När gick ni på föräldra ledigt?
Hur långt innan gick ni på föräldraledigt?
Vad jobbade ni med??
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2018-05-21 19:51
*innan BF
Hur långt innan gick ni på föräldraledigt?
Vad jobbade ni med??
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2018-05-21 19:51
*innan BF
Hade tänkt jobba till 14 dagar innan bf men med tre månader kvar blev jag sjukskriven 50% och med en månad kvar heltidssjukskriven. Kontorsjobb så inget jobbigt arbete, men hade så ont mot slutet att jag inte kunde sitta/stå en timme innan jag grät av smärta :-| funkade dock helt ok när jag kunde sova/ligga ner därav hel sjukskrivning.
Första barnet blev jag sjukskriven 100% från v13. Utan komplikationer hade jag fått graviditetspenning och fått gått hem 2 månader innan pga fysiskt och riskfyllt arbete.
Andra barnet pluggade jag under graviditen så när jag var färdig med studierna i början på juni gick jag hem med fl på första barnet i 4 veckor innan bf (bf i början på juli). Om bf hade varit under terminen så hade jag lätt kunnat fortsätta plugga ända fram tills bf.
Första barnet blev jag sjukskriven 100% från v13. Utan komplikationer hade jag fått graviditetspenning och fått gått hem 2 månader innan pga fysiskt och riskfyllt arbete.
Andra barnet pluggade jag under graviditen så när jag var färdig med studierna i början på juni gick jag hem med fl på första barnet i 4 veckor innan bf (bf i början på juli). Om bf hade varit under terminen så hade jag lätt kunnat fortsätta plugga ända fram tills bf.
Jobbar inom bevakning. Jobbade tills värkarna började.
Med första barnet en månad innan, jobbade som usk:a i äldreomsorgen.
Med barn nr två jobbade jag samma dag som hon föddes. Hade tänkt vara hemma en vecka innan men hon kom 10 dagar tidigt. Jobbade då som administrativ ssk.
Jobbar som medicinsk sekreterare och gick på FL två veckor innan BF men bebis kom lite tidigare så hann bara vara ledig 5 dagar ^^
Kontorsjobb, dagtid
Bf 25 maj, planerade gå hem 14 maj. Barnet hade dock andra planer, kom redan den 8 maj så det slutade med att jag gick hem 6 timmar innan hon tittade ut. Gäller att inte slösa med föräldradagar innan????
Kontorsjobb, dagtid
Bf 25 maj, planerade gå hem 14 maj. Barnet hade dock andra planer, kom redan den 8 maj så det slutade med att jag gick hem 6 timmar innan hon tittade ut. Gäller att inte slösa med föräldradagar innan????
Ca 3 veckor innan BF, bebisen kom 4 veckor efter.. är receptionist :)
Hade bf 13 jan och vi stängde för julledigt så det blev 3 v innan av den anledningen. Annars hade jag nog jobbat hela vägen fram till bf. Ganska stillasittande kontorsjobb.