Anonym (Förvirrad.) skrev 2018-04-17 17:40:36 följande:
dom ringde mig under dagen i torsdags & undra hur allt går, hon sa också att någon från barnmorskemottagningen skulle höra av sig för att boka ett återbesök där, hur lång tid brukar de ta innan de hör av sig? Är de jättestor risk för infektion om man använder tampong? Ska nämligen åka bil 30mil tors&fre
Gjorde min abort på sjukhuset och behövde då inget återbesök utan fick ett grav. test med mig hem att ta efter några veckor. Gjorde återbesök ändå då testet visade svagt positivt för mig (var dock ingen fara, bara lite seglivade hormoner krav). Vad som gäller för hembort kanske är annorlunda, ring och fråga.
Använd inte tampong, ingenting ska "in" förrän du slutat blöda. Bättre att stanna ofta och byta binda isåfall. Du kan köpa sådana där enorma maxibindor som har vid förlossning.
Dock tycker jag att det låter lite konstigt att du inte började blöda särskilt förrän efter ca 4-5 dagar, då brukar man nämligen få fler piller ifall det inte sätter igång. Och de flesta blöder inte så kraftigt mer än de första 1-2 dygnen. Så kanske ring de om fråga om det är normalt med de blödningar du har.