Inlägg från: FrökenUtter |Visa alla inlägg
  • FrökenUtter

BIM juni 2018

Hej!

Hoppar in här från maj-tråden, mensen dök ganska väntat upp idag och ny BIM är 20/6! Detta blir vårt andra försök på första barnet och även om det är tråkigt att det inte blev något första försöket så känns det så lyxigt att kunna försöka direkt igen! Inte vänta på att man är redo som inför förra månaden :)

• FrökenUtter

BIM lista juni

1/6 Camilllla

2/6 - Linsen8808

3/6 - Lilly2015, sycamore, Milian03

4/6 - Issari, maria1992, lottch3n

5/6 - Jagvetdåinte

6/6 - 1995lj, johannastroberg

7/6 - Sophie_A

8/6 - Nicciz, Lo, Elsaida

9/6 - AllaGodaTingÄrTre, Hepphopp

11/6 josssssaaaaan, kakan0

12/6 - Anny1, Blåstjärna

13/6 - niiskuneiti

14/6 EmmalinneaS, Systeryster33, mindran, zeon

15/6 - josefinkl, Linalin, babytjejen, snorpan91

16/6 - Ejjami

17/6 - Jagerika

20/6 ettlitetsyskon, FrökenUtter

22/6 Lunalove

• FrökenUtter
    AllaGodaTingÄrTre skrev 2018-05-24 07:44:19 följande:

Igår sen kväll fick jag fullt utslag på sticka och imorse en fast smiley på CB Advanced. Ska inseminera ikväll men jag undrar hur många dagar det ?är lönt? att inseminera och när det är försent?

ÄL inom 24-48 h men hur snabba är spermier? Haha

Dags för femte försöket! :)

Har läst att det är ganska olika hur snabba de är! Men oavsett hur snabbt de simmar behöver spermierna 7 timmar i livmoderns miljö innan de kan ta sig in i ägget. Om man räknar in att äl som senast sker efter 48 timmar och lever i ett dygn så är det ingen mening efter 48+24-7 timmar = 65 timmar efter LH toppen!? Eller vad tror ni andra? :)
  • FrökenUtter
    Smultronbär skrev 2018-06-03 20:25:28 följande:

Åh vad spännande det är att följa alla som är i full gång. Själv väntar jag ivrigt bara på äl som enligt NC är om 6 dagar.. och kan tänka mig den väntan som många av er redan haft eller går igenom just nu fram till BIM. :D

Håller med! Min äl lär också vara om ca 6 dagar men det är roligt att känna att det går framåt för de som redan passerat äl eller närmar sig BIM. Så förstår man att tiden inte står stilla :) snart startar ju verkstaden!
  • FrökenUtter

Grattis till alla plus! Så härligt att se!

Själv har jag nog begått ett litet misstag och litat på min regelbundna cykel lite väl mycket. Äl har alltid varit cd 16-18 men nu tror jag att den kan ha varit redan cd 13 eller 14 ( idag är jag på 16). Trodde att tempen var avvikande igår pga sen kväll i tisdags men så var den hög imorse också.. LH-test igår och idag neg, idag ännu svagare än igår. Även sekretet tyder på att äl redan är över. Är sjukt förvirrad!

Man har ju hört att ett riktigt bra mys kan starta äl men det är väl inte sant?

• FrökenUtter

Nu bekräftade NC att det var tidig äl för mig. BIM blev därför tidigarelagd. Har dock väldigt små förhoppningar eftersom vi bara myste en gång tre dagar innan äl. Man vill ju maxa chanserna men nu blev det ju inte alls så...

Enda trösten är att väntan på BIM blir kortare!

2/6 - Linsen8808

3/6 - Lilly2015, sycamore

4/6 - Issari, maria1992

5/6 - Jagvetdåinte, E88

6/6 - 1995lj, johannastroberg

7/6 - Sophie_A

8/6 - Nicciz, Lo, Elsaida, Nizza

9/6 - AllaGodaTingÄrTre, Hepphopp, Verkliga, sommarkänslor, Smulis87

11/6 josssssaaaaan, kakan0, soffipropp1987

12/6 - Anny1, Blåstjärna

13/6 - Månflicka, niiskuneiti, Bumblebeez, mindran

14/6 EmmalinneaS, Systeryster33, zeon

15/6 - josefinkl, Linalin, babytjejen, snorpan91, SL180, lyckligast80

16/6 - Ejjami

17/6 - Jagerika , nist, FrökenUtter

18/6 - Zandylina, Jowian

20/6 ettlitetsyskon, smultronbär, smultronrt , snöoväder

21/6 IBS,penelope81, FGK

22/6 Lunalove

24/6 Sussovich

26/6 sommar15, Go o gla, Phineas, Iväntanpåtrean

27/6 Camilllla, Lilly2015

PLUS-lista

27/5 bluegrass

28/5 Milian03

1/6 Em88 (bim-3)

