När gick ni på föräldra ledigt?
Hur långt innan gick ni på föräldraledigt?
Vad jobbade ni med??
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2018-05-21 19:51
*innan BF
Hur långt innan gick ni på föräldraledigt?
Vad jobbade ni med??
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2018-05-21 19:51
*innan BF
Varför går man hem tidigare om man inte mår dåligt på nåt vis?
I finland blir man ledig 30 dagar innan bf. Dock blev jag sjukskriven, så var ledig 1,5 månad innan bf. Jobbar på kontor.
2 månader innan bf. Jobbar som lokförare. Mådde ok, men kunde inte garantera säkerheten om det skulle hända ngt, klarade inte av att klättra upp och ner från hytten eller fixa saker under tåget on det gått sönder
Gick på semester 3 veckor innan BF. (Sonen är född i slutet av juli, kom i v 41)
Jobbade på äldreboende, hade inga problem på jobbet men kändes att det var skönt att få ledigt innan BF.
Sjukskriven från v30. Tvillinggraviditet. Inga direkta problem som var anledning till sjukskrivningen annat än att jag bar tvillingar. Jobbade i reception och administrativt. Killarna kom 40+2.
Med första barnet tog jag semester 5 veckor före bf, men han föddes efter 2 veckor (mitt i sommaren).
Med andra barnet skulle jag jobba fram till 4 veckor före bf och då börja ta FL, men blev sjukskriven 100% v28-37 så jag började ta FL 2 veckor före bf och hon föddes på bf+4
Med första barnet tog jag semester 5 veckor före bf, men han föddes efter 2 veckor (mitt i sommaren).
Med andra barnet skulle jag jobba fram till 4 veckor före bf och då börja ta FL, men blev sjukskriven 100% v28-37 så jag började ta FL 2 veckor före bf och hon föddes på bf+4
Jobbade till två veckor innan förlossningen men då var jag bara timanställd tre dagar i veckan så det går knappast att jämföra med.