Inlägg från: EnBlivandeWestring |Visa alla inlägg
  • EnBlivandeWestring

Vi som planerar barn efter pillerstopp

Jag tänkte att jag hoppar in här med. Vi ska inte riktigt försöka än (sambon tycker inte att det är dags för ens om typ 6 månader) men jag vill verkligen ha en liten till (har en son född 170616) men är dock orolig att allt kommer ta jättelång tid pga cerazette (hade hormonspiral tidigare och han inte ens få mens efter utplockandet innan jag var gravid). Dock har jag mens minst 7 dagar i månaden på dessa och längsta tiden var i hela 27 dagar (!) och har mer ångest än innan så sambon tycker att jag borde sluta. När det väl är dags vill jag ju att det ska gå lika fort som sist så därför känner jag att denna tråden kan vara bra att följa så man ser hur era kroppar reagerade på mini-piller

Kärlek till er
  • EnBlivandeWestring

Så ja. Första ÄL-testet sen pillerstopp avklarat. Självklart ingen stegring då jag bara är på cd10 (tror jag då min första mensdag var 22/7 men är inte säker på hur man räknar) och jag brukar ha mellan 28 och 32 dagars cykel. 

Och så fort ägglossningen kommer så hoppas jag att sambon gör mig till världens lyckligaste och säger att vi kör utan gummi för att jobba på nummer 2. Dock tycker han att han måste ha det perfekta jobbet, körkort och bil, vara skuldfri och ha hus först även om han vet att min kropp och psyke ber om ett barn till. Kan inte riktigt hantera ångesten av att inte få ha ett syskon nära i åldern med sonen. 

Kärlek till er
  • EnBlivandeWestring
    svelis skrev 2018-07-31 11:22:25 följande:

Hur slutade ni? Kan en sluta mitt i kartan eller har ni kört en karta ut och sedan slutat?

Jag slutade mitt i i söndags då jag helt enkelt tröttnade på att vara deprimerad och blöda till och från hela tiden. Jag var inte alls i balans i kroppen och kunde inte hantera det mer. Sambon sa att det var bäst att sluta efter att vi pratat om mina biverkningar sen i mars typ
    Kärlek till er
  • EnBlivandeWestring

Okej, dag 4 utan vinelle och hemska äl-smärtor trots neg på sticka självklart. Även huvudvärk och är mer trött. Rekomenderar Aldrig dessa till någon!

Kärlek till er
  • EnBlivandeWestring
    JenniB skrev 2018-08-01 12:41:58 följande:
    Håller med. :( Hade som mensvärk i flera veckor efter jag slutade... plus en massa gravidsymptom :/
    WanderChild skrev 2018-08-01 12:38:02 följande:
    Det behöver tyvärr inte va äl-smärta du känner. Jag hade ont på just det sättet i 1,5 vecka efter pillerstopp, sen plötsligt försvann det o jag trodde ju då att jag haft äl, men det hade jag uppenbarligen inte. 44 dagar efter pillerstopp nu o har fortfarande inte haft äl sen jag slutade...
    Detta har jag med förstått och därför rekommenderar jag inte dessa tabletter till någon. Är så rädd att inte få min äl tillbaka på flera månader :(

Kärlek till er
  • EnBlivandeWestring

Vad händer i min kropp? 
    Min cd1 var 22/7 och varade i 6-7 dagar. Den 28/7 tog jag min sista vinelle och sen 30/7 har jag haft ont i lillmagen. Nu när jag var och kissade så kom det färskt blod och jag som hoppades på att äl började närma sig. Någon som varit med om liknande efter vinelle eller cerazette?

Kärlek till er
  • EnBlivandeWestring
    WanderChild skrev 2018-08-02 09:28:19 följande:
    Kan det inte kanske vara en liten bortfallsblödning efter pillerstoppet? Alla funkar ju olika men vet att det är rätt vanligt att man får en liten blödning efter sista pillret.
    Ingen aning om vad bortfallsblödning är och kan ägglossning fortfarande komma som jag räknat med tror du?
    Kärlek till er
  • EnBlivandeWestring
    Arpe86 skrev 2018-08-01 16:22:44 följande:

Såhär ser det ut för mig...! Enligt CB digital +5 v.

Åååååh grattis :D Hur många dagar gick du utan piller innan du tror att du blev befruktad?
    Kärlek till er
  • EnBlivandeWestring

Nu kommer jag här med mina dumma frågor om äl igen!

Jag kände väldiga äl-smärtor (vilket jag känner typ 1 gång i månaden) den 8-9/7. Jag gick ju då fortfarande på vinelle och tog dem hela tiden. Men nu har jag läst att vissa får ägglossning eller att äggen mognar trots vinelle då det är ett mellanpiller men att det tunnar ut slemhinnan så ägget i vilket fall inte ska fastna. Men kan det vara så att jag faktiskt hade ägglossning då och gör det i så fall så min kropp återhämtar sig snabbare efter detta slutet då den kanske redan vet vad den gör? 

Dag 6 utan vinelle - biverkningar:
    - Smärta i tjejmagen
    - Färsk spotting även denna morgonen (3:e i rad som sen försvinner efter någon timme)
    - Akne 
    - Ökad sexlust
    - Trötthet
    - Ökad hungerkänsla
    - Supersugen på sura saker (gillar annars mest sött)
    - Humörsvägningar

Kärlek till er
  • EnBlivandeWestring
    Arpe86 skrev 2018-08-03 08:42:27 följande:
    Missade detta inlägg såg jag nu.. jag hade en färsk blödning när jag var på toa, detta var 4 juni. Hände vid 1-2 tillfällen, bara när jag var på toa. Jag har antecknat det som mens...men det var ingen typisk mens-blödning. Hade inte mensvärk eller så heller. Tidsmässigt skulle det dock kunna varit det...

Håller på att försöka få en tid till bm (eftersom jag plussade 3v + på CB digital (dvs 5 v +) för att få hjälp att reda ut när sjutton jag kan ha blivit befruktad. Lutar väl åt mitten av juni-nångång... även om jag inte kan släppa att sista "blödningen" var så konstig..

Kan du ha hunnit bli gravid trots piller...? Hade du tagit grav-test?
    Jag har tagit gravtest även om jag inte kan vara gravid (negativt såklart). Jag hade ju min senaste "mens" mellan 22/7 och 28/7 och slutade på vinelle 29/7
    Kärlek till er
Svar på tråden Vi som planerar barn efter pillerstopp