• Lindsey77

Bim Maj 2018

Jagvetdåinte skrev 2018-05-06 03:32:49 följande:

Nu säger jag hej då till maj och hej till juni igen. Och ordentligt denna gång! Nu kom mensen, samma dag som nc rekommenderade gravtest. Har så ont och är så ledsen. 4 dagar över tiden. Vaknade mitt i natten och nu kan jag inte somna om. Mörkrött slemmigt blod, bläää... känner mig tom nu.. Försökt i ca ett halvår nu och det verkar inte vilja ta sig.. hoppas på tur i juni. Grattis till er som plussat igen! Hej då!

Åh nej, vad tråkigt! Håller tummarna på att ni lyckas i juni!!
  • Lindsey77

Grattis till alla som fått plus!!

Här har jag noll koll på min cykel denna månad. Brukar ha full koll eftersom jag fått positivt på ÄL test flera månader i rad nu.

Denna månad var det inga utslag på ÄL test, varken sticka eller digitalt. Kanske såg en ökning på stickan förra helgen. Hade kanske ÄL flytningar förra helgen. Eller så har ÄL uteblivit.

Ingen aning när jag har BIM, känns lite tråkigt att inte ha något mål. Tiden mellan ÄL och BIM är jobbig väntan.

Tog ett gravtest imorse. Negativt. Tror jag vände och vred på det minst i en kvart. :) Till slut ser jag ett grått streck, jag är expert på att tro mig se streck. Ibland har det dock stämt, men ibland har jag sett i syne, hi hi

• Lindsey77
    Jagvetdåinte skrev 2018-05-06 11:12:47 följande:

Jag får inte heller alltid plus på äl stickor men äl har jag ändå haft varje gång :) eftersom jag tempar kan jag se det.. så hopp finns det ändå :)

Absolut! Jag har bara fått positiva ÄL tester de senaste månaderna. Annars har alla test varit negativa, trots att jag blivit gravid. :) Så jag hoppas att jag hade ÄL förra helgen, då finns det hopp. :)
  • Lindsey77
    fruitloop skrev 2018-05-06 12:17:07 följande:

Det ger mig lite hopp =) Testat med äl-test varje dag sedan 26 april, men varenda en visar negativt (svaga streck). Tempar du med Natural Cycles? Jag började precis med NC igen för en vecka sedan, körde det hela 2016 för prevent, så den hade sparat en del data. Men appen har inte placerat ut någon äl... Kör tre olika appar: en säger att äl var 2 maj, en säger 3 maj och NC sa 5 maj (men har nu tagit bort det från grafen). Kan de ha tagit bort den för att jag skrev in att äl-test visa negativt?

Har haft ilningar och tryck vid äggstockarna i typ 2 veckor. Men kan vara för att jag känner efter och överanalyserar allt (i sökandet efter äl). Blir lite frustrerad på att jag inte vet om den varit, kommer snart eller inte alls. Men men, är väl bara att vänta och se. Skönt att bara bolla lite och läsa från er andra här inne =)

När jag blev gravid med mitt senaste barn testade jag med stickor, både morgon och kväll. Alla negativa, såg inte ens någon stegring. Men gravid blev jag, och han fyller 6 år i år. :)
  • Lindsey77
    SL185 skrev 2018-05-06 14:33:16 följande:

Vilken cykeldag är du på? Äl är kanske förskjutet!

Dag 28 idag. Kan mkt väl vara så. Efter missfallet i december fick jag ÄL på dag 30. Oftast har jag runt dag 20-25.

Hoppas verkligen inte jag haft ÄL i dagarna, min man har varit sjuk i helgen. Dock är mitt sekret vattnigt och lotionliknande. Inga ÄL flytningar just nu i alla fall. Hade ÄL liknande flytningar förra helgen. Dessutom var ÄL testet som jag tog igår väldigt svagt.
  • Lindsey77
    lo skrev 2018-05-07 08:34:21 följande:

Har inte haft några flytningar efter äl. Men idag börjar jag få lite flytningar igen. De är ca fem dagar kvar till bim.

