• SL185

BIM juni 2018

Corneliass skrev 2018-06-08 06:45:44 följande:

Plussade också precis just nu efter ett års försök. Grattis! <3 

Woow stort grattis :)
  • SL185
    Hepphopp skrev 2018-06-08 08:43:22 följande:

Märker att kvaliteten på bilderna försämras mycket men man ser 2 streck i verkligheten.. väldigt svagt :(

Ta ett nytt imorgon med morgonurin! Hoppas på psotiva besked <3
  • SL185
    Nizza skrev 2018-06-08 08:48:59 följande:

Jag har testat negativt imorse och börjat blöda med, så det blev inget den här gången för oss. Är väldigt ledsen och uppgiven. Kan inte låta bli att hoppas att jag trots allt ska testa positivt imorgon. Helt orealistiskt såklart. Jag har längtat nästan ett år efter att börja försöka bli gravid så det känns som att jag har försökt/längtat intensivt länge, även fast det här bara var andra försöket.. Jag längtar så intensivt efter att få berätta för andra att jag är gravid.. Som tur är så jobbar jag inte idag, så slipper vara på jobbet och försöka vara som vanligt.

Mycket självömkan här, jag vet. Vet att det finns de som väntat längre. Men det här är mina känslor just nu. Beundrar er som hämtat ny kraft och nytt hopp varje månad, jag ska ta till mig av ert positiva tänkande.

Förstår hur du känner dig :( det är inte lätt detta. Jag bryter ihop varje gång mensen kommer..men efter några dagar ser jag fram emot att sätta det vid nästa äl o blir positiv igen.. människan lever på hoppet. O så där har det gått månad efter månad. Men jag tror verkligen på att det kommer hända nån gång, nån gång snart är det vår tur o vi behöver kämpa lite till. Du är inte ensam om att känna så <3 det är psykiskt o fysiskt påfrestande. Försöker att tänka positovt för våra tankar styr våra liv mer än vad vi tror.
  • SL185
    Frallanz skrev 2018-06-09 09:54:26 följande:

Hej hej!

Hoppar in här igen då det svaga pluset blev svagare för att till slut vara blankt så min "mens" som kom 3 dagar tidigt var förmodligen väldigt tidigt mf så nu kör vi på med försök nr 3 efter dem andra två försöken slutade i mf. Glädjer mig åt att jag iaf kan bli gravid lätt men ett andra mf och på loppet inom 3 mån känns rent ut sagt förjävligt.

Men vi kör, även om lusten och glädjen just nu är på botten.

Bim 30/6

Nej va tråkigt, beklagar:( hoppas på bättre lycka nästa gång. Men då borde du ha äl snart iaf?

Förstår dig angående det där med lusten o glädjen..men vi kan inte göra mer än vårt bästa. Ett tips är att börja ta gravidvitaminer om du inte gör det redan, så att kroppen får allt som behövs :)
  • SL185
    Litenoliv92 skrev 2018-06-09 10:45:50 följande:

Hej alla! Förra månaden hade jag ingen ägglossning (tror att det berodde på allmän stress eftersom jag aldrig har missat en ägglossning innan)! Men nu är det nya tag och vi har beräknad BIM den 25/6. Imorse tog jag ett ÄL-test och blev förvirrad, är det här positivt eller negativt? Min man säger negativt, jag säger positivt.

Jag kör bara med digitala men jag håller nog med din man, detta ser inte positivt ut tycker jag (det ska ju vara lika starkt som kontrollinjen). Men det är på väg till positivt iaf! Testa igen på eftermiddag/kvällen o igen imorgon bitti
  • SL185
    babytjejen skrev 2018-06-10 09:16:23 följande:

Tog ett testa tidigt idag som var så negativt det kan bli så väntar på mensen som kommer framåt torsdag... :(

Shit jag var oxå frestad att ta ett test idag.. har bim på fredag.. men lät bli för jag ville inte bli besviken... vi fick inte till det på just ägglossningsdagen så chanserna är nog inte stora att det blev nåt. Får se om man står ut till bim! Hoppas på plus för oss :)
  • SL185
    Felicia1022 skrev 2018-06-10 20:40:27 följande:

Ingen som ser?

Fick bara ett svar förut tror jag :)

Anaren liiiten skugga! Hoppas att du får klarare o positiva besked inom nögra dagar. När är bim? :)
  • SL185
    JoWiAn skrev 2018-06-10 17:55:40 följande:

Hur känner ni er nu efter ägglossning. Brukar vara lite ?dött?, ingen flytning eller känningar.

Känner efter lite nu såklart. Men mer fytning o i magen känns det som jag har mens. Molvärk o lite småkramp som jag brukar ha vid mens. Riktigt lättirriterad med. Är på bim-8....

Jag har haft flytningar och känningar...särskilt på höger sidan. Hade dock samma symtom förra månaden o då var det inget. Vart jättekänslig igår bim -5..kunde gråta för vad som helst, bättre idag dock. Återstår att se :)
  • SL185
    Felicia1022 skrev 2018-06-10 21:08:20 följande:

BIM är om tre dagar, har köpt test så jag kan testa fram till BIM :) testade inte starkt med dottern heller.

Va spännande! Hoppas hoppas :)
  • SL185
    Verkliga skrev 2018-06-11 07:00:34 följande:

Nu är det väl ganska tydligt ändå?

BIM+2 om jag räknat rätt, hade ÄL senare än vanligt den här månaden (dag 17). Ska ta ett digitalt imorgon tänkte jag! Spännande!

Jag ser också! Stort grattis :)
Svar på tråden BIM juni 2018