Vi som planerar barn efter pillerstopp
Här har du :D
Ser inte din bild :( Kan du beskriva vad den föreställer? ;)
Haha okej! Nice! Då har vi BIM typ samtidigt! Förutsatt att min kropp lyckades få till äl vill säga... Håller tummarna för oss! :)
Nu jävlar SKA det bli en bebis!!!
Mys måndag, onsdag och idag och positivt på ägglossningstest igår men inte idag. Ge mig ett pluss den 8/9 nu då :)
Ok, nu är det lite spännande.... Var halvvägs genom ett inlägg igår om att jag liksom haft lite känningar i livmodertrakterna till o från under dagen men postade inte eftersom jag tänkte att det säkert inte betydde något. Men! Nu i morse efter morgonens träningspass så hade jag fått en brun flytning :O. Minns ej om jag hade mellanblödningar innan jag började med p-piller men tror inte det. De första många åren på piller hade jag dock ofta bruna flytningar/mellanblödningar, ända tills jag bytte till zoely. Tempen håller sig stabil sedan uppgången i fredags på 36,6-36,7 sex dagar i rad nu. Vill inte hoppas för mycket men man funderar ju!
Åh så kul :D Håller tummarna för att det var en liten nidblödning då ju :D
Jag är på äl+4-5 (antagligen äl+5) och har ett väldigt tryck i äggstockarna/äggledarna/livmodern. Ingen brun flytning men dem har ändrat karaktär till lite vattnigare (från lotion) och jag är så fruktansvärt trött. Dock vet jag inte om det brukade vara såhär innan mens tidigare :/ Kan ju inte tänka mig att jag blir gravid på första försöket igen liksom
Åh jasså!!? Försökte googla lite på det men sitter på jobbet så har begränsade möjligheter/tid till det. Vill inte sitta helt uppenbart o googla på nidblödning bland kollegorna heller ;P. Men alltså, det hade varit sjukt om det tagit sig på första försöket, vi fick liksom bara till det en enda gång under äl! :O Nu började jag känna mig nervös! Är jag redo för detta??!!! Haha...
Jaha.... O där kom nog mensen... På äl+8/9?! Fortsatt *mensvärk* idag och hade lite bruna flytningar i morse också men tänkte inte mer på det. Dock fick jag mer och mer ont och när jag gick på toa nån timme senare så va där lite mer samt mörkare. Och nu precis så kom det färskt blod samt att jag har den där klassiska *här kommer jag!* känslan i magen som jag brukar få när mensen sätter igång ordentligt. Typiskt... Lite besviken eftersom det ju innan verkat lovade men samtidigt glad att kroppen ändå verkar va igång igen nu. Det enda som oroar mig är att lutealfasen var så kort! Har ingen aning om hur lång lutealfas jag hade innan p-pillerna. Hoppas hoppas att det bara är för att det är första cykeln sedan pillerstopp så kroppen inte riktigt lyckats ställa in sig ordentligt, annars kan det ju ställa till problem... Denna cykel blev totalt 69 dagar lång! Hoppas på att nästa blir kortare så vi hinner med ett försök i september, annars blir det uppehåll då jag inte vill ha barn i jul/aug...
Tar en alvedon och myser ner mig i soffan med datorn och en kopp te, valde helt rätt dag att jobba hemma! Ikväll blir det vin och choklad!
Tog sista cerazette 28/7, hade första ägglossning 24/8 och plussade igår (2/9) på BIM-5 :D Jag är överlycklig!!!
Wow jättestort Grattis!!!
Ja det gick superfort (precis som med sonen) och nu är det även bekräftat
Postar här också eftersom vi är flera som pratat här med! Fick brun blödning sön-mån på äl+8-9. Va hos bm igår, tisdag, o klagade på min korta lutealfas. Fick inte särskilt mkt förståelse där tyvärr... Men nu i morse på äl+11 fick jag detta!!! Munkpeppar o progesterall har jag använt!
Jag mår illa och har redan foglossningen men det funkar :D
Oj, så långt redan :D