• Sommar15

BIM juni 2018

AnonymAB skrev 2018-06-14 06:56:53 följande:

Jo det är ju så. Men köpte ett tidigt test ifrån testlagret. så hoppades någonstans att det skulle ge ett plus nu innan vi ska få fest imorgon fredag.

vad tror ni om mina chanser utifrån mitt senaste mående och "tillstånd"?

Ingen fara att dricka lite! Man ska leva som att man inte är gravid tills motsatsen är bevisad :) blir så mkt restriktioner i onödan annars. Men vill du inte så ska du naturligtvis inte!
  • Sommar15
    JoWiAn skrev 2018-06-15 06:31:02 följande:

Klämde ut lite till o tog ett test till för att se. Där är strecket ännu tydligare. Fortfarande mega mega svagt men ser det till o med på håll. Har digitalt hemma så tar det imorgon.

Försökte fånga det på bild

Positivt! Grattis!! :)

Vilken dag är du på?
  • Sommar15
    mor till en väntan för nr2 skrev 2018-06-17 09:42:09 följande:

Grattis till er som plussat! ????

För mig är det mååånga dagar kvar till bim 29/6..

jag har ju en cykel på 25 dagar. Jag har ganska många testa tidigt gravtest hemma så får se när jag vågar börja testa!

När har ni andra plussat som tidigast?

Någon mer som har bim så sent som jag denna månaden? ??

Bim 26/6 här! Är på äl+5 idag. Så segt!!
  • Sommar15
    Daphodil skrev 2018-06-17 10:47:38 följande:

Jag försöker lägga ut dagens test, BIM - 2. Trots att mina streck verkar försvinna här

Nej jag ser streck! Det där skulle jag tolka som positivt!
  • Sommar15
    Lilly2015 skrev 2018-06-17 10:57:43 följande:

Jag är också på ÄL+4 (eller +6) idag. Natural cycles satte ut min ägglossning i måndags men jag tror att det var i onsdags. Jag har kort lutealfas så väntan är inte riktigt lika lång för mig. Men ändå, så segt! Vill bara veta. Har dock inga förhoppningar. Har varit sjuk och känner inget i kroppen den här månaden :) gör du? Det är ju såklart för tidigt att ha symptom men ändå!

Hur lång lutealfas har du? Har du blivit gravid trots det nångång? Jag har tidigare haft typ 14 dagar men nu har jag bara haft 10-11 dagar senaste månanderna och är orolig att det är för kort tid för att ägget ska hinna fästa...
  • Sommar15
    Lilly2015 skrev 2018-06-17 14:29:29 följande:

Jag har typ 10 dagar. Är också orolig för att det är för kort :( det här är vårt tredje försök. Jag har varit gravid en gång för ett par år sedan (abort) men då hade jag ingen koll på min cykel så jag vet inte hur lång eller kort lutealfas jag hade då tyvärr. Oroar mig för att aborten påverkar också, fast jag vet att det inte ska det! Hur länge har ni försökt?

I tre månader bara också. Men har varit gravid tre ggr innan (två missfall, ett barn) och då har det blivit på första försöken alla gångerna så även om 3 försök är ingenting så funderar jag ändå över det där med lutealfasen... frågade en barnmorska för ett tag sen som viftade bort frågan så är osäker på om lutealfas påverkar! Du behöver absolut inte vara orolig över aborten, jag gjorde både medicinsk och till slut kirurgisk abort med ett av missfallen där resterna inte ville komma ut, och sen fick jag ju min dotter efter det :) håller tummarna för oss denna månad!
  • Sommar15
    Lilly2015 skrev 2018-06-17 15:50:39 följande:

Vi kanske bara är lite för otåliga :) har läst mycket om kort lutealfas och tio dagar verkar inte vara någon fara. Min abort var medicinsk och blev tillslut också kirurgisk för att allt inte kom ut. Skönt att höra att du fått en dotter efter ditt missfall :)

Ja nu håller vi tummarna och övervinner våra korta lutealfaser :) när har du bim?

Ja nog bara otåliga! :) bim 26e! Du?
  • Sommar15
    Lilly2015 skrev 2018-06-17 19:47:27 följande:

23 eller 25 :) men ska inte testa förrän den 25 har jag bestämt. Så det blir en ovetande midsommar!

Ja så svårt att inte veta hur man ska göra med midsommar...
  • Sommar15

Testa när?

Har bim på tisdag om en vecka. Plussade med min dotter på bim-3 (dvs motsvarande nu på lördag). Men midsommarafton är ju på fredag! Tror ni det finns nån chans alls att det syns något på test tors el fre?

Har lovat min man att inte köpa några testa tidigt-tester utan köra på de ?vanliga? jag har hemma från testlagret...

• Sommar15
    Daphodil skrev 2018-06-18 11:24:07 följande:

Jag anade mitt plus på BIM -5. Alltså riktigt svagt, men ändå något helt annat än vanliga spökstreck (som jag fått plenty av ) Så visst finns det chans, men du ska ju heller inte deppa om det INTE visar något, då det lika gärna kan slå om typ BIM - 2. Lycka till!

Ah tack! Då ska jag börja testa på torsdag... :)
Svar på tråden BIM juni 2018