som om åldern (40) sätter stopp. Har fått tre missfall sen i december.

Åh kul! Ja jag har ett barn. En liten tjej som inte ens är ett år. Jag är 28 år och vi vill ha tre barn så bäst att bara köra på. Hoppas ni får till sladdisen!
  • Linneisen
    Lindsey77 skrev 2018-04-27 11:53:05 följande:

Jag fick tre barn mellan 28-31 år :)

Oj! Det måste ha tagit på krafterna?
  • Linneisen
    nilepile89 skrev 2018-04-27 19:44:04 följande:

idag fick jag glad blinkande gubbe på cb test ;P så typiskt bara att jag inte hinner få till ett ligg :O jobbar natten idag och gubben grejar samt barnen har inte somnat ännu. 

Någon som vet hur länge det är vanligt med blinkande gubbe innan den fasta glada gubben kommer? inte fått några äl- flytningar ännu som jag brukar ha heller.

Förra graviditeten fick jag fast gubbe dagen efter. Men jag hade älflytningar redan när jag fick den blinkande gubben.
  • Linneisen
    Lindsey77 skrev 2018-04-27 19:05:09 följande:
    Verkligen, men det har jag glömt nu. :) Var inte meningen att trean skulle komma så tätt, men trodde jag hade svårt för att bli gravid (fick diagnos PCO), nr 1 tog 1 år (åt pergotime, fick ingen mens) och nr 2 var vi utan skydd i 11 mån (ammade inte) före det tog sig. Trean kom till direkt trots att jag bara hade mens varannan månad på den tiden. Så det slutade med att vi hade en nyfödd, en 1,5-åring och en 3-åring, trots PCO med 70-dagars cykler. :) Nr 4 tog bara 3 mån, fick helt plötsligt regelbunden cykel.

Och nu hoppas jag på en solskenshistoria efter tre missfall!
    Wow! Häftigt att du fick så tätt med de förutsättningarna.
    Vi kommer ha en nyfödd och en 1,5 åring om det lyckas nu i maj, men jag vill inte ha den tredje lika tätt.

Ja hoppas!
  • Linneisen

Nästan positivt nu ikväll på ältestet! Så vi myste till det. Imorgon borde det vara positivt. Hoppas!!

• Linneisen

Äntligen!! Glad gubbe och starkare än kontrollstrecket. Himla bra att vi fick till det igår kväll. Så ikväll och imorgon blir det till att mysa igen <3
  • Linneisen

Flyttar ner mig två dagar då det är lång cykel denna gång :)

BIM-lista maj

1/5 Mih4, Jagvetdåinte

2/5 Issari, Jeex, Theresu, theteacher,

3/5 Lilly2015, Imra, sofiaaaaaa, bluegrass

4/5 Meemelie, ansano91

5/5 niiskuneiti, H0nd3n­där, AllaGodaTingÄrTre

6/5 Paka, louisejohansson

7/5 Sararebecca, maria1992, jennyek93

8/5 aleakim90, CBF, Zandylina

9/5 lottch3n

10/5 nooneyouknow

11/5 E88