• Lindsey77

Bim Maj 2018

Linneisen skrev 2018-05-01 10:01:02 följande:

Sådär starkt fick jag dagen innan det visade positivt. Kanske imorgon då! Håller tummarna!!

Tips, köp annat ältest? Något från apoteket?

Har testat digitalt ÄL test i fem dagar precis. Alla rund ring. :(
  • Lindsey77
    Linneisen skrev 2018-05-01 10:01:02 följande:

Sådär starkt fick jag dagen innan det visade positivt. Kanske imorgon då! Håller tummarna!!

Tips, köp annat ältest? Något från apoteket?

Tillägg: har haft sådant streck i flera dagar. Har hela tiden trott: imorgon blir det starkare...
  • Lindsey77
    Lottch3n skrev 2018-05-01 09:03:52 följande:

Vart är dessa test ifrån? Är det graviditetskollen? För jag vet att jag använde dom med dottern och fick aldrig starkare än så på dom.

Så jag bytte märke och sådär starkt brukar jag få 1-3 dagar innan positivt äl-test.

Japp, graviditetskollen. Fick positivt på dem förra månaden (blev gravid, fick missfall). Jag har bara fått positivt på dem en gång, trots att jag vet att jag haft ÄL. Bara sett stegringen. Då testat med digitalt, fått positivt. Nu är även digitalt negativt, rund ring. Brukar aldrig få så här starka test flera dagar i rad. Något fel med mina hormoner, eller fel på testen. :)

Eller så är ÄL inte på gång. Digitalt brukar funka...
  • Lindsey77
    Elsaida skrev 2018-05-01 08:28:16 följande:

Använder du alltid samma test?

Mina brukar vara så starka mellan 2 och 4 dagar innan positivt.

Men de är väldigt individuellt.

Har använt digitalt som komplement. Alla rund ring, trots hyfsat starkt streck på ÄL test sticka. Men slutade med digitalt för 2 dagar sen eftersom de tog slut.
  • Lindsey77
    Milian03 skrev 2018-05-01 18:06:48 följande:

Har man rätt att vara deppig och ledsen när man bara har försökt sen januari och just nu blöder ut sitt första missfall (var bara i v4)? Är så ledsen... Hur orkar folk månad efter månad? Vill bara ge upp ibland. Ibland känner jag att det kanske inte är meningen att vi ska ha ett gemensamt barn :( Jag blir så nedslagen varje gång blödningarna kommer... Vet ju att det finns folk som kämpat längre men kan inte låta bli att känna mig mer och mer deprimerad varje månad... Är 33 år gammal så kanske är det för sent tänker jag :'(

Klart du har! Du är inte så gammal, du har rätt många fertila år kvar. Du blir säkert gravid snart igen! Håller tummarna.
  • Lindsey77
    Elsaida skrev 2018-05-01 22:04:39 följande:

Jag kan inte använda digitalt, de ger mig aldrig fullt utslag, någonsin, har ju äl då jag blivit gravid och fått positivt på stickor, men aldrig någonsin på digitalt, så de har jag inte mycket för alls faktiskt.

Det var ju komiskt. Har fått glad fast gubbe de andra två månaderna jag använt digitalt. Så jag trodde att de funkar på mig. Har använt massor av ÄL stickor, men bara positivt en månad. För mig har det varit tvärtom. :) Jag vet att jag har ÄL... denna månad har ÄL hoppat över, kommit tidigare eller så har digitalt visat fel.
  • Lindsey77
    SL185 skrev 2018-05-02 18:59:17 följande:

Väntar också på äl, hade missfall i v5 och började med digitala äl dagen efter sista blödningen..har gått 8 dagar nu utan glad gubbe och ingen stegring alls när jag drar ut stickan och kikar i fönstret manuellt. Lustigt!

Kan tillägga att jag började med rosenrot (första gången) andra dagen i missfallet och slutade för 2 dagar sen, vet inte om det har förskjutit äl.

Missfall kan ju ställa till cykeln. Efter mitt missfall i dec tog det till dag 30 före jag fick ÄL. Ändå var jag bara i v 4+3. Men efter mitt andra missfall fick jag ÄL som vanligt. Nu vet jag inte om kroppen hakat upp sig efter missfall nr 3. Har lyckats få två missfall på åtta veckor... Inga positiva ÄL test denna månaden, men kan ju haft ÄL ändå.

Vilken dag är du på, hur lång cykel brukar du ha?
  • Lindsey77
    SL185 skrev 2018-05-02 19:37:07 följande:

Åh beklagar dina missfall, så jäkla jobbigt :( försökte ni direkt efter?

Är på dag 14 nu, brukar ha en cykel på 27-30 dagar, lite olika. Började med äl test förra månaden och det tog sig direkt, vi har försök sen januari annars, inte så långt men ändå psykiskt påfrestande när man får negativa test gång på gång eller ännu värre, missfall.

Det har hjälpt mig så mycket att läsa på familjeliv om olika historier för att hantera sorgen efter missfallet , man blir så glad när andra plussar :) Hoppas att maj är vår månad och att alla här plussar snart!

Japp, vi försökte direkt. Vill inte missa en ägglossning. Fick missfall i dec, mars och april. Mitt problem är troligen för gamla ägg... fyller snart 41. Men hoppas på guldägget, en liten sladdis. :) Vi har försökt sen i augusti.

Jag har inte varit speciellt nedstämd av alla missfall. Det är nog för att jag hoppas att det finns chanser kvar antar jag. Har dessutom fyra barn, så det är inte hela världen om det inte blir en sladdis, men vill så gärna!! Ger inte upp ännu...
  • Lindsey77
    SL185 skrev 2018-05-02 19:40:18 följande:

Åh samma här, missfall i april och enligt apparna har jag ägglossning idag-imorgon, dock negativa ältest..inbillar mig liiiiiiiiiten stegring så jag fortsätter testa. Hoppas på glad gubbe snart!!

Vilken dag är du på?

Lita inte blint på ÄL test. Du kan ha ÄL trots negativ test. Jag har fått massor av negativa men blivit gravid ändå. :)
  • Lindsey77
    SL185 skrev 2018-05-02 20:42:00 följande:

Vilken inställning och härlig energi du har, smittar sv sig :) nej skam den som ger sig! Men har ni kollat upp det? Det är så härligt med barn, även om man redan har flera.

Vi har inga barn, så vi försöker med vårt första och hoppas att det tar sig snart men så jobbigt när det inte vill, man blir så frustrerad.

Åh, vad roligt och spännande med första! Nä, har bestämt mig för att inte söka hjälp. Vi nöjer oss med fyra om det inte går. Jag har fortfarande ägglossning så jag kanske har ett par chanser kvar...

För oss tog det 1 år (pergotime) med första, 11 mån med andra, direkt med tredje och 3 mån med fjärde. Missfall är ju nytt för mig. Har fått diagnosen PCO så jag trodde mitt problem skulle vara att bli gravid.

Hoppas det tar sig för er snart! Det var lite trögt i starten för oss, men vi hann ändå med fyra barn (förhoppningsvis fem).
Svar på tråden Bim Maj 2018