• Lilla Kockan

IVF NORDIC GBG hösten 2018

Hej!

Är det någon mer än vi som ska starta IVF behandling till hösten?

Vi ska på semester utomlands så valde att vänta tills september :)

En liten kille på dryga 2 år har vi men det hade varor roligt med ett syskon!

Hoppas att någon vill följa vår resa ??

Kram Elinore

• Svar på tråden IVF NORDIC GBG hösten 2018
  • LTP

Vi gör vårt första IVF på Nordic IVF just nu. Fick tillbaka ett två-dagars embryo idag? Jag är 40 år och vi gör ivf pga av manlig faktor. Äggplocket var hur lugnt som helst. Jag var jättenervös innan men det gick superbra. Fick ut 5 ägg, ett var omoget. Isci på alla och två blev befruktade. Ett odlas nu vidare. Har fått väldigt fint bemötande på kliniken.

• blom1983
    Kawi skrev 2018-09-11 10:26:27 följande:

Hoppas det jag med 

Jag tänker att ni måste ha fått hjälp väldigt snabbt ändå? Jag ser ovan att ni kontaktade dem kring 7 augusti, eller?

Jag ringde dem första dagen de hade öppet efter semestern, den 29 juli, och den tidigaste tiden de hade då var 3 september. Så vi var där på ett första möte förra veckan och fick sprutor osv utskrivet, så att vi är redo vid första mens. Och du är redan vid äggplock, kul! Det måste ha gått fort!

Jag är jättenervös för äggplock då man hört så mycket skräckhistorier om det, men jag hoppas att det är så att det bara är de som haft en dålig upplevelse som skriver om det på familjeliv 

Håller alla tummar för er!

Ja vi fick tid snabbt. En återbudstid. Så träffa dom 17 augusti. O imorgon är de plock. Min mens kom några dagar tidigt. Men igår börja jag må riktigt dåligt. Diagnos=överstimulering.

Men dom sa att de skulle bli bättre o bättre.

Bara hoppas vi får några fina mogna starka ägg
  • blom1983
    LTP skrev 2018-09-12 19:52:35 följande:

Vi gör vårt första IVF på Nordic IVF just nu. Fick tillbaka ett två-dagars embryo idag? Jag är 40 år och vi gör ivf pga av manlig faktor. Äggplocket var hur lugnt som helst. Jag var jättenervös innan men det gick superbra. Fick ut 5 ägg, ett var omoget. Isci på alla och två blev befruktade. Ett odlas nu vidare. Har fått väldigt fint bemötande på kliniken.

De låter ju toppen tycker jag
  • blom1983
    Kawi skrev 2018-09-11 10:32:38 följande:

Och vad skönt om ni kan göra ultraljud lite närmare! Har ni långt till Göteborg..? 

2 timmars resa med tåg. Cirka 20 mil
  • Kawi
    LTP skrev 2018-09-12 19:52:35 följande:

Du hade alltså insättning igår..? Jag håller tummarna för att det går hela vägen Hjärta  Så skönt att höra om äggplocket, det är nog min största skräck efter alla mardrömshistorier jag läst här på familjeliv. Folk som svimmar av smärtan och är invalider lång tid efteråt. Jag är rätt duktig på att fokusera och ta smärta när det krävs, om man säger så, så förhoppningsvis ska det gå vägen. Just nu väntar jag bara otåligt på att få börja med sprutorna. Har också varit jättenöjd med bemötandet så här långt.
  • Kawi
    blom1983 skrev 2018-09-12 21:21:09 följande:
    Ja vi fick tid snabbt. En återbudstid. Så träffa dom 17 augusti. O imorgon är de plock. Min mens kom några dagar tidigt. Men igår börja jag må riktigt dåligt. Diagnos=överstimulering.

Men dom sa att de skulle bli bättre o bättre.

Bara hoppas vi får några fina mogna starka ägg

Skönt att det gick så snabbt för er! Själv tycker jag varje dag har passerat i snigelfart sedan den 29 juli då vi ringde dem för att starta IVF-resan. Har ju inte kommit igång ännu. Just nu väntar jag otåligt på att få börja spruta. 

Hoppas äggplock går bra! 

• Kawi
    blom1983 skrev 2018-09-12 21:22:24 följande:
    2 timmars resa med tåg. Cirka 20 mil
    Ja då förstår jag att det underlättar att kunna göra UL lite närmare, så bra att det går att lösa så Hjärta
  • MrsAJ88
    Kawi skrev 2018-09-13 09:59:00 följande:

Du hade alltså insättning igår..? Jag håller tummarna för att det går hela vägen   Så skönt att höra om äggplocket, det är nog min största skräck efter alla mardrömshistorier jag läst här på familjeliv. Folk som svimmar av smärtan och är invalider lång tid efteråt. Jag är rätt duktig på att fokusera och ta smärta när det krävs, om man säger så, så förhoppningsvis ska det gå vägen. Just nu väntar jag bara otåligt på att få börja med sprutorna. Har också varit jättenöjd med bemötandet så här långt.

Jag har gjort totalt 4 äggplock och vill bara lugna dig med att säga att det inte alls behöver vara speciellt farligt. Visst det sticker till när de bedövar, och kan även göra lite ont till och från när de hämtar ut äggen men för mig var det fullt överkomligt och jag har gått direkt till jobbet efteråt vid samtliga tillfällen.
  • Percafluviatilis
    Kawi skrev 2018-09-13 09:59:00 följande:

Du hade alltså insättning igår..? Jag håller tummarna för att det går hela vägen   Så skönt att höra om äggplocket, det är nog min största skräck efter alla mardrömshistorier jag läst här på familjeliv. Folk som svimmar av smärtan och är invalider lång tid efteråt. Jag är rätt duktig på att fokusera och ta smärta när det krävs, om man säger så, så förhoppningsvis ska det gå vägen. Just nu väntar jag bara otåligt på att få börja med sprutorna. Har också varit jättenöjd med bemötandet så här långt.

Jag har likt ovanstående också gjort fyra äggplock och kan också intyga att det inte behöver vara farligt alls :) Själva äggplocken kändes inte så mycket för min del (fått alvedon och morfin) och efteråt har jag haft mensvärk av varierande grad i några timmar.
  • blom1983

På väg för insättning nu.

Ett befruktat ägg va allt vi fick. Så ett 2dagars som vi hoppas ska bli ett barn. Nervöst

Svar på tråden IVF NORDIC GBG hösten 2018