Är de ett gott tecken eller är de negativt?

Jag har testat med gravidkollens stickor men inget utslag.

Jag har haft ömma bröt sedan äl mest förra veckan då de kändes extremt runt bröstvårtan och stramade ner mot armhålorna.

Hur var era flytningar när ni närmade er bim? Och resultatet positivt eller negativt när de väl var sax.

De senaste gångerna när jag varit gravid har jag haft vattniga flytningar varvat med vita lotionflytningar.
  • Lindsey77
    Linneisen skrev 2018-05-08 07:27:26 följande:

Jag är gravid! Eller?? Det digitala visade negativt men det där kan väl inte vara ett spökstreck!? Det var svårt att få ett bra kort så jag redigerade ljuset lite, men strecket ser ut sådär för mig i verkligheten.

Hoppas! Jag ser strecket, och jag hoppas att det blir starkare. Men vet tyvärr att det testet ofta kan visa svaga streck, har du ngt annat test hemma? Håller tummarna!
  • Lindsey77
    Linneisen skrev 2018-05-08 08:46:27 följande:

Jag tog ett likadant test i helgen som inte hade något streck, mer än ett jättesvagt spökstreck sambon inte såg. Detta ser han och det är blått.

Nej men jag tog ett till sådant för det hade jag och även det visade likadant. Men det är bara 8 dagar sedan ägglossning.

Jag är typ 90% säker på att det är positivt. Men jag tar ett nytt imorgon och ett i övermorgon också om det inte visar tydligare imorgon. Ska köpa dem sedan.

Tack för ditt svar! :)

Då är det inte så konstigt att det är svagt, redan åtta dagar efter ÄL. Det är ju positivt att det redan syns, förhoppningsvis ökar det senast i övermorgon. Sen syns det ju alltid mer i verkligheten än på bild. Ser fram emot uppdatering imorgon. :)
  • Lindsey77
    Linneisen skrev 2018-05-09 06:23:32 följande:

Testet igår var positivt! Jag är gravid :D

Ett stort grattis!!
  • Lindsey77

Vågar knappt hoppas efter tre missfall. Kan det vara något på gång? Ska hålla mig i några timmar nu och testa med annat märke...
  • Lindsey77
    Linneisen skrev 2018-05-11 09:42:35 följande:

Jag ser ett streck, men tycker inte det ser rött ut så kan vara spök. Hoppas!!

Jag vet, det är gränsfall. I verkligheten var det dock lite färg i. Synd att jag inte tog digitalt imorse. Ska ta digitalt imorgon om det blir ett svagt streck. Har aldrig fått ett sådant här streck om jag inte varit gravid. Detta är i så fall åttonde gången jag blir gravid!! (Fyra barn)
  • Lindsey77
    SL185 skrev 2018-05-11 10:08:12 följande:

Kan skymta något men ta ett digitalt imorgon! Vilken cykeldag är du på? :)

Dag 33. Jag och flo gissar att det är BIM på måndag. Då borde det vara ÄL +11 idag. Fick inget utslag på ÄL test denna månad (inget ovanligt, har lyckats bli gravid ändå), så har ej så bra koll. Har en 30-45 dagars cykel.
  • Lindsey77

Jag vill bara lägga mig nu så jag får göra ett till gravtest. :) Har testat helt neg med testlagret under dagen. Men det är ju tidigt så det kan vara så att bara morgonurin ger utslag (tror det är ÄL +11).

Jag litar inte riktigt på graviditetskollen. Jag vet att det ger utslag på LH hormon. Har testat det en gång när jag hade ÄL, eftersom jag inte har riktigt koll på cykeln. Det blev svagt positivt, kunde fångas på bild. Men jag var inte gravid.

Strecket kom redan upp efter 30 sek, och syntes på en armlängds avstånd. Borde vara positivt, men kan inte lita på det ännu.

Efter alla trådar jag läst har jag lärt mig att testa med två oberoende test för att vara säker... om man inte bara kör digitalt förstås.

