Inlägg från: FrökenUtter |Visa alla inlägg
  • FrökenUtter

BIM juni 2018

[quote=78802445][quote-nick]Norrskens skrev 2018-06-16 15:45:41 följande:[/quote-nick][/quote]

Ser rosa ut i min mobil! Grattis!!

• FrökenUtter
    SL185 skrev 2018-06-16 16:22:51 följande:

Ååh va spännande! Hoppas på supertydligt positivt besked imorgon :) när är bim?

Imorgon! Den dyker alltid upp vid 14-15 på em men efter den här månadens oregelbundenheter så kan jag nog inte lita på något. Digitalt på morgonen får det bli helt enkelt!
  • FrökenUtter
    bumblebeez skrev 2018-06-16 18:04:51 följande:

Alltså RFSUs "testa tidigt" -test, är det ett pålitligt test? Har googlat och det är många som skriver att de fått spökstreck? Och jag antar att jag kanske också fått ett.. :O

Verkar man ju kunna få på väldigt många varianter! Varför tror du att ditt är spök?
  • FrökenUtter
    bumblebeez skrev 2018-06-16 18:17:26 följande:

Det känns för bra för att vara sant liksom.. Jag har inte alls samma symptom som förra gången, inga ömmande bröst eller något? :/ Jag läser ju om spökstreck, har aldrig förstått vad ett sådant är så därför undrar jag om det är så här de brukar se ut? :O

I restlagrets instruktion står det att om strecket är i vit/grå nyans så är det neg. Men ditt har ju mycket tydligare rosa ton än mitt. Tycker verkligen du ska visa din kille! Det är ju hans streck också :) Säger han som min sambo att det är för svårt att se att det är rosa så får du ta ett digitalt senare och övertyga!
  • FrökenUtter
    bumblebeez skrev 2018-06-16 18:34:22 följande:

Jag visade honom :D Han tyckte det var väldigt rosa och sen skrattade han åt min hysteri och "panik". :P Tack för svar! :) Får hoppas det går vägen till ett februari-barn nu!

Åh vad bra! :D Heja februaribebisarna!
  • FrökenUtter
    Thorax skrev 2018-06-17 05:56:01 följande:

Blankt idag också. Nu inväntar jag med att testa till midsommar. Då borde det ena eller andra ha dykt upp.

Håll ut!
  • FrökenUtter
    Daphodil skrev 2018-06-17 09:07:50 följande:

GRATTIIIIS!!

Tack!! Håller tummarna för dig på tisdag! :)
  • FrökenUtter
    anny1 skrev 2018-06-17 09:26:20 följande:

Stort grattis!

Tipsar om en tråd som heter BF februari 2019 här på familjeliv

Tack! Och tack för tipset! :D
  • FrökenUtter
    mor till en väntan för nr2 skrev 2018-06-17 09:42:09 följande:

Grattis till er som plussat! ????

För mig är det mååånga dagar kvar till bim 29/6..

jag har ju en cykel på 25 dagar. Jag har ganska många testa tidigt gravtest hemma så får se när jag vågar börja testa!

När har ni andra plussat som tidigast?

Någon mer som har bim så sent som jag denna månaden? ??

Nu vet jag inte hur mycket du redan läst, men med risk för upprepning så hade jag väldigt mycket kortare cykel den här månaden. 25 dagar istället för 29. Lutealfasen är alltid kort på 12 dagar så jag har hittat en tabell i en studie för att inte börja testa onödigt tidigt.

Med testa tidigt är det 1/10 av gravida som kan få plus på äl+9, tidigare än det är lönlöst. Vid äl+10 får drygt hälften av gravida plus och vid äl+11 är det 9/10.

Jag fick ju ett svagt plus i fredags på vanliga stickor, det var äl+10 för mig. :)

Hoppas på dig i slutet av juni nu då!
  • FrökenUtter
    sussovich skrev 2018-06-17 11:51:28 följande:

Jag tänkte ta cb tidigtest på "äl+14, BIM-1", borde man veta helt då eller kan det ta fler dagar till??, om inte mensen så klart skulle dyka upp då..

Ska i väg på midsommarafton och därför tänkte jag ta dagen innan så kan man planera midsommar lite bättre efter testet:).

