• Sommar15

BIM juni 2018

sycamore skrev 2018-06-07 05:21:06 följande:

Jag gav ju upp bebisgrejen lite skrev jag för några dagar sen, men nu är jag på dag 30 och ingen mens än. Har aldrig gått mer än 28 dagar förut. Testat imorse men det var nog negativt. Vinklade jag testet kunde jag se en skugga men tar det som negativt. När jag varit gravid förut har jag ju kommit på en vecka sent att ?oj, mensen är sen? och då har det ju visat plus direkt. Får väl avvakta och se vad som händer. Känns ibland som mensen ska komma, har haft lite svårt att äta men tänkt att det var pga värmen. Har lite ömma bröst också men dom är inte hårda som dom brukar va innan mens. Jaja, är väl bara att vänta och se vad som händer

Vet du när äl var? Den kan ju ha varit senare tänker jag? Isf kan ju skuggan vara ett tidigt positivt test... men kanske mest troligt att mensen bara är lite sen :(
  • Sommar15

Andra dagen med blinkande gubbe på äl-tester idag så äl blir nog ihelgen nångång! Sen börjar de seeeeega dagarna :(

• Sommar15
    Micec skrev 2018-06-09 21:56:20 följande:

Hej tjejer!

Jag och min sambo har sammalagt försökt bli gravida i tre år. Förra året i april blev jag gravid spontant och det var så overkligt och vi vart sååå glada, detta slutade tyvärrr i en ofostrig graviditet som upptäcktes vid kub testet i vecka 13, så fick göra en abort. Fruktansvärt!

Nu har vi försökt ett år efter aborten men det har inte tagit sig. I januari började vi utredning och jag har fått börja med letrozol+ovitrelle för att stimulera ägglossning hos mig, jag har svarat bra på behanglingen och fått fina ägg varje månad , men ändå har det inte tagit sig.

NU är vi på fjärde kuren och idag får jag detta testet nedan. Det är en streck , inget snack om saken. Men det jag är orolig för är ifall ovitrellen (en spruta som innehåller hcg som sitter i kroppen upp till 10 dagar efter att man tagit den )fortf sitter i, är på dag 11 efter ovitrellen, och BIM-5.

Undrar om det finns någon i samma sits och i såfall när ovitrellen helt brukar vara ute från er kropp?

Är så rädd att detta positiva test är ett ovitrell plus... Men känns ändå som den bör vara ute ....

Vad tror ni? någon i samma sits?

Om Ovitrell sitter i i 10 dagar och detta är 11 dagar efter förstår jag att du är osäker! Om du kollar 13-14 dagar efter lär den väl vara helt ute och ett ?äkta? plus kanske? Håller tummarna!
  • Sommar15
    Felicia1022 skrev 2018-06-10 10:08:29 följande:

Hej, jag har BIM den 13e.

Försöker med ett litet syskon :)

Nån som ser något? Vi lyckades få till det en enda gång den här gången. Tycker mig se i verkligheten men får för mig att strecket sitter på fel plats :/

Jag ser! :)
  • Sommar15

Äntligen ägglossning idag! :D hoppas nu sååååå mkt på ett plus till midsommarhelgen...

• Sommar15
    SL185 skrev 2018-06-12 07:26:40 följande:

Jag plussade idag!! Jag som inte skulle testa förrän efter bim..något sa till mig att testa så jag kunde inte stå emot längre. Vaknade imorse o tog ett test,,o där kom ett fint streck direkt. Bim är ju på fredag så det är lite tidigt. Men har haft kramper, illamående varje morgon nu i 4 sagar, ryggvärk igår.

Har ett missfall i bagaget så oron har börjat så klart. Men hoppas att det går hela vägen denna gång.

Hoppas att det smittar av sig på er nu <3

Stort Grattis!! :)
  • Sommar15
    soffipropp1987 skrev 2018-06-12 18:50:25 följande:

Jag har nu haft ljusbruna flytningar i tre dagar (till och från när jag har torkat mig). Bim igår eller idag beroende på vilken app man kollar på. Vågar inte ta ett gravtest för jag är rädd det ska vara negativt. Har sprungit på toa som en galning idag dock (vilket också skulle kunna bero på att jag ?inväntar mensen?).

Ge mig lite pepp och utlåtanden! Ska jag testa idag ändå eller vänta till imorgon bitti? Någon som haft liknande med flytningarna?

Jag har haft så i flera månader precis innan mens o hoppats att det ska sluta, men det har alltid varit början på mensen tyvärr. Men det KAN vara graviditet, så prova med ett test - ser du inget streck nu såhär nära bim så borde det vara säkert negativt om det inte är något :)
  • Sommar15
    Smulan87 skrev 2018-06-13 10:47:29 följande:

Uppdaterar listan och hoppar in (inlägg ovan) =)

13/6 - Månflicka, niiskuneiti, Bumblebeez, mindran 14/6 EmmalinneaS, Systeryster33, zeon 15/6 - josefinkl, Linalin, babytjejen, snorpan91, lyckligast80 16/6 - Ejjami 17/6 - Jagerika , nist, FrökenUtter 18/6 - Zandylina, Jowian 20/6 ettlitetsyskon, smultronbär, smultronrt , snöoväder, laijina 21/6 IBS,penelope81, FGK 22/6 Lunalove, Sussovich 23/6 Thorax26/6 sommar15, Go o gla, Phineas, Iväntanpåtrean 27/6 Camilllla, Lilly2015 +PLUS-lista + 27/5 bluegrass 28/5 Milian03 1/6 Em88 (bim-3) 2/6 lottch3n (bim-2) Saknad dotter 25/3 - 28/3 09 7/6 anny1 (bim-3) 8/6 sycamore 8/6 Hepphopp (bim-1) 12/6 SL185 (bim-3)

26/6 smulan87

Välkommen! Men nu la du till dig under plus - visst var det bim 26/6 du hade? :)
  • Sommar15

Fick fast smiley på äl-test i måndags kväll. Hade sex söndag, måndag, igår (och förra veckan). Hade ni haft sex ikväll också?

• Sommar15
    Roran1 skrev 2018-06-14 05:50:08 följande:

Hej!

Behöver lite hjälp! Jag har BIM 26/6 och igår (13/6) hade jag en liten blödning detta är något som aldrig hänt mig tidigare och därför tog jag både äl-test och G-test på kvällen. Båda var postiva. Äl borde varit förra veckan då jag alltid har det dag 17(min cykel är på ca 35 dagar). Tog testen på samma kiss först äl och sen g. Kan G-testet blivit påverkat? Alltså det är suuuuper svagt positivt men vi har försökt i över 1 år och det har aldrig sett ut såhär innan!! Så därför känns det som att det borde vara positivt på riktigt??

Ja om gravtest är positivt så är du med all säkerhet gravid! :) äl-test kan visa positivt på graviditet också. Kanske du hade betydligt tidigare äl? Håller tummarna!
Svar på tråden BIM juni 2018