• Lindsey77
    Linneisen skrev 2018-05-12 06:53:53 följande:

Bim-dagen är här och det kan knappt inte bli ett starkare plus! <3 (jag plussade o la in bilder här på svaga streck i veckan)

Åh, grattis vad roligt!!
  • Lindsey77
    SL185 skrev 2018-05-12 10:05:31 följande:

Uppdatera oss :) håller tummarna att du får ett fint plus idag!

Det blev det verkligen inte. :( Ser bara en skugga på testlagret samt babyplan. Är nu orolig för att cykeln är helkonstig och jag har ÄL nu. Har fått utslag på graviditetskollen en gång när jag hade ÄL. Stickan har reagerat på LH eftersom den stickan har dålig kvalite...

Det var ingen tvekan om att strecket var svagt positivt (starkare i verkligheten än på bilden) igår. Har sett hundratals tester. :) Får helt enkelt hoppas att den stickan är känsligare än de andra. Hcg ökas varannan el var tredje dag. Har jag inget plus senast mån var det falskt. :(
  • Lindsey77
    Emhy89 skrev 2018-05-21 12:58:56 följande:

Alltså. Blir knäpp.

Igår bim-6: plus på eftermiddagen

Imorse bim-5: tok-negativt. Skitledsen.

Idag på tidig eftermiddag fick jag detta. Hur ska jag tolka? Vid kemisk grav borde väl inte det dyka upp ett till plus? För visst är det väl ett streck där? Fotat inom tidsramen.

Du kan vara gravid. Du borde vara gravid, ser strecket tydligt. Du kanske druckit mindre under gårdagen så att kisset var mer koncentrerat igår. Jag fick ett negativt graviditetstest efter ett positivt, som dock blev positivt igen. Det var dock en kemisk graviditet (en graviditet som bara kan bekräftas med gravtest, syns inget med ultraljud). Så en kemisk grav kan tyvärr fortgå ett tag. Fick till och med positivt på digitalt.

Tror inte alls det är omöjligt att du får positivt imorgon. :)
  • Lindsey77

För två veckor sen (imorgon) fick jag utslag på Graviditetskollens gravtest. Jag trodde att det gav utslag på ÄL, vilket det antagligen gjorde. Sen dess har jag tagit Testlagrets gravtest varje dag. Alla helt blanka! Idag tog jag graviditetskollen igen. Hur är detta möjligt??? Mensen lyser med sin frånvaro, dag 46. Inget som tyder på att jag är gravid, verkligen inget! Driver det med mig?

Ja, det är ju positivt i alla fall. Ska ta digitalt imorgon bitti.

• Lindsey77
    gabspo skrev 2018-05-24 07:33:01 följande:

Testet på din bild är ett ägglossningstest och inte ett graviditetstest :) Tog du ett likadant test för två veckor sen så var det också ett ägglossningstest. För att det ska visa äl så ska teststrecket var lika starkt eller starkare än kontrollstrecket :)

Tack för att du såg. Tog helt enkelt fel test. Då är jag inte gravid. :(
  • Lindsey77
    gabspo skrev 2018-05-24 07:33:01 följande:

Testet på din bild är ett ägglossningstest och inte ett graviditetstest :) Tog du ett likadant test för två veckor sen så var det också ett ägglossningstest. För att det ska visa äl så ska teststrecket var lika starkt eller starkare än kontrollstrecket :)

Testet för två veckor sen var ett gravtest. Har till och med sparat det. Tog helt enkelt fel idag. :(
  • Lindsey77

Jag trodde knappt det var möjligt. Att bli gravid tre ägglossningar i rad!! Fått missfall dec, mars & april.

Ok, vad är det som säger att det ska funka denna gång? Har fått svaga streck flera dagar, utvecklas inte graviditeten?

Det som är annorlunda denna gång är att jag ätit Glandin, samt att cykeln varit ca 15-20 dagar längre än vanligt (52 dagar!).

Svar på tråden Bim Maj 2018