• JenniB

Vi som planerar barn efter pillerstopp

Linepj skrev 2018-08-11 14:59:02 följande:

Förlåt, jag är ju verkligen super-ego just nu.. glömde helt att fråga: hur är det med er, Arpe86 och JenniB?

Läste precis att du börjat blöda mer nu. :( Så himla tråkigt verkligen!! Sannolikheten kanske inte är så stor men jag hoppas ändå att den lille vill stanna kvar :( <3

Jag mår helt okej just nu med tanke på att jag inte kunnat sova bra de senaste 3 nätterna. Vaknar hela tiden, vrider och vänder på mig. Det är inget jag är van vid jag har ingen aning vad det kan ha o göra med heller. Dessutom har jag väldigt ont i halsen med de senaste dagarna vilket inte heller är så roligt...  Ägglossning ska vara om 4 dagar och imorgon ska jag börja med ÄL-tester igen! :)
  • JenniB
    Linepj skrev 2018-08-13 16:33:07 följande:
    Tack vad du är go :)

Hm, det låter som att du håller på att bli sjuk kanske? Jobbar/pluggar du eller hur ser ditt liv ut? Jag har också svårt med sovandet senaste veckan och, förutom de uppenbara skälen, tror jag det har att göra med att jag börjat jobba igen och kroppen inte alls var med på noterna där.. :P
    Verkar som att jag fått halsfluss :( Har dock inte varit hos vårdcentralen ännu. Känner mig bra annars med, ingen feber eller hosta liksom. Det verkar i alla fall som att det börjar bli lite lite bättre, kunde till och med sova bra inatt! ;) Ja jag jobbar men det har jag gjort nästan hela sommaren så min kropp är van vid det, om inte lite trött kanske då :D 
  • JenniB
    Arpe86 skrev 2018-08-13 16:32:33 följande:

Visade sig att vår lilla kille!? var för gammal för KUB. Är nästan i v.17 (hur gick det till liksom??).

Men fick ju ett ultraljud och en ordentlig genomgång av honom och allt verkade normalt. Fortfarande inte riktigt förstått det än.. och redan nästa vecka är det dags att undersöka hjärtat mera noga. Tar nog lite tid att smälta .....

Men wow!!! Detta är så roligt alltså! :D Du verkar vara ett ganska bra exempel på att man inte behöver känna av några symptom alls i början av graviditeten. ;)
  • JenniB
    TrueLove12 skrev 2018-08-14 12:03:57 följande:

Idag fick ja även posetivt på digitalt plus odigitalt hurra:) tempen hade även höjt sig idag på 36,49 hade små ömheter i livmodern vid äggstockarna igår em/kväll idag känner jag av de med lite granna :)

Hoppas hoppas de går vägen nu

Så kul!! :D Älskar verkligen den där lilla smileyn haha. Har själv börjat med äl-tester idag och väntar nu på äl som ska vara inom ca. 3 dagar. :)
  • JenniB
    Linepj skrev 2018-08-14 17:00:43 följande:
    Vad trist, håller tummarna att du är helt återställd snart! Och att det inte påverkar ÄL och mys :)
    Det verkar redan bättre idag så det känns skönt :) Tack <3
  • JenniB
    EnBlivandeWestring skrev 2018-08-15 12:10:13 följande:

Asså jag är så trött på mina jävla symptom hela tiden (ursäkta språket). 

Jag kan inte vara gravid för jag har inte plussat på älsticka sen jag slutade med cerazetten men jag vet inte vad som händer i min kropp just nu. Idag ser det ut såhär...
    Spottings (dock bara inuti så att säga och helt torrt som vanligt utanför)
    Lite mjukare tapp
    Hunger
    Yrsel
    Ökad sexlust
    Värmevallningar
    Extrem trötthet
    Molvärk till och från både fram och bak
    Smått känslig tapp
    Illamående till och från

Är så glad att jag ska få prata med min gamla barnmorska idag. Är rädd att jag har ett östrogenöverskott, en cysta eller svamp då ingenting känns rätt i kroppen just nu. 

