Någon med erfarenhet av ÄD i Polen?
Någon som varit i Polen och gjort ÄD som vill dela med sin av sina erfarenheter?Funderar främst på klinik i Gdansk/Gdynia (Invimed/Invicta) då det ligger geografiskt bra till för oss.
Någon som varit i Polen och gjort ÄD som vill dela med sin av sina erfarenheter?Funderar främst på klinik i Gdansk/Gdynia (Invimed/Invicta) då det ligger geografiskt bra till för oss.
Jag skrev fel, skulle vara :
Det är som du SA Asil- de verkar ha väldigt dålig kvalitet på äggen hos Invimed, eftersom majoriteten av embryona dör i labbet och man får inga alls till frysen eller max 1 embryo till frysen. Utav 12 ägg borde det bli fler än 0 eller 1 ägg till frysen om det var bra kvalitet eller hur? Jättekonstigt tycker jag....
I Riga fick vi 13 ägg, 12 blev befruktade, alla 12 levde dag 3. Dag 5 gjordes PGS på 8 blastos och 7 var normala kromosommässigt. Nu använder de färska ägg och vi gjorde dubbeldonation med PGS.
Men en äggdonation hos AvaClinic med färska ägg (utan spermiedonation eller PGS) kostar ca 65.000kr där, så jag kan rekommendera AvaClinic om det är nån som letar efter en klinik.
Hos dem blir man alltid bra bemött även efter man betalat ! Jag fick tom min koordinators mobiltelefonnr så jag kunde ha kontakt med henne även på helgerna under tiden jag ruvade. Så jag tycker de är väldigt serviceminded där.
Jag skrev fel, skulle vara :
Det är som du SA Asil- de verkar ha väldigt dålig kvalitet på äggen hos Invimed, eftersom majoriteten av embryona dör i labbet och man får inga alls till frysen eller max 1 embryo till frysen. Utav 12 ägg borde det bli fler än 0 eller 1 ägg till frysen om det var bra kvalitet eller hur? Jättekonstigt tycker jag....
I Riga fick vi 13 ägg, 12 blev befruktade, alla 12 levde dag 3. Dag 5 gjordes PGS på 8 blastos och 7 var normala kromosommässigt. Nu använder de färska ägg och vi gjorde dubbeldonation med PGS.
Men en äggdonation hos AvaClinic med färska ägg (utan spermiedonation eller PGS) kostar ca 65.000kr där, så jag kan rekommendera AvaClinic om det är nån som letar efter en klinik.
Hos dem blir man alltid bra bemött även efter man betalat ! Jag fick tom min koordinators mobiltelefonnr så jag kunde ha kontakt med henne även på helgerna under tiden jag ruvade. Så jag tycker de är väldigt serviceminded där.
Ja, så här i efterhand skulle vi ju gjort andra val och då kanske vi hade fått bättre resultat. Jag tyckte jag gjorde då bra efterforskningar som jag bara kunde, men det går ju tyvärr inte att göra nåt åt idag.
Jag tar mitt hgc-blodprov i morrn, men är ganska övertygad om att det inte funkade den här gången heller.
Det känns underligt att om två dagar antagligen kunna benämna mig själv som "ofrivilligt barnlös", och då inte bara för stunden.
Jag gjorde ivf med donerat ägg på Invimed i Gdynia 2016 och lyckades på första försöket. 4 embryon överlevde efter 5 dagar , 2 sattes in och i mars 2017 föddes vår lille solstråle. Vi har iallafall varit väldigt nöjda med all hjälp och support. Jag hade en läkare som heter Krzusztof Zielinski. Kunnig och bra på att sätta in ägg Vi fick ett mycket proffsigt intryck och koordinatorn svarade snabbt på mina email. Men det är nog så som ni säger att har man lyckats så bryr man sig inte så mycket om att skriva det så därför är det viktigt för mig att säga att vi iallafall bara har positiva erfarenheter av Invimed och är så tacksamma. Vi åker till Polen i sommar och tänkte svänga förbi och visa vår lille. Förresten jag tror äggdonatorerna inte är Invimeds egna utan att de är med i en central bank. Jag ställde nämligen en fråga om donatorn varit i utsatta områden alltså jag var orolig för det med Zikaviruset och då kollade Agnieszka upp med företaget som kontaktade donatorn och hon hade aldrig varit utanför Europa Jag är nu 45 år.
Det är säkert många som har lyckat före 2018, det har jag läst om. Men jag skulle vilja höra om en person som har gjort insättning i år med positivt resultat.
Nya FL användare som lägger positiva inlägg om Invimed tycker jag låter väldigt misstänksamt
Som svar på varför jag skriver först nu är att jag fick email från kliniken för ett par veckor sedan de skulle uppskatta om jag skrev om mina erfarenheter med dem och det gör jag nu. Kanske de ville det för att flera haft dåliga erfarenheter och skrivit här, är man nöjd finns det nog en tendens att man inte skriver. Men nu när de skickade email så ville jag berätta att vi var jättenöjda med dem. Det var såklart inte lätt det är mycket att tänka på och påfrestande psykiskt tycker jag med en sån här process men det har jag glömt nu. 2018 kan jag inte uttala mig om...
Som svar på varför jag skriver först nu är att jag fick email från kliniken för ett par veckor sedan de skulle uppskatta om jag skrev om mina erfarenheter med dem och det gör jag nu. Kanske de ville det för att flera haft dåliga erfarenheter och skrivit här, är man nöjd finns det nog en tendens att man inte skriver. Men nu när de skickade email så ville jag berätta att vi var jättenöjda med dem. Det var såklart inte lätt det är mycket att tänka på och påfrestande psykiskt tycker jag med en sån här process men det har jag glömt nu. 2018 kan jag inte uttala mig om...
Det var precis så jag tänkte när jag efter så många misslyckande av andra här ändå valde dem. Jag tänkte att det är säkert den 65% som inte behöver skriva av sig för att man har lyckats och är väldigt nöjd och lycklig med resultatet. Vad jag hade fel! Alla som man har läst om i år, olika åldrar, olika omständigheter har INTE fått positivt resultat i år.
Det tyder tyvärr på ett försämring av kliniken. Jag rekommenderar INTE Invimed.