Vid äl+12/13 bör du kunna veta ganska säkert med testa tidigt. Men det finns ju alltid undantag ändå!
  • FrökenUtter
    SL185 skrev 2018-06-17 12:33:20 följande:

Stooort grattis :)

bumblebeez skrev 2018-06-17 12:57:09 följande:

Grattis!  :)

Tack!! Känns underbart! :D
  • FrökenUtter
    ffrida skrev 2018-06-17 14:12:49 följande:

Mina tidigare ljusa streck i veckan var på riktigt! :D

Åh! Härligt! Grattis!! :D
  • FrökenUtter
    Thorax skrev 2018-06-17 18:31:18 följande:

Haha tråden Vårdpersonal med Bim i juni blir det väl snart. Vad kul med så många. Och skönt också, tänk vad bra svar vi kan få med all denna samlade kunskap

Haha, jag är här och representerar tandvården då :)
  • FrökenUtter

Oj! Just det ja! Uppdaterar :)

3/6 - Månflicka, niiskuneiti, mindran

14/6 EmmalinneaS, zeon

15/6 - josefinkl, Linalin, babytjejen, snorpan91, lyckligast80

16/6 - Ejjami , Elih

17/6 - Jagerika , nist

18/6 - Zandylina, Jowian

19/6 Daphodil

20/6 smultronbär, smultronrt , snöoväder, laijina

21/6 IBS,penelope81

22/6 Lunalove, Sussovich

23/6 Thorax

25/6 Systeryser33

26/6 sommar15, Go o gla, Phineas, Iväntanpåtrean

Smulan87

27/6 Camilllla, Lilly2015 , Jojocool

28/6 FGK

+PLUS-lista +

27/5 bluegrass

28/5 Milian03

1/6 Em88 (bim-3)

2/6 lottch3n (bim-2)

Saknad dotter 25/3 - 28/3 09

7/6 anny1 (bim-3)

8/6 sycamore

8/6 Hepphopp (bim-1)

12/6 SL185 (bim-3)

14/6 ettlitetsyskon

15/6 FrökenUtter (bim-2)

16/6 Bumblebeez

• FrökenUtter
    Sommar15 skrev 2018-06-18 21:09:41 följande:

Vilket märke hade du då? Hade egentligen inte tänkt köpa några nya tester nu utan använda de vanliga testlagret jag har hemma... :)

Jag fick ett litet plus på äl+10 med testlagrets vanliga stickor. Enligt en tabell som jag nämnt några gånger tidigare i tråden så lär dock bara en av tio gravida få plus så tidigt, så det kan man inte räkna med. Stort lycka till i veckan i alla fall! :)
  • FrökenUtter
    SL185 skrev 2018-07-02 17:12:33 följande:

Fick tid hos gyn imorgon.. mina symtom är mycket värre idag..har så jävla ont i ryggen, kan inte ens stå :( o blödningarna har ökat o blivit mer rött. Nästan säker på att det är missfall men domen kommen imorgon. Försöker tänka positivt, att det är något fel på fostret så det är bättre för den att inte överleva. Men det hjälper inte :( man dör inombords

Åhnej :( gick precis in för att kolla hur det gick. Låter otroligt tungt för dig! Man vill ju bara att det ska gå bra :( Hoppas att det finns något därinne trots att det ser mörkt ut! <3
  • FrökenUtter
    SL185 skrev 2018-07-03 15:23:42 följande:

Lilla fröet lever och hjärtat tickar som det ska trots allt!! Kan ni fatta det?? Jag kan inte förstår! Mirakel känns det som! Är så överväldigad just nu o finner inga ord. Tackar gud för allt!! Stort tack för ditt stöd <3

Men herregud!!! Får rysningar över hela kroppen och alldeles tårögd! Så underbart! Så otroligt glad för din och lilla pyrets skull! :D Grattis! Blev extra hoppfull med det egna i lilla magen nu så tack själv :) en liten blödning känns plötsligt inte lika katastrofal!
  • FrökenUtter
    SL185 skrev 2018-07-03 17:21:22 följande:

Ååh va ni är gulliga allihopa!! Så glad att jag hittat hit <3

Hon har dock inte undersökt blödningen..blrjar blöda mkt nu o förskt rött blod men ska försöka vara positiv! Vi ska ses igen om 2 veckor o då ska hon titta mer.

Har du haft blödningar? Nej man ska inte oroa sig, utan försöka få besked. Hon var tydlig med att oro o stress är ens fiender när man är gravid! Hoppas att du mår bra <3

Jag hade en liten igår bara. Blev lite fundersam och lite orolig trots att jag vet att det med allra största sannolikhet är okej. Hade nog inte varit så lugn om jag inte hade haft massa extraerfarenheter härifrån att luta mig emot!

Kan man utreda var blödningen kommer ifrån? Utesluter man typ blödning från slidvägg/polyper eller kan man faktiskt se om det kommer ?inifrån? livmodern? Så himla bra oavsett att du fått en tid för återbesök, då kan man känna sig väl omhändertagen! Bra mot oro och stress!
Svar på tråden BIM juni 2018