• humlan00

När gick ni på föräldra ledigt?

Hur långt innan gick ni på föräldraledigt?

Vad jobbade ni med??

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2018-05-21 19:51
    *innan BF

• Svar på tråden När gick ni på föräldra ledigt?
  • Anonym (Lenania)

Hade tänkt jobba till 14 dagar innan bf men med tre månader kvar blev jag sjukskriven 50% och med en månad kvar heltidssjukskriven. Kontorsjobb så inget jobbigt arbete, men hade så ont mot slutet att jag inte kunde sitta/stå en timme innan jag grät av smärta :-| funkade dock helt ok när jag kunde sova/ligga ner därav hel sjukskrivning.

• sobrio88

Första barnet blev jag sjukskriven 100% från v13. Utan komplikationer hade jag fått graviditetspenning och fått gått hem 2 månader innan pga fysiskt och riskfyllt arbete.

Andra barnet pluggade jag under graviditen så när jag var färdig med studierna i början på juni gick jag hem med fl på första barnet i 4 veckor innan bf (bf i början på juli). Om bf hade varit under terminen så hade jag lätt kunnat fortsätta plugga ända fram tills bf.

• sobrio88

Första barnet blev jag sjukskriven 100% från v13. Utan komplikationer hade jag fått graviditetspenning och fått gått hem 2 månader innan pga fysiskt och riskfyllt arbete.

Andra barnet pluggade jag under graviditen så när jag var färdig med studierna i början på juni gick jag hem med fl på första barnet i 4 veckor innan bf (bf i början på juli). Om bf hade varit under terminen så hade jag lätt kunnat fortsätta plugga ända fram tills bf.

sobrio88 skrev 2018-05-21 22:12:32 följande:

Jobbade som hästskötare innan första barnet
  • Anonym (J)

Jobbar inom bevakning. Jobbade tills värkarna började.

• MochEsmamma

Med första barnet en månad innan, jobbade som usk:a i äldreomsorgen.

Med barn nr två jobbade jag samma dag som hon föddes. Hade tänkt vara hemma en vecka innan men hon kom 10 dagar tidigt. Jobbade då som administrativ ssk.

• Snultan

Jobbar som medicinsk sekreterare och gick på FL två veckor innan BF men bebis kom lite tidigare så hann bara vara ledig 5 dagar ^^

Matheus 131002! Gravid med andra barnet -BF Maj 2018
  • Tirem

Kontorsjobb, dagtid

Bf 25 maj, planerade gå hem 14 maj. Barnet hade dock andra planer, kom redan den 8 maj så det slutade med att jag gick hem 6 timmar innan hon tittade ut. Gäller att inte slösa med föräldradagar innan????

• reptilina
    Tirem skrev 2018-05-22 06:42:43 följande:

Kontorsjobb, dagtid

Bf 25 maj, planerade gå hem 14 maj. Barnet hade dock andra planer, kom redan den 8 maj så det slutade med att jag gick hem 6 timmar innan hon tittade ut. Gäller att inte slösa med föräldradagar innan????

Haha, samma för mig. Jobbar på kontor och skickade mitt sista jobbmail kvart i elva på tisdagskvällen. Kvart över elva kom första värken och kvart i fem på onsdagsmorgonen kom barnet. Det gäller att vara effektiv!!! :)
  • Anonym (Receptionisten)

Ca 3 veckor innan BF, bebisen kom 4 veckor efter.. är receptionist :)

• Duckan

Hade bf 13 jan och vi stängde för julledigt så det blev 3 v innan av den anledningen. Annars hade jag nog jobbat hela vägen fram till bf. Ganska stillasittande kontorsjobb.

Svar på tråden När gick ni på föräldra ledigt?