2/6 lottch3n (bim-2)

saknad dotter 25/3 - 28/3 09

7/6 anny1 (bim-3)

8/6 sycamore

8/6 Hepphopp (bim-1)

• FrökenUtter
    SL185 skrev 2018-06-12 07:26:40 följande:

Jag plussade idag!! Jag som inte skulle testa förrän efter bim..något sa till mig att testa så jag kunde inte stå emot längre. Vaknade imorse o tog ett test,,o där kom ett fint streck direkt. Bim är ju på fredag så det är lite tidigt. Men har haft kramper, illamående varje morgon nu i 4 sagar, ryggvärk igår.

Har ett missfall i bagaget så oron har börjat så klart. Men hoppas att det går hela vägen denna gång.

Hoppas att det smittar av sig på er nu <3

Grattis!!! Vilken bra tisdag :D
  • FrökenUtter
    Safir94 skrev 2018-06-12 20:28:27 följande:

Hej jag hoppar in här! Skulle behöva lite tankar från er. Jag har bim på fredag och hade äl den 4/5. Har en kort fas mellan äl och mens ganska exakt 11 dagar. Kunde inte hålla mig och tog ett test imorse som va neg. Kan jag fortfarande vara gravid? När kan man plussa med kort fas? Första barnet så är så exalterad ????

Jag har som du också relativt kort lutealfas, 12 dagar, fick tipset i förra tråden att då istället tänka ÄL+X istället för BIM-X. Hittade då en tabell från en studie med hur stor spridning det är på koncentrationen av hCG utifrån hur många dagar som gått från äl. Kortfattat kan man säga att efter 11 dagar skulle hälften av alla gravida kvinnor få sitt plus. Så i ditt fall är det inte ens säkert att du kan få veta på BIM! Väntar du till ÄL+13 får till och med nästan en av tio gravida negativt. Som tidigast ser det ut som att du kan plussa på dag 10 med vanligt test och på dag 9 med testa tidigt. Men då är det bara drygt 1/10 som skulle få positivt. Så det är ganska olika från person till person! Hoppas att jag inte rörde till det för mycket! Är också väldigt exalterad och läser väl kanske på liiite för mycket :D
  • FrökenUtter
    Safir94 skrev 2018-06-12 22:56:48 följande:

Nu vet jag inte om jag svarar dig på rätt sätt då jag är väldigt ny här och vet inte hur man gör, haha. Men jag tackar dig så mycket för ditt svar! Blev faktiskt mycket klokare och ska börja räkna så istället! :) Nu ska jag bara försöka vänta till efter bim och testa igen!

Förstår dig! Jag har bara varit här sedan maj-tråden så jag känner mig också ganska ny. Håller tummarna för oss båda i helgen då, jag ska nog testa på lördag (ÄL+11 för mig). Har dock inte så goda chanser pga onormalt tidig ägglossning den här månaden... men spännande ändå!
  • FrökenUtter
    niiskuneiti skrev 2018-06-13 11:34:42 följande:

Jag tror det är idag jag har bim. Igår negativt test så tänkte vänta tills imorgon innan jag testar igen, om inte mensen börjar. Jag hade värsta pms-helgen på lördag och söndag. Sen slutade det tvärt om jag mår bra :D igår kväll kändes det som att mensen skulle börja men det gjorde det inte. Nu igen börjar jag känna av det men inte så mycket ändå. Får vänta och se.

Man borde skriva upp hur det känns under hela cykeln, innan man börjar försöka bli gravid. Jag har massor av flytningar nu sen ett par dagar tillbaka och jag minns inte hur det normalt är. Vill ändå minns att jag brukar ha väldigt sparsamma såna.. får vänta och se :)

Håller med! Varför läste man sig inte till det innan man började försöka? Borde varit en av de viktigaste förberedelserna för att slippa bli tokig på att känna efter. Jag försöker skriva upp hur det känns dag för dag för att ha inför nästa månad.. tror så fort det gör minsta ont i magen att det ä mensvärk eller liknande. Tröttsamt :)
Svar på tråden BIM juni 2018