Inlägg från: EnBlivandeWestring |Visa alla inlägg
  • EnBlivandeWestring
    EnBlivandeWestring skrev 2018-08-07 20:45:40 följande:
    Oj bilden kom inte med
    Såg nu att bilden laddades upp två gånger och att det knappt syns någon skillnad på de olika testen på bild :/ Antagligen inte i så att äl är på g i så fall
    Kärlek till er
  • EnBlivandeWestring
    WanderChild skrev 2018-08-07 20:55:51 följande:

Svårt att säga. Rätt bleka än. Har du haft helt blanka test innan? Jag hade blanka test i en vecka sen började jag få svaga streck. Det kan även variera när på dagen man tar testet, för mig funkar ex runt lunch bäst, får mycket svagare på kvällen jämfört med kl 11-13. Samt hur mkt man druckit och när man sist kissade innan testet. Du får testa igen i morgon och se om det är fortsatt starkare då, håller tummarna för dig!

Tidigare test än de 2 idag som jag tagit har varit graviditetskollens men i stort sätt alla så ljusa att man måste kämpa lite för att se dem om det inte är rätt ljus. Inget har varit så tydligt som det ikväll men höll mig lite längre denna gången än jag brukar med men dock har jag sån galet molande värk i ryggen och även i magen (mer än första dagarna utan vinelle).

Vid 19 har jag fått tydligast streck alla dagar även om de varit mycket svagare än dessa.

Jag och sambon körde i alla fall en snabbis just in case (man vet Aldrig om det säkert finns tid för mys med en 14 månaders hemma)
    Kärlek till er
  • EnBlivandeWestring
    Arpe86 skrev 2018-08-09 06:51:00 följande:
    Håller tummar!!

Troligtvis hade jag ingen riktig mens efter mitt stopp i mars, bara mindre blödningar/flytningar som jag troligtvis fått och redan varit gravid, lite oklart än så länge väntar med spänning på kallelse till ultraljud, bör komma relativt snart i och med att bm inte kunde fastställa hur långt gången jag eg är.
    Jag gissar på att det var nidblödningen :D 
    Kärlek till er
  • EnBlivandeWestring
    Ssarawilhelmsson skrev 2018-08-09 07:44:46 följande:
    Jag fick reda på att jag var gravid i vecka 5-6 någonstans, testade enbart för att jag mådde så illa varje morgon.. nu sitter dottern här bredvid på 8 mån. Hade varit skönt o få veta lite tidigare dennna gång, men vet inte hur fort man kan testa sig efter samlag?
    Enligt cb-testa tidigt så kan man testa sig 5 dagar innan den beräknade (icke)mensen men vet också att dem vanligen ger spökstreck
    Kärlek till er
  • EnBlivandeWestring

Okej, nu börjar det nog hända något. Tog sista tabletten vinelle för 14 dagar sen, hade mellanblödning/stänkblödning i en vecka och har sen pillerstoppet haft ont i tjejmagen och ryggen pch vattniga flytningar. Idag vaknade jag och kände direkt att jag kunde tänka mig att leka av mig (gillar inte att göra det på morgonen egentligen) och tappen ömmade lite. Ju längre in på dagen jag kommit desto större tryck har jag känt i tjejmagen och ryggen. Just nu kan jag knappt röra mig och ligger med värmedyna och känner mig supersvullen. Var på toa nyligen och hade då det där efterlängtade äggvitesekretet och kunde dra det i alla fall 4 cm mellan fingrarna innan det gick av. Nu jävlar längtar jag tills det är dags för äl-test vid 18.30-19. Håll tummarna för mig :)

Kärlek till er
  • EnBlivandeWestring

Okej... nu behöver jag ett akut råd. Jag har inte tagit vinelle/cerazette på över 2 veckor och hade spottings första dagarna. Testat med äl-test sen 31/8 men inte fått full stegring på något alls. Nu när jag skulle kolla mitt sekret var det lite spottings i det igen...

VET NÅGON VAD FAN SOM HÄNDER I MIN KROPP?

Är det ägglossning på g (kan man få spottings innan), har jag redan haft ägglossning och missat den på något vis eller är det bara tabletterna som spökar. Kan ju liksom inte vara gravid och ha nidblödning redan så. Snälla någon hjälp mig???

Kärlek till er
  • EnBlivandeWestring
    EmmalinneaS skrev 2018-08-12 19:10:06 följande:
    När jag slutade med cerazette i februari i år så hände det inget alls för mig i 7 veckor. Fick mens igen i april och min cykel är fortfarande oregelbunden och lång. Skyller det på cerazette. Mådde också ganska dåligt när jag tog dem, mår så himla mycket bättre nu, gladare och nästan ingen ångest alls längre. Tog dem i 8,5 år, det kanske tar ett tag innan allt är borta och kroppen är i balans igen. Tar inga äl-tester själv, men tycker att jag har äl varje månad och att jag haft det sen i april.

Kanske inte riktigt det svar du vill ha, men jag tror att det kommer komma igång för dig igen, även om det tar lite tid <3
    Men hade du mellanblödningar till och från hela tiden? Jag hade ju den vanliga första veckan och sen inget och sen kom det några droppar idag men verkar vara över igen
    Kärlek till er
  • EnBlivandeWestring
    EmmalinneaS skrev 2018-08-12 19:46:36 följande:
    Nej det hade jag inte. Hade lite spottings två dagar innan mensen kom tillbaka. Så jag tror att din kropp håller på att ställa tillbaka sig efter pillerstoppet bara. Är väl ganska vanligt att vara i lite obalans i början.
    Jag hoppas ju på att det antingen är som mensen kommer inom en vecka eller ägglossningen... bara för att veta typ vilket stadie jag är på
    Kärlek till er
  • EnBlivandeWestring

Idag har jag lite rikligare med blod i mina flytningar och en väldans värk i tjejmagen. Tror att mensen är på väg men kan ju inte vara säker. 

Jag har i alla fall fått tid till barnmorskan (på onsdag klockan 15) som hade hand om mig när jag väntade sonen för att prata lite med henne om planerandet av syskon, hur det är att sluta med cerazette (jag lider av ångest sen innan och ovetskapen av vad som händer i min kropp spär på denna ångesten rätt rejält vilket kan förstöra ännu mer med cykeln) och även det att jag går på en slags tabletter dagligen som torkar ut mina slemhinnor så jag inte kan bli våt längre och därför behöver tips på om det finns någonting jag kan göra för att öka vätskeutsönding i kroppen (har för mig att läkaren snackade om det för några år sedan). Håll nu tummarna på att hon kommer med några svar till mig och självklart delar jag med mig om det hon säger till er med

Kärlek till er
Svar på tråden Vi som planerar barn efter pillerstopp