Ska ta ältest vid 14.30 också då jag brukar ta mellan 13 och 15. Är så trött på detta testandet när ingenting händer i alla fall. Smått stegrande för att sen gå ner till lika ljusa som vanligt igen.

Förlåt för långt inlägg men behövde bara klaga av mig lite

Det här känner jag igen ifrån när jag slutade för några månader sedan... Jag ältestade inte då så jag trodde ju hela tiden jag var gravid. Ingen roilig känsla när man inte vet vad som är "fel" med kroppen och allt är konstigt! <3
  • JenniB
    Linepj skrev 2018-08-15 10:57:50 följande:

Så idag blev det konstaterat av gyn att jag har ett pågående missfall. Jag fick så ont i ena sidan så jag fick åka in. Har lämnat blodprov idag och ska lämna igen om några dagar för att se att hcg sjunker som det ska och det inte är något utomkvedes... Känns på något sätt skönt att få det svart på vitt, att det inte är jag som hittat på allt/varit paranoid eller så.. och nu kan jag sörja detta och sedan gå vidare, förhoppningsvis få äl snart igen och kunna göra nya försök..

Jag blir så ledsen :( Så fruktansvärt att du ska behöva gå igenom det :( Skickar en stor kram till dig och hoppas att du mår bättre snart! <3
  • JenniB
    Sirest01 skrev 2018-08-21 04:57:40 följande:
    Okej, jag får prova mig fram lite då.
    Jag har också bara testat en gång om dagen och det har funkat jättebra de 2 senaste ägglossningarna. :)
  • JenniB
    WanderChild skrev 2018-08-21 19:12:36 följande:

Hej alla! Nu är jag tillbaka efter en tids frånvaro. Har tyvärr haft bortgång i nära familjen efter en mycket kort och plötslig tids sjukdom så fokus har varit på helt andra saker ;(. Väldigt chockartad upplevelse och mycket stor sorg som kommer finnas kvar under lång tid... Men livet måste ju gå vidare för oss andra även om det är oerhört tungt. Är tillbaka på jobbet igen nu och det känns skönt att ha annat att fokusera på under dagarna.

Spännande att du redan gått så långt Arpe86, grattis till att det blir en pojke! Och tråkigt med missfallet Linepj :(.

Själv trodde jag ju att jag hade äl för 3 veckor sedan men min temp dippade flera ggr efter det så till sist ändrade ff sig o sa att jag ändå inte haft äl, vilket jag inte heller tror. Har bara testat o tempat sporadiskt senaste tiden o fått svaga svaga streck. Har dock kännt lite molande värk på höger sidan under dagen idag så testade när jag kom hem o då fick jag starkare streck än jag någonsin fått tidigare, inte positivt men inte heller långt ifrån! Så nu ska jag komma igång o testa dagligen igen o se om vi orkar oss på lite mys i morgon kanske, även lusten till det har av förklarliga skäl varit helt borta senaste tiden... Är på CD60 nu, 64 dagar sedan pillerstopp o varken äl eller blödning sedan pillermensen än... Hade lättat upp stämningen en del om min kropp kom igång nu, vi hade behövt lite positivt...

Så tråkigt, jag beklagar verkligen. :( Förhoppningsvis är ägglossningen på väg och då får ni fira lite att det äntligen går framåt! <3 Håller tummarna och skickar en kram till dig!
  • JenniB
    WanderChild skrev 2018-08-22 20:51:16 följande:
    Tack så mycket!

Haft ännu mer värk hela dagen idag och riktigt rejält nu på kvällen, nu får det gärna hända ngt för det är rätt jobbigt att ha såhär ont! Är helt öm på höger sida av magen men känner inget om jag trycker på vänster sida. Även ytterligare tydligare streck nu idag så det verkar får framåt!
    Vad roligt :D Ska du ta ett test idag på morgonen/förmiddagen med?
Svar på tråden Vi som planerar barn efter pillerstopp